بسته حمایتی | بسته حمایتی دولت

توزیع بسته حمایتی ویژه دولت برای این گروه | بسته حمایتی را چگونه دریافت کنیم؟

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از توزیع حدود ۴۶ میلیون اطعام و افطاری ساده و بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در طرح اطعام مهدوی خبر داد.

توزیع بسته حمایتی ویژه دولت برای این گروه | بسته حمایتی را چگونه دریافت کنیم؟
کدخبر : 16661
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله‌ی (مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت اجرایی شد. برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته حمایتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه های هدف پرداخت خواهد شد. بسته حمایتی ویژه ابتدا به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستند تعلق خواهد گرفت.همچنین، بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و … که در این دو گروه نبودند پیش بینی شده است .در ادامه به آخرین خبر از بسته حمایتی می پردازیم.

 

حبیب‌الله آسوده در نشستی خبری از تفاهم نامه‌ای میان مدیرعامل فولاد هرمزگان برای حمایت از ۲۰ هزار یتیم استان با سرانه ماهی ۵۰ هزارتومان طی یکسال خبر داد و گفت: امید است شرکت‌های بخش دولتی و خصوصی در استان‌ها بتوانند در کنار مسئولیت‌های اجتماعی در زمینه محرومیت زدایی به ویژه در حوزه ایتام و تامین مسکن و اشتغال کمک کنند.

آسوده با اشاره به برنامه‌های این نهاد در ماه رمضان و کمک‌های صورت گرفته، درباره طرح اکرام و ایتام گفت: در بحث اکرام و ایتام و جذب حامی ۹۱ درصد رشد داشتیم.

وی افزود: پیش بینی ما جذب ۱۵۰ هزار حامی بود درحالیکه ۲۰۴ هزار حامی در طرح اکرام ایتام ثبت نام کردند.  

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اطعام مهدوی گفت: در این زمینه یک موضوع اطعام بود اما موضوع مهم ترویج سنت حسنه اطعام با نام مبارک حضرت مهدی (عج) است.

به گفته وی، بیش از ۱۰ هزار آشپزخانه مردمی با محوریت مراکز نیکوکاری، مساجد، بسیج و گروه‌های جهادی و مردمی فعالیت خود را در طرح اطعام انجام دادند.

وی با اشاره به کمکهای انجام شده در اطعام مهدوی اعلام کرد که بیش از ۹۰ در صد رشد نسبت به سال گذشته وجود داشته است و در مجموع حدود ۴۶ میلیون اطعام و افطاری ساده و بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

وی معتقد است که کمیته امداد در زمینه طرح اطعام وظیفه راهبردی خود را انجام داد و وظیفه اجرایی و عمل خیر را مردم انجام دادند و به هیچ وجه از اعتبارات دولتی در اطعام هزینه‌ای نشد. همچنین استانها و شهرستانها به تناسب شرایط خود پویش‌های محلی و بومی را راه اندازی کردند و نتیجه آن منجر شد شرایط قابل قبولی را در بحث اطعام داشته باشیم.

بسته حمایتی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به طرح اکرام و ایتام یادآور شد: ارسال عدد یک به ۳۰۰۰۳۳۳۳ برای اکرام ایتام و محسنین است که پس از آن همکاران با آنها تماس خواهند گرفت.

به گفته آسوده، حدود ۱۲۸ هزار عدد "یک" در ماه رمضان به این سرشماره ارسال شد که این تعداد ۳۷ درصد به عنوان حامی اعلام آمادگی و ثبت نام کردند که رقمی حدود ۴۸ هزار است. ۱۳ درصد پیامک را تکراری ارسال کرده بودند، ۱۲ درصد درخواست راهنمایی داشتند، ۱۶ درصد اعلام کردند پیامک اشتباه شده است و ۲۲ درصد پاسخگو نبودند اما در عین حال تاکید شده که دوباره با آنها تماس گرفته شود.

بنابر اظهارات وی هفت استان فارس، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، تهران، همدان و خوزستان شرایط خوبی در جذب حامی داشتند.

آسوده با بیان اینکه ۵۴ درصد حامیان ثبت نام شده از زنان بودند، گفت: ۳۰ درصد از کسانی که در این طرح ثبت نام کردند شغل خود را "آزاد" ثبت کردند. ۲۲ درصد خانمها شغل "خانه دار" اعلام کردند. ۱۲ درصد اساتید و معلمان و ۱۰ درصد کارمندان و مابقی در سایر مشاغل بودند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه اولین پرداختی هر حامی به طور متوسط ۸۰ هزار تومان بوده است، افزود: مردم می‌توانند با پویش هر خانواده ایرانی یک حامی با ۱۰ هزار تومان حامی یک فرزند باشد. همچنان مردم می‌توانند در این پویش «هر خانواده ایرانی یک حامی» عدد یک را به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ ارسال کنند و همکاران با آنها تماس می‌گیرند یا از طریق سایت اکرام وارد شوند و ثبت نام کنند و پس از ثبت نام، شماره حساب مجازی به آنها داده می‌شود و فرزند خود را انتخاب می‌کنند و مستقیم مبلغ به حساب فرزند واریز خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد همچنین درباره سقف سرانه کمک به ایتام گفت: امسال سقف سرانه برای خانواده یتیمی که بیمار ندارند یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و خانواده دارای بیمار را یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفتیم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه