خرید خودرو | ثبت نام خودرو | قرعه کشی خودرو

خبر خوش برای خریداران خودرو ثبت نامی | خرید خودرو با تحویل فوری پس از تعطیلات عید فطر

تا پایان دیروز، ۲۹ فروردین ماه، اسامی متقاضیان خودرو که از طریق سامانه یکپارچه به ثبت نام اقدام کرده اند، از طریق این سامانه و به صورت اولویت بندی شده اعلام شد.

خبر خوش برای خریداران خودرو ثبت نامی | خرید خودرو با تحویل فوری پس از تعطیلات عید فطر
کدخبر : 16138
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​  خرید خودرو به روش قدیمی انتقادهایی مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری را به همراه داشت.تا اینکه برای خرید خودرو سازوکار جدیدی ایجاد شد.محسن علیزاده گفت، امروزه خرید خودرو در بورس کالا آغاز می شود. خودروی شاهین اولین خودروی عرضه شده در طرح  خرید خودرو  در بورس کالا است. در ادامه به آخرین جزییات از خرید خودرو در بورس می پردازیم.

طبق اطلاعات منتشر شده، پس از ارسال پیامک توسط ایران خودرو و تکمیل وجه توسط متقاضیان، بیش از سه هزار دستگاه خودرو از اولویت‌های اعلامی تیرماه، پس از تعطیلات عید فطر تحویل مشتریان خواهد شد.

گروه صنعتی ایران خودرو آمادگی خود را برای ارسال پیامک به اولویت‌های تیر و مردادماه سال جاری به منظور ورود به سایت فروش اینترنتی این شرکت و تکمیل وجه و ثبت نام از امروز ۳۰ فروردین ماه اعلام کرده است.

براساس این گزارش، طبق اعلام قبلی مبنی بر برنامه افزایش ظرفیت تولید گروه صنعتی ایران خودرو به ۹۰۰ هزار دستگاه در سال جاری، خوش بختانه این شرکت توانسته در روزهای ابتدایی سال کاری جدید، تولید را با افزایش ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته آغاز کند و این امر نوید بخش افزایش عرضه به بازار و انجام تعهدات در موعد مقرر است.

این گزارش می‌افزاید، پس از ارسال پیامک توسط ایران خودرو و تکمیل وجه توسط متقاضیان، بیش از سه هزار دستگاه خودرو از اولویت‌های اعلامی تیرماه، پس از تعطیلات عید فطر تحویل مشتریان خواهد شد و برنامه ریزی تحویل بخش عمده‌ای از اولویت‌های تیرماه نیز زودتر از موعد، انجام خواهد شد.

بدیهی است، ایفای مابقی تعهدات نیز براساس اولویت بندی تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

خرید خودرو

بعد از وعده کاهش 15 درصدی قیمت خودرو که محقق نشد، حالا وزیر صمت وعده فروش خودروی قسطی را داده و گفته از نیمه دوم سال جاری شرایط فروش خودروی قسطی را فراهم می‌کنیم.

فاطمی امین مرد وعده‌های بدون عمل است. از زمانی که فاطمی در سال 1400 از مجلس رای اعتماد گرفت تاکنون، بارها وعده‌هایی داده که هیچ‌کدام عملی نشده است.

سال 1400 وزیر صمت دو بار وعده کاهش قیمت‌ها را داد. یکبار آن زمان که اعلام کرد قیمت تمام شده خودرو تا  پایان سال 15 درصد کمتر می‌شود. بار دیگر وعده کاهش مجدد قیمت خودرو را داده و گفته بود مردم خودرو نخرند و منتظر کاهش قیمت‌ها باشند.

اما سال گذشته او از وعده خود برگشت و گفت اگر دلار پایین بیاید قیمت خودرو کاهش پیدا می‌کند.

دو سال از وزارت فاطمی امین در وزارت صمت گذشته و تنها در یک قلم قیمت پراید 111 بیش از 220 درصد رصد رشد کرده است. چراکه قیمت پراید در ابتدای دولت رئیسی 160 میلیون تومان بود و تا امروز که استیضاح فاطمی امین برای بار دوم مطرح شده با میلیون 190 میلیون تومان افزایش به 356 میلیون تومان رسیده است. یعنی در 19 ماه وزارت فاطمی امین، پراید ماهی 10 میلیون گران شده؛ دو برابر حداقل حقوق ماهانه کارگران!

سیاست‌های دولت در ماه‌های گذشته قیمت خودرو را به شدت افزایش داده و وعده واردات خودروی نو و دست دوم هم نتوانسته قیمت را کاهش دهد. وزیر صمت یکبار دلار را عامل گرانی قیمت‌ها می‌داند و یکبار از مافیایی پرده‌برداری می‌کند که مانع واردات خودرو و کاهش قیمت به کشور است. این در حالی است که دولت رئیسی با شعار مبارزه با فساد بر سر کار آمده بود و انتظار می‌رفت دست مافیایی که خودرو را این چنین گران کرده، رو کند که نکرد.

در چند روز گذشته دوباره ماجرای استیضاح فاطمی امین مطرح شده است و همزمان با این زمزمه، وزیر صمت از وعده جدید خود رونمایی کرده است؛ فروش خودروی قسطی و لیزینگی از نیمه دوم سال.

وفاطمی امین این وعده را روی آنتن زنده تلویزیون اعلام کرد و گفت: در سال گذشته در مورد خودرو‌های سایپا در مهرماه قرعه کشی از بین رفت یعنی مهرماه سال گذشته هر کسی ثبت نام می‌کرد به یک زمان سه ماهه یا چهار ماهه تحویل می‌گرفت، اما ما در سال جاری‌برنامه ریزی می‌کنیم که در نیمه دوم سال فروش قسطی و لیزینگی را هم شروع ‌کنیم.

این وعده در حالی است که به نظر می‌رسد تمام خودروهایی که قرار است در سال 1402 تولید شود، پیش فروش شده و خودروی جدیدی وجود ندارد که وزیر وعده فروش قسطی آن را داده است.

چراکه وزارت صمت وعده داده که امسال یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو تولید کند. وعده‌ای که سال گذشته هم داده شد اما عملی نشد. بسیاری معتقدند امسال هم خودروسازان به میزان سال گذشته خودرو تولید می‌کنند و به هدف یک میلیون و 600 هزار تایی نمی‌رسند.

از طرف دیگر، بیش از یک میلیون و 300 هزار خودرو در طرح‌های پیش فروش به متقاضیان فروخته شده و باید در سال جاری به خریداران تحویل داده شود. پس خودرویی مازاد بر تعداد خودروهای پیش‌فروش شده وجود ندارد که فاطمی امین وعده فروش قسطی آن را بدهد. برای همین به نظر می‌رسد این آخرین تیر فاطمی امین برای ماندن در ساختمان سمیه است. وعده‌ای که عملی نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه