یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی | افزایش یارانه نقدی

فوری / میزان یارانه نقدی سال آینده مشخص شد | یارانه نقدی چقدر شد؟

میر کاظمی بیان کرد: مهم‌ترین چیزی که تا امروز باعث تلاطم اقتصاد بوده، تورم خانمان‌سوز است و کنترل تورم جزو برنامه‌های جدی دولت است که آن را از ابتدای سال مدیریت کند. امروز می‌شود این نوید را داد که بتوانیم برخی از کسب‌وکارهایی که به دلیل کرونا متوقف شدند باز شروع به کار کنند و منابعی را در اختیارشان قرار دهیم که تولید را از سر بگیرند.

فوری / میزان یارانه نقدی سال آینده مشخص شد | یارانه نقدی چقدر شد؟
کدخبر : 1598
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

یارانه نقدی اعطای کمک مالی روی یک کالا یا خدمتی است که به مردم داده می‌شود. یارانه نقدی جهت افزایش رفاه عمومی جامعه پرداخت می‌شود. یارانه‌ نقدی داخلی کشورها کمکی است که به صورت غیرمستقیم به مردم پرداخت می‌شود. پس از روی کار آمدن دولت رئیسی در رابطه با یارانه نقدی آذر ماه حرف و حدیث های زیادی بوده است ،چون رئییسی وعده افزایش یارانه را در آذر ماه داده بود. در ادامه به آخرین خبر از واریز یارانه نقدی می پردازیم.

یارانه نقدی

میرکاظمی گفت: محاسباتی در دست انجام است که با حذف برخی یارانه‌های پنهان، بین ۹۰ تا ۱۲۰هزارتومان یارانه نقدی به دهک‌های مختلف پرداخت خواهد شد.

پرداخت یارانه نقدی به مردم سال آینده حذف می‌شود؟

در لایحه بودجه سال آینده ۷۳ هزار ۸۰۰ میلیارد تومان یارانه نقدی به مردم پرداخت خواهد شد.

دولت قصد دارد در لایحه بودجه سال آینده ۷۳ هزار ۸۰۰ میلیارد تومان یارانه به مردم پرداخت کند.

طبق جزئیات تبصره ۱۴ هدفمندی یارانه‌ها برای یارانه نقدی و غیرنقدی ۴۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و همچنین اجرای طرح معیشت بنزینی نیز ۳۱ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

همچنین برای کاهش فقر مطلق خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی ۳۵ هزار ۶۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

یارانه نقدی

جزئیات پرداخت یارانه در سال ۱۴۰۱

در جدول یارانه‌‌ها در پیش‌نویس لایحه آمده که دولت مبلغ ۷۳٫۸ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه‌های نقدی کل سال ۱۴۰۱ بودجه در نظر گرفته است. اگرچه در بودجه یارانه‌ای تغیری ایجاد نشده اما به نظر می‌رسد دولت تصمیم جدی برای حذف یارانه‌بگیران گرفته است.

قرار است دولت امروز لایحه بودجه ۱۴۰۱ را به مجلس ببرد. در پیشنویس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ که امروز منتشر شده مبلغ بودجه پرداخت دو یارانه معیشتی بنزین و نقدی تغییر نکرده اما به نظر می‌رسد دولت برای حذف یارانه‌بگیران در سال آینده تصمیم جدی دارد.

در جدول یارانه‌‌ها در پیش‌نویس لایحه آمده که دولت مبلغ ۷۳٫۸ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه‌های نقدی کل سال ۱۴۰۱ بودجه در نظر گرفته است.

یارانه نقدی

یارانه نقدی

اگرچه به صورت تفکیک شده بودجه هر یارانه اعلام نشده اما براساس بودجه سنوات گذشته بودجه یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی معادل ۴۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

مبلغ این یارانه تغییر نکرده و همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به‌ازای هر نفری که از ابتدا تصویب شده، در سال آینده نیز پرداخت می‌شود.

یارانه معیشتی بنزین

همچنین برای پرداخت یارانه معیشتی بنزین که ۳۱ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه معیشتی را دریافت می‌کنند و مبلغ آن متناسب با تعداد اعضای خانوار بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است.

اما در متن بودجه آمده، وزارت تعاون، کار و رفاه با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان موظف است موظف است حداکثر ظرف مدت سه ماه پش از ابلاغ این قانون، ضمن دهک بندی درآمدی کلیه خانوارهای یارانه بگیر از طریق شاخص‌های متقن و ثبتی قابل اتکاء نسبت به حذف یارانه یارانه نقد و معیشتی خانوارهای پردرآمد اقدام تا منابع حاصل صرف پردخت یارانه جهت حمایت از اقشار آسیب پذیر با اولویت خانوارها تحت پوشش و پشت نوبتی نهادهای حمایتی شود.

در بخش دیگری از این تبصره آمده که سرپرستان خانورهای معترض به حذف یارانه می‌توانند در سامانه الکترونیکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده تا پرونده آنها بر اساس اطلاعات و داده‌های موجود و میدانی توسطط کمیته امام خمینی (ره) بررسی و در صورت وارد بودن اعتراض، یارانه‌ها آنها مجددا برقرار گردد.

کلیه دستگاه‌های اجرایی از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به همکاری و ارائه اطلاعات به وزارتخانه مذکور هستند.

یارانه نقدی

یارانه چه افرادی سه برابر خواهد شد؟

امیر حسین بانکی‌پور رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در نشست خبری اظهار کرد: طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با انجام اصلاحاتی در شورای نگهبان تایید و گزارش آن در مجلس ارائه شد و  از سوی رییس مجلس به دولت جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم ما در سه دهه گذشته نتیجه سیاست تک فرزندی، تفکرهای فردگرایانه نئولیبرالیسم و تکنوکرات‌ها که در مدیریت رخنه کرده بود را دیدند. سن ازدواج در کشور بالا رفته و شرایط ازدواج سخت و مشکلات خانواده ها زیاد شد و نگاه خانواده محور در کشور مورد غفلت قرار گرفته است.

بانکی پور افزود: مجلس با هدف حمایت از نهاد خانواده جلسات متعددی را در قالب کمیسیون مشترک اصل ۸۵ با حضور متخصصان برگزار کرد و نتیجه این جلسات تدوین قانونی با ۷۴ ماده و ۲۴۰ حکم در رابطه با حمایت از خانواده‌ها در رابطه با موضوعات ازدواج، زوج های ناباور، فرزندآوری، تسهیلات اقتصادی، معافیت های مالیاتی بیمه، مسکن، در ابعاد مختلف به حمایت از خانواده پرداخت و ماحصل آن قانون حمایت از خانواده شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: ما نمی‌توانستیم نسبت به شرایط سخت ازدواج و فرزندآوری جامعه سکوت کنیم. در چند سال گذشته حدود ۴۰درصد  از ازدواج‌های کشور کم شده و ۳۰ درصد فرزندآوری در کشور کاهش یافته است  و نرخ باروری به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر به ۱/۶ رسیده است.

رییس کمیسیون مشترک طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وضعیت خطرناکی برای آینده کشور ایجاد شده، غفلت از خانواده نه تنها خانواده‌ها را دچار مشکل می‌کند بلکه ادامه حیات جامعه را دچار مشکل می‌کند.

نماینده مردم اصفهان گفت: با توجه به این مساله مجلس این قانون را بر اساس مساله محوری و برای حل مسائل خانواده دنبال کرد. ما در این زمینه ۲۱ مانع را شناسایی کردیم و براساس هر کدام از این موانع موادی را پیش بینی کردیم.

بانکی پور اضافه کرد: در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت موانع ازدواج و فرزندآوری را احصا کردیم و موادی را در جهت رفع این موانع به تصویب رساندیم. علاوه براین سعی کردیم مشوق‌های در نظر گرفته شده برای خانوارها به گونه‌ای باشد که برای دولت بار مالی نداشته باشد.

بانکی‌پور در پاسخ به این سوال که آیا تسهیلات زمین برای خانواده‌ها موجب نمی‌شود که نگاه سرمایه‌ای به آن شکل بگیرد، افزود: قرار است زمین در قالب فروش اقساطی باشد نه هدیه. ضمن اینکه در الگوی فعلی مسکن شرایط فرزند کمتر برای امتیاز این بخش لحاظ شده کما اینکه اگر فرد اجاره‌نشین باشد از تعداد فرزندانش می‌پرسند. از سوی دیگر مسکن ۹۰ متری برای خانواده‌های دارای دو فرزند مناسب است و مناسب خانواده‌های دارای ۳ فرزند نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    ما که نه بهزیستی نه کمیته امداد نه بیمه هیچکدام نیستیم مستاجر هستیم دو تا بچه مدرسه ای داریم راننده تاکسی کرایه ای هستیم به ما تعلغ نمیگیره

  • ناشناس
    0

    وقتی زیر یازده ملیون زیر خط فقر هستن پس یارانه ب هر کسی حقوقش زیر یازده ملیون است تعلق میگیرد

  • ناشناس
    1

    کو واریز نشده.

  • شهرام عباسی هفشجانی
    0

    سلام قریب به بیست سال است که مددجوی سازمان بهزیستی هستم هیچ گونه مبلغ جدیدی توسط سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری
    ب مددجویان اضافه نشده است

  • محمد رضا علی وند
    0

    یارانه بدون هیچ شرایطی طبق کشورهای همسایه به شهروندان خود از بدو تولد پرداخت میشود و قابل دیدن است یارانه ای که پرداخت میشود متاسفانه کشوری بااین سوابق گرانقدر نمیتواند فقط ادعای زیادی دارد شخصی بازنشسته به رادیو اعلام کرد مستمری کفاف خانواده مانیست گوینده تمسخرکرد شیخ آن ناحیه اول گوینده را اخراج کرد وبعد مستمری بگیر را اورد و جبران خسارات کرد وگفت اگر شهروندم راضی نباشد آن دنیا مکافات می بینم

  • ناشناس
    0

    والا انقدر به کمیته و بهزیست رسیدگی میکنید وضعشون از آدمایی که عادی هستن ولی وضع زندگیشون خرابه زیر خط فقر هستن بهتره!!! تمام مردم ایران نیازمند هستن البته همون برای خودتون این پولا دردی دوا نمیکنه🖕

  • ziba
    1

    هرروزتواخبارها میگین واریز شده ولی هیچی به دست مان سیده

  • غلامرضاحدادیان
    0

    چراازاین یارانه ها قیمت قشرضعیف جانبازان نمیشودفقط به بهزیستی و کمیته امداد جانبازان فقط یه معیشتی میگیره که ازگدائی گمتره به وضعیت اقتصادی جانبازان زیر بیست و پنج درصد رسیدگی کنید تشگر

  • سهرابی
    0

    واقعا با این همه گرانی و فقر مددجویان بهزیستی چاره ای جز مرگ ندارند

  • سلام روح الله شیروانی خداه شاهده به جانه دوتای بچه‌ام من هیچ
    0

    سلام وعرض ادب خدمت همییه مسولین خسته نباشین ابن جانب که نه منزل نه کار نه بیمه ودارای دوفرزنده بیکارهستم وشغلی هم ندارم با هانوشتم وارسال کردم که سری به منزل من بزنید یاتماس بگیرین تابه مسولان بگم که از100درصد
    کمیتها60درصدکمیته وضعشان بهترازماهستن و70درصدبهزیستی هاهم وضعشان بهترماهست کسانی رومیشناسم که ازلباس وخوراک ومیوه وخانه برخوردارهستن به فکرآخرت باشین بیاین نگاه کنی اکثریت کمیته وبهزیستی خانه وماشین دارن ولی من وکسایی دیگرفقط بایدزجربکشیم وجلوی زن وبچهایمان شرمنده شویم این دنیا محل گذره انسانیت روازبین خودتون نبرید بذارید زنده باشه انشالله انسانیتتون زنده بمونه زنگ به من بزنین یابه خانییه من سربزنین تابدونی چه می‌بیند یاحق

  • ناشناس
    0

    خوب من ک چیزی نفهمیدم از این پول فعلا ب حساب هیچ مددجو اضافه نشده. حداقل اون اقساط وام یک میلیون تومنی را نگیرین از مردم

  • حمیدرضازمردی
    1

    س.یارانه معیشتی به من که ایثارگرهم هستم ازهمان اول تعلق نگرفته تقاضادارم ازمسولین.محترم رسیدگی شود نظامی اخراجیم وبیکارم بااحترام ؟

  • مهناز
    1

    سلام یارناه معیشتی ما این ماه واریز نشده برای همه اینجوری یا مال مارو قطع کردن؟

  • ناشناس
    0

    تکرار تکرار پیام‌های تکراری چه سودی دارد

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه