خبر خوش برای معلمان | جزییات جدید از مسکن معلمان

شهردار تهران گفت: برای تحول روحی شهر به کمک دستگاه آموزش و پرورش نیاز مبرم داریم و در تعامل با این دستگاه هیچ محدودیتی نمی‌بینیم.

خبر خوش برای معلمان | جزییات جدید از مسکن معلمان
کدخبر : 16549
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

علیرضا زاکانی در نشست گرامیداشت روز معلم گفت: تفکر انقلاب اسلامی اندیشه رقیب در عرصه جهانی برای اندیشه‌های بدلی مانند لیبرال سرمایه‌داری بود. تفاوت نگاه انقلاب با اندیشه لیبرال سرمایه داری در تمایز نگاه این دو اندیشه به انسان است. در مکتب امام راحل انسان هم بنده خداست و هم خلیفه او در زمین.

وی تاکید کرد: جامعه در نگاه غربی جمع جبری افراد است که هدفش تولید ثروت است، اما جامعه در نگاه اسلامی هویتی متمایز از فرد دارد و به سمت تعالی حرکت می‌کند. فرد هم در اندیشه غربی جز لذت جویی هدفی دیگر ندارد اما در اندیشه اسلام‌ حرکت فرد به سمت الگوی انسان کامل است.

زاکانی افزود: اقتصاد بن مایه اندیشه غربی است و همه چیز حتی جان انسان‌ها نیز با آن سنجیده می‌شود، اما در اسلام فرهنگ اصل است. در چنین شرایطی پیشران تغییر در جامعه اسلامی بخش تعلیم و تربیت می‌شود که ساحت های مختلفی دارد؛ از خانواده گرفته تا ساختار آموزش عالی،رسانه و .... به همین جهت موضوع تعلیم و تربیت در جامعه ما ارزشی والا در اندیشه انقلاب دارد، اما این مسئله طی سال‌های گذشته مهجور مانده ‌است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تهران جز پایتخت بودن هویت دیگری ندارد و با آن افقی که رهبر معظم انقلاب برای آن در نظر گرفته‌است فاصله دارد. ما در شهرداری تهران وارث اتفاقات خوب و بد هستیم و تلاشمان بر این بوده عملکرد خوب گذشتگان را ادامه دهیم و از عملکرد بد آن‌ها عبرت بگیریم.

شهردار تهران تاکید کرد: از ۲۳۷ سال قبل تاکنون تهران بر اساس الگوی درستی رشد نکرده‌ است، به همین دلیل اکنون با چالشهای متعددی چون ترافیک، بد مسکنی، فاصله طبقاتی و… رنج می‌بریم. همه‌ این اتفاقات باعث آزردگی‌ مردم شده‌است به نحوی که در انتخابات‌های اخیر با کاهش مشارکت سیاسی شهروندان تهرانی مواجه بودیم؛ اما همین مردمی که از ما دلخورند برای تشییع حاج قاسم، آن حماسه میلیونی را در تهران رقم زدند. باطن مردم‌ همراه با نظام است اما عملکرد بد مسئولین باعث دلخوری آنها شده‌ است.

زاکانی با اشاره به رویکردهای مدیریتی خود در مجموعه شهرداری تهران گفت: نسبت به تمامی مسایل مرتبط با شهر تهران خود را مسئول می‌دانیم به عنوان مثال در سال گذشته ۴۶۵۰ معتاد متجاهر در مراکز شهرداری ساماندهی شده‌اند. آنها یکسال مهمان ما هستند و حتی حاضریم بعد از بهبودی معتادان شغلشان را نیز تامین کنیم. در حالیکه برای انجام چنین کارهایی یک ریال بودجه اضافی از جایی نگرفته‌ایم.

بنا براعلام سایت شهر، شهردار تهران در بخش پایانی سخنان خود گفت: برای تحول روحی شهر به کمک دستگاه آموزش و پرورش نیاز مبرم داریم و در تعامل با این دستگاه هیچ محدودیتی نمی‌بینیم. بارها گفته‌ام از استاد یا معلمی که مشکل مسکن دارد نمی‌توان توقع داشت وظایف خود در تعلیم و تربیت دانش آموزان را به درستی انجام دهد. به همین جهت در تامین مسکن معلمان خود را مسئول می‌دانیم و به دنبال تعامل با وزارت آموزش و پرورش و دستگاه‌های مختلف در این مورد هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه