فروش فوری خودرو | قرعه کشی خودرو | ثبت نام خودرو

آغاز ثبت نام دور جدید فروش فوری خودرو به مناسبت عید فطر | حراج فوق العاده خودرو به مناسبت عید فطر شروع شد

زمان ثبت نام جدید در سامانه یکپارچه خودرو اعلام شد.

آغاز ثبت نام دور جدید فروش فوری خودرو به مناسبت عید فطر | حراج فوق العاده خودرو به مناسبت عید فطر شروع شد
کدخبر : 15975
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

شیوه فروش فوری خودرو رسما تغییر کرد و دیگر خودروسازان طرح فروش فوری خودرو یا فوق العاده را انجام نمی دهند.بسیاری از خودروسازان نسبت به فروش فوری خودرو با قرعه کشی با روش جدید اعتراض کرده اند و معتقدند بدون سیستم قرعه‌کشی خودرو  مردم به سهولت خودرو را ثبت نام کرده و تحویل می‌گرفتند.حال باید دید جایگزین طرح فروش فوری خودرو تا چه حد به بازار پر نوسان خودرو کمک می کند.در ادامه به آخرین خبر از فروش فوری خودرو می پردازیم.

وزیر صمت زمان ثبت نام جدید فروش خودرو در سامانه یکپارچه را اعلام کرد.

رضا فاطمی امین همچنین با بیان اینکه در حال حاضر ساز و کار نوبت‌دهی جایگزین قرعه کشی شده، گفت: اطمینان می‌دهیم به همه کسانی که ثبت نام می‌کنند، خودرو می‌رسد. قبلا چند میلیون نفر شرکت می‌کردند، ولی ۲۰ هزار خودرو عرضه می‌شد. اما از پارسال نوبت‌دهی جایگزین قرعه کشی شد و از هفته آینده تحویل خودروها شروع می‌شود. در اردیبهشت هم یک دوره دیگر ثبت نام خواهد شد.

فروش فوری خودرو

«عبدالله توکلی لاهیجانی»افزود: پس از چهار سال متوالی که تولید در حدود سالیانه ۸۰۰ هزار دستگاه بود و قسمتی از خودروهای تولیدی هم در پارکینگ‌ها انباشته می‌شد و به صورت ناقص و غیر قابل عرضه به بازار بود، در سال ۱۴۰۱ با رشد ۳۹ درصدی، تولید بالای یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه محقق شد.

وی بیان داشت: در سال جاری قصد داریم تا رکورد تولید خودرو در کشور را بشکنیم و به تولید بالای یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه برسیم.

این مقام مسوول وزارت صمت خاطرنشان کرد: پس از اجرای گام نخست که به تثبیت جریان تولید اختصاص داشت، در گام دوم طرح تحولی تمرکز بر توسعه محصولات بومی باکیفیت بر اساس پلتفرم‌های جدید است و قصد داریم که ۹ محصول جدید به بازار عرضه کنیم.

توکلی لاهیجانی ادامه داد: بر این اساس همراه با ازسرگیری واردات و موازی با شفاف‌سازی عرضه در سامانه یکپارچه خودرو، پیش‌بینی می‌شود بازار خودروی کشور به سمت رقابتی شدن پیش برود.

وی گفت: همچنین افزایش عرضه و واقعی شدن قیمت‌ها از طریق افزایش قیمت کارخانه، سبب حذف تقاضای کاذب در بازار خودرو و افزایش عرضه از طریق حذف زیان خودروسازان باشیم.

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت اظهار داشت: در گام دوم که بسیار مهم‌تر است و هر بار صنعت خودروی کشور در همین گام متوقف مانده است، باید به ریشه اصلی ناکارآمدی در صنعت خودروی کشور پرداخته شود که همانا عدم پرداختن به حلقه طراحی و توسعه محصولات بومی در زنجیره ارزش خودروسازان داخلی است.

توکلی لاهیجانی گفت: امروز به دلیل عدم دانش بنیان شدن این صنعت، ابتکار عمل در محصول در دست خودروساز داخلی نیست و به واسطه این وابستگی، جریان تولید خودروسازان داخلی مدام با فراز و فرود همراه است.

وی تاکید کرد: گام دوم تلاش برای دانش بنیان شدن این صنعت از طریق توسعه بن سازه (پلتفرم‌های) بومی و توسعه محصولات با نشان ملی است؛ گسترش گفتمانی که با برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو در شهریور سال ۱۴۰۱ آغاز شد و در سال جاری در خودروسازان داخلی با قدرت بیشتر دنبال می‌شود تا با اتکا به هم افزایی منابع داخلی و عمق ساخت داخل بالا، ارزش افزوده، ثروت و اشتغال بیشتری از طریق این صنعت حیاتی در کشور ایجاد شود تا آنگاه در گام سوم بتوان با خلق مزیت‌های راهبردی داخلی به رقابت با خودروسازان جهانی و گسترش بازارهای صادراتی دل بست.

امید قالیباف گفت: متقاضیان خودروی داخلی که در قالب طرح یکپارچه تخصیص خودرو در روز‌های 20 تا 23 اسفند سال قبل حساب وکالتی 100 میلیون تومانی به نام سازمان حمایت افتتاح کرده‌اند، چنانچه از 26 تا 29 اسفند نتوانسته‌اند ثبت‌نام کنند امروز و فردا 7 و 8 فروردین نیز مهلت ثبت‌نام دارند.

همچنین متقاضیانی که در مهلت یادشده حساب وکالتی افتتاح کرده‌اند، اما بانک‌ها اسامی آن‌ها را به سامانه یکپارچه ارسال نکرده‌اند نیز می‌توانند در روز‌های 7 و 8 فروردین ثبت‌نام کنند.

قالیباف گفت: ملاک ثبت‌نام در سامانهhttp://esalecar.ir در این مرحله فقط و فقط اعلام اسامی متقاضیانی است که حساب وکالتی 100 میلیون تومانی با سازمان حمایت ایجاد کرده‌اند از سوی بانک‌هاست و بنابراین اگر فردی در سامانه با اشکال مواجه می‌شود باید علت را از بانک خود سوال کند که چرا اسمش ارسال نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی امکان ویرایش متقاضی و تغییر خودرو انتخاب شده وجود دارد افزود: پس از ثبت‌نام تمام متقاضیان که تا 8 فروردین به پایان می‌رسد کار بررسی اطلاعات متقاضیان (با توجه به شرایط ذکرشده در طرح) آغاز و فهرست نهایی متقاضیان خودرو‌های داخلی مشخص خواهد شد و پس از آن امکان ویرایش برای خریداران فعال می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • مصطفی
    0

    سلام چه خوبه که یه فکری هم برای خودروهای فرسوده انجام بگیره

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه