بازیگر نامزد اسکار در ۸۱ سالگی درگذشت

«مایکل لرنر» بازیگر نامزد اسکار فیلم «بارتون فینک» ساخته برادران کوئن در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

بازیگر نامزد اسکار در ۸۱ سالگی درگذشت
کدخبر : 15904
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

«مایکل لرنر» بازیگری که در فیلم‌هایی مانند «اِلف»، «گودزیلا» و «مردان ایکس: روزهای گذشته آینده» بازی کرد و نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در «بارتون فینک» کمدی روان‌شناختی ساخته «جوئل» و «اتان کوئن» در سال ۱۹۹۱ دریافت کرد، در ۸۱ سالگی درگذشته است.

مرگ «مایکل لرنر» توسط برادرزاده‌اش، «سم لرنر»، بازیگر فیلم «گلدبرگ‌ها» تأیید شد که بعد از ظهر یکشنبه از طریق پستی در اینستاگرام به عمویش ادای احترام کرد. در حال حاضر جزئیات بیشتری در مورد مرگ «لرنر» در دسترس نیست.

«سم لرنر» در این باره نوشت: «دیشب یک اسطوره را از دست دادیم. به سختی می‌توان گفت که عموی من مایکل چقدر باهوش بود و چقدر بر من تأثیرگذار بود. داستان‌های او همیشه برای من الهام‌بخش بود و باعث شد عاشق بازیگری شوم. او فوق‌العاده‌ترین، با اعتماد به نفس‌ترین و با استعدادترین مرد بود و این حقیقت که او هم‌خون من بود همیشه باعث می شود احساس خاصی داشته باشم».

«لرنر» پس از فعالیت به عنوان یک بازیگر در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰، در سال ۱۹۹۲ در فیلم هیجان انگیز برادران کوئن به نام «بارتون فینک» به جایگاه بالاتری دست یافت. او در این فیلم که برایش نامزدی اسکار نقش مکمل مرد رابه همراه داشت، شخصیت «جک لیپنیک» غول سینما را به تصویر کشید. این بازیگر بعدها برای ایفای نقش کوتاهی در کمدی «یک مرد جدی» در سال ۲۰۰۹ هم با برادران کوئن همکاری کرد.

این بازیگر در دهه ۹۰ میلادی به چهره‌ای آشنا برای تماشاگران سینما تبدیل شد و در فیلم‌های قابل توجهی از جمله «اخبار»، «چک سفید»، «بدون فرار» و «سلبریتی» بازی کرد. او در فیلم «گودزیلا» به کارگردانی «رولاند امریش» در سال ۱۹۹۸، او نقش «ایبرت» شهردار نیویورک را بازی کرد که شکل و شمایلی شبیه «راجر ایبرت» منتقد برجسته سینما داشت.

«مایکل لرنر» که در ۲۲ ژوئن ۱۹۴۱ در بروکلین به دنیا آمد، بازیگری را با کار در تئاتر کنسرواتوار آمریکایی در سانفرانسیسکو در اواخر دهه ۶۰ میلادی آغاز کرد. این بازیگر رومانیایی آمریکایی در ده‌ها سریال نیز حضور داشت و از دیگر فیلم‌های او می‌توان به «M*A*S*H»، «پرونده‌های راکفورد»، «کاندید»، «پستچی همیشه دوبار زنگ می زند»، «هشت مرد بیرون» و «شب‌های هارلم» اشاره کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه