بازنشستگان تامین اجتماعی | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر خوش دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی | صدور احکام جدید برای بازنشستگان تامین اجتماعی

علی دهقان‌کیا گفت: انشالله احکام حقوقی جدید بازنشستگان کارگری تا آخر ماه جاری صادر می‌شود.

خبر خوش دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی | صدور احکام جدید برای بازنشستگان تامین اجتماعی
کدخبر : 15899
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 شرایط بازنشستگان تامین اجتماعی، وابسته به میزان سخت بودن شغل و همینطور وابسته به جنسیت است. حداکثر سابقه برای پذیرش و محاسبه در تعیین مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ سال است. عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق قانون، تابع مقررات مربوط به عیدی و پاداش کارمندان دولت می‌باشد. بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت بیمه تکمیلی در سال ۱۴۰۰ تا آخر بهمن‌ماه فرصت ثبت نام داشتند. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در خرداد سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۷ درصدی پیدا کرد. بازنشستگان کمتر از ۳۰ سال سابقه، باتوجه به سنوات، کمتر از این مبلغ دریافت می کردند.

براساس روال همیشگی، از بیستم هر ماه پرداخت مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی آغاز می‌شود؛ این ماه هم بر همین اساس، مستمری‌ها براساس حروف الفبا در حال واریز شدن است.

علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) در رابطه با میزان مستمری پرداختی می‌گوید: بازنشستگان در فروردین ماه، همان مستمری سال قبل را گرفتند؛ در واقع همان حقوق قبلی برای تمام مستمری‌بگیران سازمان  -چه حداقل‌بگیر و چه سایر سطوح- واریز شده است.

او اضافه می‌کند: بایستی ابلاغ حقوق جدید بازنشستگان توسط دولت و سپس مدیرعامل سازمان صادر شود؛ از آنجاکه تا پانزدهم ماه جاری همه جا تعطیل بود، هنوز ابلاغیه‌ صادر نشده و لذا سازمان نیز احکام حقوقی جدید بازنشستگان را صادر نکرده است.

به گفته وی، به احتمال زیاد تا ۲۷ یا ۲۹ این ماه، احکام جدید بازنشستگان کارگری صادر خواهد شد و بنابراین، در اردیبهشت بازنشستگان هم حقوق افزایش یافته را می‌گیرند و هم مابه‌التفاوت حقوق فروردینِ خود را.

دهقان‌کیا اضافه می‌کند: قول داده‌اند که ماه آینده خبرهای خوشی برای بازنشستگان کارگری در راه باشد؛ قرار است در ارتباط با ۲۵ درصد باقیمانده متناسب‌سازی و افزایش مزایای مزدی، اتفاقات مثبتی بیفتد؛ امیدواریم به زودی مدیرعامل سازمان این اخبار خوش را اعلام و رسانه‌ای کند.

بازنشستگان تامین اجتماعی

صادقی با اشاره به حضور چند روز اخیرش در سازمان تامین اجتماعی و دیدار با مدیران سازمان گفت: ما بحث معوقه مابه التفاوت متناسب‌سازی ۲۵ درصد حقوق بازنشستگان را پیگیری کردیم. به نظر می‌رسد اراده‌ای وجود دارد که همزمان با افزایش حقوق امسال بازنشستگان آن مبلغ نیز پرداخت شود. حدود یک میلیون نفر مشمول این مبلغ مابه‌التفاوت باقی‌مانده از سنوات قبل می‌شوند که بنابر دریافتی کل‌شان ممکن است تا سه میلیون تومان افزایش دریافتی داشته باشند. 

حسن صادقی گفت: هرچه چانه زنی در بحث افزایش دستمزد در شورایعالی کار صورت گرفت، با این هدف بود که قدرت خرید حفظ شود.

مراسم افطاری روز سیزدهم رمضان در محل دفتر مرکزی خانه کارگر جمهوری اسلامی با حضور اعضای این تشکل و بازنشستگان عضو اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری برگزار شد. 

در این مراسم حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) ضمن تبریک ایام عید و ماه رمضان به‌عنوان بهار قرآن گفت: ما در سال جاری با افزایش حقوق ۲۷ درصدی کارگران در پی تصمیم صورت گرفته در جلسه شورایعالی کار روبرو بودیم. این مسئله را باید یادآوری کرد که ما به دنبال افزایش حقوق در اقتصاد به هر نحو نیستیم و هدف ما حفظ قدرت خرید است، لذا هرچه چانه‌زنی در بحث افزایش دستمزد در شورایعالی کار صورت گرفت، با این هدف بود که قدرت خرید حفظ شود. 

وی با بیان اینکه قدرت خرید کارگران مقابل تورم هر روز کاهش پیدا می‌کند، اظهار کرد: اگر چنانچه شاخص‌های تورم نقطه به نقطه را مشاهده کنیم و قدرت خرید را براساس نرخ دلار بسنجیم، ارزش حقوق کارگران در ابتدای سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸۳ دلار بود. در اسفندماه ارزش مزد کارگران (حداقل دستمزد) به ۱۲۲ دلار رسید. به عبارت بهتر طی یکسال ارزش مزد دریافتی کارگر حداقل بگیر به کمتر از نصف کاهش یافت. اکنون که با یکدیگر صحبت می‌کنیم، قدرت خرید کارگر حداقل بگیر به ۱۱۸ دلار کاهش یافته که حدود پنج دلار از ماه اسفند هم کمتر است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه