زیبایی | سبک زندگی

بیا اینجا تا یادبگیری پوست دستتو جوان کنی مثل دخترهای 14 ساله | چگونه پوست دست‌هایمان را جوان نگه داریم؟

جای تعجب ندارد که دست‌ها با توجه به کارهایی که انجام می‌دهند، سریعتر از بقیه بدن پیرتر شوند. اما شیوه‌هایی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید ظاهر دست‌هایتان را جوان نگه دارید.

بیا اینجا تا یادبگیری پوست دستتو جوان کنی مثل دخترهای 14 ساله | چگونه پوست دست‌هایمان را جوان نگه داریم؟
کدخبر : 16751
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بسیاری از افرادی که برای مراقبت از پوست صورت‌شان برنامه مفصلی دارند، مراقبت از دست‌هایشان را فراموش می‌کنند. با افزایش سن پوست ما نازک می‌شود و چربی پشت دست‌ها کاهش می‌یابد. این کاهش حجم چربی و از دست رفتن انعطاف‌پذیری باعث ایجاد پوست نازکی می‌شود که چین و چروک پیدا می‌کند و لکه‌های پیری روی آن بوجود می‌آید.

از طرف دیگر ما با دست‌هایمان رفتار خشنی داریم. ما دست‌هایمان را بیش از هر جایی دیگری از بدنمان در معرض آفتاب و سایر عوامل آسیب‌رسان قرار می‌دهیم. شستن مکرر دست‌ها با آب داغ چربی‌های طبیعی که پوست را نرم می‌کنند و مانع از خشک شدن و ترک خوردن پوست می‌شوند. اما چه کارهایی می‌توانید انجام دهید تا تا دست‌هایتان جوانتر به نظر برسند.

سه راه برای جوانتر کردن پوست دست وجود دارد:

سطح پوست را حفظ کنید: شما می‌توانید با ایجاد یک روتتین ساده و موثر مراقبت از دست تاثیر عمده‌ای بر ظاهر دست‌تان بگذارید: با استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF۵۰ یا بالاتر و کاربرد مکرر آن از سطح پوست‌تان محافظت کنید. هنگام تمیزکاری یا کارهای درازمدت خارج از خانه باید دستکش بپوشید.

مرطوب نگهداشتن دست کلید مقابله با چین‌وچروک‌های پوستی و نازک شدن پوست است.این کار به حفظ کشسانی پوست کمک می‌کند. به طور مکرر در طول روز لوسیون یا کرم روی پوستتان به کار ببرید. این کار به حفظ انعطاف‌پذیری پوست‌تان کمک می‌کند.

لایه برداری از پوست هم برای سودمند است، چرا که پوست خشک در واقع پوست مرده است. می‌توانید از مخلوطی از لیمو و شکر برای لایه‌برداری پوست و حفظ قوام آن کمک کنید.

برای از بین بردن لکه‌های پیری در خانه می‌توانید از آب‌لیمو یا از فراورده‌های موضعی روشن‌کننده پوست استفاده کنید.

کاربرد طب سوزنی در جوانسازی پوست و مو

روی لایه‌های پوست کار کنید: می‌توانید به طور دوره‌ای لایه‌برداری لایه خارجی پوست را انجام دهید که برای این کار می‌توانید از شیوه‌های درم ابریژن، لایه‌برداری شیمیایی و سطح‌برداری با لیزر استفاده کنید. این روش‌ها به بهبود قوام پوست کمک می‌کنند و همچنین چین‌های آن را کاهش می‌دهند، نقاط ناهموار یا دارای تجمع نامنظم رنگ‌دانه‌ها را تصحیح می‌کنند.

تزریق چربی را در نظر بگیرید: تزریق چربی برای همه افراد کاربرد ندارد، اما اگر واقعا بخواهید پوست روی دست‌هایتان پرتر و جوانتر به نظر برسدد، می‌توانید از آن استفاده کنید. بهترین روش برای انجام این کار برداشتن چربی از شکم، باسن یا ران‌های شما و گذاشتن آن در نواحی خالی پشت دست‌های شما است. این درمان نیاز به یک جراحی جزئی نیاز دارد که بهبودی از آن یک تا دو هفته طول می‌کشد.

تزریق مواد مصنوعی نیز می‌تواند انجام شود اما چربی خودتان دوام بیشتری دارد و تزریق آن هم عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند.

استفاده از اسید پلی‌لاکتیک یک گزینه درمانی با حداقل تهاجم دیگر است. اسید پلی‌لاکتیک یک پودر زیست‌سازگار و زیست‌تجزیه‌پذیر است که بدن تدریج و به طور طبیعی آن را جذب می‌کند.

برای جوانتر نگهداشتن پوست چه کارهایی نباید کرد

سیگار نکشید: سیگار کشیدن نه تنها برای درون بدن شما بد است، بلکه از بیرون هم بدن شما را پیر می‌کند. از بوتاکس استفاده نکنید: نوروتوکسین‌ها (سم‌های عصبی) مانند بوتاکس که برای چین‌های و چروک‌های صورت به کار می‌روند، در مورد دست کاربردی ندارند، زیرا آنها حرکت عضلات را مهار می‌کنند، اما اثری بر از دست رفتن حجم ندارند.

از جراحی برداشت پوست استفاده نکنید: متخصصان می‌گویند خطرات جراحی برداشتن پوست اضافی پشت دست از منافع آن بیشتر است. انجام این جراحی در دست با خطر ایجاد جوشگاه (scarring) و بهبود پیدا نکردن همراهی دارد. در نهایت آمیزه‌ای مناسب از درمان‌ها بسته به نیازها و اهداف شما می‌تواند به کار رود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه