فروش فوری خودرو | قرعه کشی خودرو | ثبت نام خودرو

خبر خوش ایران خودرو و سایپا برای خریداران خودرو ثبتنامی | دور جدید ثبت نام فروش فوری خودرو با شرایط ویژه

به منظور شفاف‌سازی مصوبات خودرویی شورای رقابت، طی نامه‌ای به دو خودروساز عمده کشور بر اجرای مصوبه ۴۷۳ تأکید شد.

خبر خوش ایران خودرو و سایپا برای خریداران خودرو ثبتنامی | دور جدید ثبت نام فروش فوری خودرو با شرایط ویژه
کدخبر : 16131
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

شیوه فروش فوری خودرو رسما تغییر کرد و دیگر خودروسازان طرح فروش فوری خودرو یا فوق العاده را انجام نمی دهند.بسیاری از خودروسازان نسبت به فروش فوری خودرو با قرعه کشی با روش جدید اعتراض کرده اند و معتقدند بدون سیستم قرعه‌کشی خودرو  مردم به سهولت خودرو را ثبت نام کرده و تحویل می‌گرفتند.حال باید دید جایگزین طرح فروش فوری خودرو تا چه حد به بازار پر نوسان خودرو کمک می کند.در ادامه به آخرین خبر از فروش فوری خودرو می پردازیم.

محمود دودانگه، نائب رئیس شورای رقابت طی نامه‌ای به شرکت‌های خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا پیرو نامه شماره ۸۵۲۵۷ مورخ ۱۴۰۲/۱/۲۶ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: مصوبه جلسه ۴۷۳ شورای رقابت مورخ ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ دارای اعتبار است و برای شرکت‌های خودروسازی کماکان لازم‌الاجرا می‌باشد. لذا آن شرکت‌ها مکلف به رعایت مفاد این مصوبه می‌باشند.

گفتنی است: شورای رقابت در مرداد ماه سال ۱۴۰۰ طی مصوبه ۴۷۳ اظهار می‌دارد: چنانچه مراجع ذیصلاح در رابطه با خودروهای انحصاری مشمول دستورالعمل قیمت شورا، با پیش فروش خودرو موافقت کنند به نسبت مبلغ پرداختی بابت پیش‌پرداخت، هر مشتری درصدی از قیمت رسمی خودرو را در زمان ثبت نام (نسبت به قیمت کارخانه) پرداخت کرده است در اینصورت سهمی از خودرو که پیش پرداخت آن قبلاً انجام شده مشمول هیچگونه تورم قیمتی احتمالی نخواهد شد و صرفاً بقیه سهم باقیمانده مشمول تورم بخشی احتمالی خواهد بود.

فروش فوری خودرو

شرایط فروش نقدی KMC K7 فروردین 1402 اعلام شد.

شرایط جدید فروش شاسی بلند کی ام سی K7 شرکت کرمان موتور ویژه فروردین ماه 1402 منتشر شد.

شرایط فروش نقدی KMC K7 فروردین 1402:

فروش فوری خودرو

فاطمی امین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اواخر سال گذشته ثبت نام خرید خودرو در طرح یکپارچه انجام و بیش از 900 هزار نفر در این طرح شرکت کردند، گفت: روز گذشته 6 شرکت از جمله شرکت سایپا مدیران و کرمان موتور فراخوان تحویل خودروها را اعلام کردند  و از امروز عملاَ فرایند تحویل خودرو آغاز شده است.

وی افزود: باید متقاضیانی که ثبت نام کردند طبق نوبت خودشان به شرکتهای خودروساز مراجعه و قرارداد منعقد کنند. البته حتی ممکن است این هفته نیز تحویل خودروها انجام شود زیرا فرآیند اداری آغاز شده است و امیدواریم از همین هفته جاری تحویل خودرو صورت گیرد.

وزیر صنعت در خصوص تحویل خودروهای ایران خودرو نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: دو شرکت از جمله ایران خودرو طی چند روز آینده فراخوان تحویل محصولات را اعلام خواهد کرد.

به گفته فاطمی امین در این دوره تمامی کسانی که ثبت نام کرده‌اند خودرو دریافت می‌کنند. مرحله دوم  ثبت نام خودرو هم از 16 اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد. البته خوشبختانه شرکت سایپا و مدیران خودرو تا سه ماه آینده تمامی تقاضاها را پاسخ خواهند داد و  تمام کسانی که در این دو شرکت ثبت نام کردند تا سه ماه آینده طبق اعلام خود شرکتها محصولات را تحویل خواهند گرفت.

وزیر صنعت تصریح کرد: شرکتهای دیگر مثل کرمان موتور شش ماه فرصت خواستند تا تحویل دهند اما مجدد در 15 اردیبهشت ماه مرحله دوم ثبت نام را خواهیم داشت دقیقا مثل مرحله اول به صورت نوبت دهی خواهد بود و تمامی متقاضیان طبق نوبت دهی که انجام می شود خودرو دریافت می شوند.

وی با اعلام اینکه فعلاً زمان تحویل محصولات شرکت ایران خودرو مشخص نشده و طی روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: شرکت بهمن نیز در روزهای  آینده فراخوان تحویل محصولات را اعلام می کند.

وزیر صنعت با اعلام اینکه  قیمت ها در بازار خودرو کاذب شده است، گفت: فضای تورمی در کشور باعث شده که برخی از شهروندان برای حفظ ارزش پول به دنبال این هستند که یک خودرو خریداری کنند تا از تورم در امان باشند. که همین امر تقاضای کاذب در بازار ایجاد کرده است.

فاطمی امین اضافه کرد: متأسفانه در هفته‌های گذشته عده ای که می‌توان اسم  مافیا را گذاشت خواستند از آب گل آلود ماهی بگیرند و بر افزایش قیمت ها دامن بزنند. برای رفع این موضوع رشد تولید می تواند بازار را آرام کند. علاوه بر این موضوع واردات خودرو هم عملیاتی شده است. البته ما برای اجرای این برنامه سه ماه چالش حقوقی داشتیم و نیازمند مصوباتی از مراجع مختلف بودیم.که این موضوع هم نهایی شده و هفته گذشته آخرین مصوباتی که برای واردات نیاز داشتیم اخذ و منتظر ابلاغ آن هستیم.

وی اضافه کرد:حدود 100 هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شده است و با عرضه خودرو وارداتی که به زودی انجام خواهد شد امیدواریم آرامش در بازار شاهد حاکم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه