حقوق بازنشستگان | معوقات بازنشستگان

واریز معوقات حقوق بازنشستگان از شنبه | خبر خوش برای بازنشستگان

صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: افزایش حق عائله‌مندی و اولاد با حقوق اردیبهشت پرداخت می‌شود.

واریز معوقات حقوق بازنشستگان از شنبه | خبر خوش برای بازنشستگان
کدخبر : 16147
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

​ در اطلاعیه صندوق بازنشستگی کشوری آمده است: حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری با احتساب افزایش ۲۰ درصدی مصوب دولت به حساب کلیه بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش این صندوق واریز شد.

حق عائله مندی و اولاد در این ماه همانند اسفندماه پرداخت شده و مابه‌التفاوت افزایش حق اولاد و عائله‌مندی فروردین ماه به همراه حقوق ماه بعد به حساب بازنشستگان عزیز کشوری واریز خواهد شد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت به مجلس بازگشته و شورای نگهبان ایراداتی را به آن وارد کرده است، تلاش خواهیم کرد به زودی ایرادات شورا را برطرف کنیم.

مهدی عیسی زاده در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، خطاب به سازمان سنجش، دانشگاه فرهنگیان، وزارت علوم و وزارت بهداشت گفت: انتظار می رود جوانانی که در کنکور شرکت کردند و قبول شدند را پذیرش کنید و اینقدر به آنها و خانواده آنان استرس وارد نکنید.

وی در ادامه اظهار کرد: همسان سازی و متناسب سازی حقوق بازنشستگان باید انجام شود و معوقات صندوق ها نیز پرداخت شود. متاسفانه هنوز معوقات صندوق های تامین اجتماعی پرداخت نشده است. درخصوص طرح ساماندهی کارکنان دولت که پس از تصویب مجلس، به شورای نگهبان ارسال شده، این شورا ایراداتی را به آن وارد کرده است، تلاش خواهیم کرد به زودی ایرادات شورا را برطرف کنیم و سیاست های مغایر با نظام را در آن برطرف شود تا نتیجه بخش شود.

حقوق بازنشستگان

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه تصریح کرد: کلیات لایحه حمایت از حقوق زنان در مجلس به تصویب رسیده است. این طرح در کمیسیون مشترک در حال بررسی است و از اندیشمندان، نخبگان، اساتید، علما و فرهیختگان و به ویژه نمایندگان مجلس می خواهم هرگونه نظری در رابطه با این لایحه دارند به کمیسیون ارائه کنند.

مجید نصیرائی در نشست علنی روز (یکشنبه، ۲۷ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی از مردم برای حضور پرشکوه در راهپیمایی روز قدس تشکر کرد و در تذکری به مسئولان جهاد کشاورزی به ویژه سازمان تعاون روستایی، گفت: انتظار داریم نسبت به پرداخت بهای زعفران به زعفران کاران اقدام عاجل شود و تبعیض و ظلمی که در حق آن‌ها در هفته‌های اخیر انجام شده را برطرف کنید.

وی در تذکری به دولت، افزود: انتظار می‌رود که در سال جاری به بحث معیشت کارکنان دولت به ویژه بازنشستگان توجه جدی شود؛ بازنشستگان منتظر اجرای همسان سازی حقوق هستند و با توجه به اینکه ماموریت مجلس مسئله معیشت اقشار مختلف جامعه به ویژه ضعیف است می‌طلبد دولت به این موضوع بپردازد.

سماکچی ضمن تاکید بر لزوم تشکیل کمیته ای خاص جهت رسیدگی به درخواست‌های به حق بازنشستگان صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از جمله خواسته‌های فوری بازنشستگان است.

محمد رسول سماکچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ضمن اشاره به جلساتی که با تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی در کانون کارفرمایی گیلان برگزار شد اظهار داشت: تمام موارد مطروحه در این جلسات را در مکاتبه ای با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در میان گذاشته تا درخواست بازنشستگان به شکل عاجل مورد رسیدگی قرار گیرد.

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایی استان گیلان به برخی از درخواست‌های ویژه بازنشستگان اشاره کرد و در تشریح آن ابراز داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی و تورم افسارگسیخته بازار که شاهد آن هستیم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از جمله خواسته های فوری بازنشستگان است که به شدت بر روی آن تاکید داشته و دارند.   سماکچی تصریح کرد: تنها چند ماه دیگر تا ایام سال نو و عید نوروز باقی مانده است لذا درخواست تعیین عیدی بازنشستگان به مانند کارگران شاغل ۲ ماه حقوق و اجرایی آن درخواست عاجل دیگری بود که امیدواریم با موافقت وزارتخانه و دستگاه‌های ذیربط همراه شود.   

وی یادآور شد: بازنشستگان تامین اجتماعی درخواست دارند در تعیین افزایش حقوق بازنشستگان برای سال ۱۴۰۲ از افزایش پلکانی، جدا خودداری شود زیرا بازنشستگان به ازا هرچه در موقع کار پرداخت کردند در موقع بازنشستگی نیز دریافت نمایند.   رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایی استان گیلان خاطرنشان کرد: با همه تلاشی که معاونت درمان تامین اجتماعی می‌نمایند باز هم خدمات در شأن بازنشستگان ارائه نمی‌شود بنابراین از وزیر و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، تقاضا داریم کمیته خاصی جهت درخواست‌های به حق بازنشستگان صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی تشکیل شود تا رسیدگی عاجل در این زمینه به عمل آید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    چرا این واریزی در فروردین برای همه اجرا نشد؟

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه