یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی | افزایش یارانه نقدی

خبر مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی | یارانه نقدی 150 هزار تومانی برای این بازنشستگان

یک فعال صنفی بازنشستگان کارگری گفت: بعد از این همه سال این چه منزلتی است که برای ما ایجاد کرده‌اند؟! نه حقوقمان کفاف هزینه‌های زندگی را می‌دهد، نه خدماتِ درمانیِ خوبی می‌گیریم و نه هیچ کدام از این خدماتِ رفاهی که برایمان درنظر گرفته‌اند، دردی از ما دوا می‌کند. این خدمات بیشتر تزئینی و برای این هستند که بگویند کاری برای بازنشستگان انجام داده‌ایم.

خبر مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی | یارانه نقدی 150 هزار تومانی برای این بازنشستگان
کدخبر : 16049
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 یارانه نقدی اعطای کمک مالی دولت به قشر خاصی از مردم است که بیستم هر ماه واریز می شود. پرداخت یارانه نقدی جهت افزایش رفاه عمومی در دولت دهم کلید خورد. میزان یارانه‌ نقدی 400 هزار تومان است. پس از روی کار آمدن دولت رئیسی در رابطه با یارانه نقدی حرف و حدیث های زیادی بوده است، زیرا رئییسی وعده افزایش یارانه را داده است. در ادامه به آخرین خبر از واریز یارانه نقدی می پردازیم

احمد قاسمی (فعال صنفی بازنشستگان کارگری) با انتقاد از وضعیتِ خدمات سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان گفت: زمان آقای احمدی‌نژاد مقرر شد به بازنشستگان کارت منزلت تعلق بگیرد. یکی از این کارت‌ها همان کارت بلیت مترو و اتوبوس بود که بازنشستگان با پرداختِ ۱۵هزار تومان، کارت منزلت با شارژ ۱۵۰ هزار تومانی دریافت می‌کردند. این کارت آن زمان جوابگوی یک سال بود اما به تدریج و با بالا رفتنِ قیمت‌ها ارزش آن کم شد.

وی ادامه داد: امروز دیگر شارژ ۱۵۰هزار تومانی کارت بلیت کارگران و بازنشستگان ارزش قبل را ندارد و نهایتا کفاف یک ماه و یک ماه ونیم را می‌دهد.

قاسمی بیان کرد: کارت رفاهی منزلت، کارت دیگری است که به بازنشستگان می‌دهند. با این کارت هم می‌شود از خدماتِ سالن‌های ورزشی و… به صورت رایگان استفاده کرد که در مورد این کارت هم معمولا مسئولانِ باشگاه‌ها بی‌توجهی می‌کنند و معمولا می‌‍‌گویند ظرفیت تکمیل است و نمی‌توانید از خدمات مورد نظر استفاده کنید.

فعال صنفی بازنشستگان کارگری گفت: بعد از این همه سال این چه منزلتی است که برای ما ایجاد کرده‌اند؟! نه حقوق‌مان کفاف هزینه‌های زندگی را می‌دهد، نه خدماتِ درمانیِ خوبی می‌گیریم و نه خدماتِ رفاهی که برایمان درنظر گرفته‌اند، دردی از ما دوا می‌کند. این خدمات بیشتر تزئینی و برای این هستند که بگویند کاری برای بازنشستگان انجام داده‌ایم.

وی گفت: وامی که برای بازنشستگانِ تأمین اجتماعی در نظر گرفته‌اند هم به قدری کم است که با آن نمی‌شود هزینه‌ی معیشتِ یک ماهِ زندگی را پرداخت کرد. در حالیکه فلسفه‌ی پرداختِ وام باید حل کردنِ بخشی از مشکلات باشد. همین وام را هم به بازنشستگان به سختی و با شرط و شروط بسیار می‌دهند.

یارانه نقدی

یک هفته تا عید فطر باقیمانده است و برخی از رسانه‌ها مساله واریز یارانه عید فطر را مطرح کرده‌اند. یارانه مناسبتی که تاکنون هیچ کدام از مقامات مسئول آن را تایید نکرده است. برای همین بعید است که دولت بخواهد به مناسبت عید فطر به مردم یارانه مناسبتی بدهد.

از زمان شیوع کرونا در ایران دولت در چندین نوبت به حساب سرپرستان خانوارها یارانه‌های مناسبتی مانند یارانه ۲۲ بهمن، یارانه نوروز و یارانه رمضان واریز کرد.

از آن زمان تاکنون هر بار در آستانه این مناسبت‌ها برخی شایعات درباره واریز یارانه مناسبتی مطرح می‌شود. اما مشخصا تا کنون هیچ مقام مسئولی در سازمان هدفمندی یارانه‌ها و یا وزارت کار، واریز یارانه عید فطر را تایید نکرده است و هیچ خبر رسمی در این باره منتشر نشده است.

تنها خبری که درباره واریز یارانه‌های مناسبتی مطرح شد، واریز یارانه ۶۰۰ هزار تومانی به حساب ایتام زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی است.

دو روز قبل بود که رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد که به مناسبت شهادت امام علی (ع) مبلغ ۶۰۰ هزار تومان هدیه نقدی به حساب تمامی ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کل کشور واریز می‌شود.

به عبارتی تنها یارانه واریزی مناسبتی یارانه ۶۰۰ هزار تومانی است که به ایتام تحت پوشش این دو نهاد پرداخت شده است و واریز یارانه دیگری در دستور کار نیست.

بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌ با واریز یارانه فروردین، یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار ماه بعدی خرید کنند.

بر اساس این اطلاعیه مبلغ پرداخت یارانه برای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان است.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیک استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه برایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به‌ همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی‌مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

با واریز یارانه فروردین‌ماه، یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار یارانه ماه بعد نیز در قالب کالابرگ الکترونیک، اقلام اساسی مورد نیاز خود را خرید کنند.

یادآور می‌شود طرح کالابرگ الکترونیک به صورت ملّی و در سراسر کشور اجرا می‌شود و در قالب این طرح بالغ بر ۳۵ هزار فروشگاه در تمام نقاط کشور به این سامانه متصل شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه