افزایش حقوق | افزایش حقوق کارمندان | افزایش حقوق بازنشستگان

فوری/افزایش 50 درصدی حقوق این گروه از افراد | افزایش حقوق این مشاغل 2 برابر شد

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: از آبان‌ماه سال گذشته مبلغ یارانه مراکز مراقبتی توانبخشی۵۰درصد افزایش یافت که مابه‌تفاوت هفت ماهه اول سال ۱۴۰۱، در ماه جاری به حساب مراکز پرداخت شد.

فوری/افزایش 50 درصدی حقوق این گروه از افراد | افزایش حقوق این مشاغل 2 برابر شد
کدخبر : 16019
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 در حالی‌که پیشنهاد دولت، در لایحه بودجه، افزایش ۲۰درصدی افزایش حقوق کارمندان در سال۱۴۰۲ بوده، کمیسیون اجتماعی مجلس طرح افزایش این رقم به ۳۰درصد را به تصویب رسانده است؛ اما همچنان این مقدار افزایش حقوق از تورم انتظاری سال آینده کمتر بوده و قادر به جبران هزینه‌های تحمیل شده به معیشت خانوارهای حقوق‌بگیر نخواهد بود، رشد مستمر نرخ تورم در اقتصاد، افزایش سالانه دستمزد و افزایش حقوق در ایران را ناگزیر کرده و به همین واسطه، هر سال قوانینی برای جبران هزینه تحمیلی تورم به خانوارها از طریق تعیین میزان افزایش حقوق و مزد در سال جدید به تصویب می‌رسد. این مهم برای کارگران در شورای‌عالی کار انجام می‌شود و برای کارمندان، در لایحه بودجه سالانه دولت پیشنهاد می‌شود و در مجلس به تصویب می‌رسد.

حمیدرضا علیزاده رضایی اظهارداشت: مراکز توانبخشی و مراقبتی در حال‌حاضر شامل سه گروه مراکز توانبخشی و مراقبتی بیماران روانی مزمن سالمندان، افراد دارای معلولیت هوشی رشدی (ذهنی ) و جسمی حرکتی در راستای سیاست‌های راهبردی سازمان فعالیت می‌کند.

وی درخصوص افزایش یارانه این مراکز، گفت:‌ مبلغ یارانه به ازای هر مددجو یارانه بگیر در خانه‌های کوچک از 3میلیون تومان به چهار میلیون و500 هزارتومان، مراکز درجه یک از دو میلیون به سه میلیون تومان، در مراکز درجه دو از یک میلیون و 800 به دو میلیون و 800 هزار تومان و در مراکز مجهولین از دو میلیون و 400 به 3 میلیون و 600 هزارتومان افزایش یافته است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: از آبان‌ماه سال گذشته مبلغ یارانه مراکز مراقبتی توانبخشی50درصد افزایش یافت که مابه‌تفاوت هفت ماهه اول سال 1401، در ماه جاری به حساب مراکز پرداخت شد.

این کالاها ۱۰ قلم کالای اساسی به ارزش ۵۳۰ هزار تومان است که شامل ماست، شیر، پنیر، قند و شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ و تخم‌مرغ می‌شود.مبلغ این کالاها به نرخ شهریور ماه سال گذشته بوده و مردم مختارند که از هر نام و نشان و برند تجاری کالای مورد نیاز خود را از بین ۱۰ قلم کالای ذکر شده تهیه کنند و دولت طبق سبد کالای مشخص شده مابه التفاوت قیمت کالا را در طول دوره پرداخت می کند.

استفاده از کالابرگ الکترونیک کاملا داوطلبانه و اختیاری است و چنانچه تمایل به خرید کالابرگ نبود، همچون گذشته کل مبلغ یارانه قابل برداشت است.

بر اساس اطلاعیه ای که وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی منتشر کرده است، یارانه فروردین ماه سال‌جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز و اعتبار خرید کالابرگ الکترونیک شارژ شده و یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار ماه بعد خرید کنند.

مبلغ پرداخت یارانه برای دهک های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان است.

در صورتی که سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیک استفاده نکرده باشند، می توانند رقم کامل یارانه را از حساب برداشت کنند و چنانچه آن را استفاده کنند به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی‌مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.  

با واریز یارانه فروردین‌ماه یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار یارانه ماه بعد خود هم در قالب کالابرگ الکترونیکی اقلام اساسی مورد نیازشان را تهیه کنند.

افزایش حقوق

گفتنی است؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اواخر اسفند سال گذشته از آغاز اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سراسر کشور خبر داد و با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز طرح به‌ صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان، آغاز اجرای این طرح به صورت ملی در سراسر کشور را اعلام کرد.

بر این اساس، بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله رفاه‌ و افق کوروش‌ و برخی فروشگاه‌های خُرد مجهز به بارکدخوان به این سامانه متصل شدند تا شهروندان در سراسر کشور بتوانند به سهولت کالای مورد نیاز خود را در طرح کالابرگ الکترونیک خریداری کنند.

پیش‌تر در جریان استانی شدن طرح ملی کالابرگ الکترونیک ۳۰ هزار فروشگاه به سامانه کالابرگ الکترونیکی متصل شده بود اما در روزهای اخیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش تعداد فروشگاه ها خبر داد و اعلام کرد که بیش از ۳۵ هزار فروشگاه در سرتاسر کشور به این سامانه متصل شده‌اند تا خانوارهایی که مایلند یک ماه زودتر از اعتبار یارانه خود برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند.

اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تکلیف قانونی و عمل به مصوبه مجلس است و دولت بنا ندارد یارانه نقدی را حذف کند؛ از این رو مردم می‌توانند کالابرگ الکترونیکی یا یارانه نقدی را انتخاب کنند و خرید خود را به شکل اعتباری انجام دهند.

یادآور می‌شود طرح کالابرگ الکترونیک به صورت ملی و در سراسر کشور اجرا می‌شود و در قالب این طرح بالغ بر ۳۵ هزار فروشگاه در تمام نقاط کشور به این سامانه متصل شده‌اند.

در این طرح، اعتبار همه خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شده و آنان می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، با کارت بانکی سرپرست خانوار از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.

همچنین گفته می‌شود این طرح در حال حاضر در بعضی استان‌ها به صورت آزمایشی در حال اجرا است، اما تا زمانی که وضعیت کالا برگ مشخص نشود، پرداخت یارانه معیشتی به صورت نقدی ادامه دار خواهد بود.

مبلغ پرداخت یارانه برای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان، و دهک‌های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان می‌باشد.

بعد از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ زمان واریز یارانه جدید هر ماه اعلام شد. از این زمان به بعد، واجدین دریافت یارانه می‌توانستند در تاریخ بیستم هر ماه یارانه خود را دریافت کنند.

بعد از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ زمان واریز یارانه جدید هر ماه اعلام شد. از این زمان به بعد، واجدین دریافت یارانه می‌توانستند در تاریخ بیستم هر ماه یارانه خود را دریافت کنند.

افرادی که به دهک بندی درآمد سرپرست خانوار شکایت داشته اند می توانند به سایت https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده و یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ اعتراض خود را نسبت به قطع یارانه خود اعلام کنند.

همچنین کسانی که از پرداخت یارانه جامانده اند و یا یارانه برای آن ها واریز نشده است هم می‌توانند با مراجعه به سایت https://my.gov.ir پیگیر قطع یارانه خود باشند.

افراد گفته شده، می توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* ( ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی ، مربع ) را با شماره تلفن همراه سرپرست خانوار شماره گیری کنند تا از وضعیت ثبت نام خود آگاه شوند.

به دستور رئیس‌جمهور و در راستای حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر، یارانه کمک حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر یک از اعضای خانواده به‌حساب ۱۱ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ سرپرست خانوار واریز می‌شود.

اما اگر دولت بخواهد مانند سال گذشته یارانه معیشت رمضان توزیع کند، چه کسانی مشمول این یارانه کمک معیشتی هستند؟

سال گذشته یارانه کمک معیشتی به اقشار کم‌درآمد و در دو مرحله ۲۲ بهمن و نوروز برای دهک‌های اول تا چهارم و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه