یارانه معیشتی | واریز یارانه معیشتی

خبر مهم دولت درباره یارانه معیشتی فروردین | حذف یارانه معیشتی این دهک ها از این ماه

اگرچه تاکنون قرار بود یارانه دهک‌های 9 و 10 درآمدی حذف شود اما حالا دولت معیار جدیدی برای حذف یارانه‌ها اعلام کرده است؛ خرید دلار سهمیه‌ای.​

خبر مهم دولت درباره یارانه معیشتی فروردین | حذف یارانه معیشتی  این دهک ها از این ماه
کدخبر : 15796
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق ماه های گذشته یارانه معیشتی بهمن ماه نیز به حساب سرپرستان واریز می شود. یارانه معیشتی این ماه نیز طبق روال قبل به صورت نقدی است. میزان یارانه معیشتی بهمن ماه 400 هزار تومان است. هنوز سایتی برای ثبت نام جدید یارانه معیشتی اعلام نشده است. در ادامه آخرین خبر از یارانه معیشتی را می خوانیم.

اگرچه تاکنون قرار بود یارانه دهک‌های 9 و 10 درآمدی حذف شود اما حالا دولت معیار جدیدی برای حذف یارانه‌ها اعلام کرده است؛ خرید دلار سهمیه‌ای.

از چندی پیش اعلام شد یارانه نقدی خریداران دلار سهمیه‌ای حذف می‌شود. اما این وعده دولت عملیاتی نشد و با وجود شلوغی صف‌ صرافی‌ها، یارانه خریداران دلار سهمیه‌ای همچنان به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

اما این بار به نظر می‌رسد که دولت برای مدیریت بازار ارز قصد دارد به صورت جدی یارانه‌ها را حذف کند. این خبر را سخنگوی دولت هم امروز مجددا اعلام و تاکید کرد که «دریافت ارز» یکی از منابع اطلاعاتی برای تعیین دهک افراد و قطع یارانه است.

به گفته بهادری جهرمی دریافت ارز ۲ هزار و ۵ هزار یورویی یکی از منابع اطلاعاتی است که وزارت رفاه می‌تواند از آن برای تعیین دهک خانوار استفاده کند.

به عبارتی افرادی که سهمیه ارز سالانه دو هزار دلاری را می‌خرند، بر اساس تشخیص وزارت رفاه، جزو دهک نهم و دهم درآمدی محسوب می‌شوند و یارانه آنها حذف می‌شود.

حذف یارانه نقدی خریداران دلار سهمیه‌ای سال گذشته قابلیت اجرا نداشت چون اطلاعات خاصی از افراد دریافت نمی‌شد. اما به نظر می‌رسد که در سال جاری چنین امکانی وجود داشته باشد. چون افراد باید برای دریافت ارز سهمیه‌ای حساب ارزی در بانک باز کنند و اطلاعات حساب آنها در اختیار نهادهای مربوط قرار می‌گیرد. در این شیوه امکان حذف یارانه نقدی در مقایسه با سال قبل امکان‌پذیرتر است.

اما نکته مهم این است که سود حاصل از خرید و فروش دلار سهمیه‌ای حدود 20 میلیون تومان است. معادل چهار تا پنج سال یارانه نقدی که افراد دریافت می‌کنند. چنین سودی احتمالا برای دلالان ارزی، قابل توجه است و آنها ممکن است با هدف دریافت چنین سودی، قید دریافت یارانه نقدی را بزنند.

اما به نظر می‌رسد هدف این سخنان، افرادی هستند که کارت ملی خود را اجاره می‌دهند. سخنگوی دولت هم به همین مساله اشاره کرده و گفته «کسی از کارت ملی دیگران چه برای تراکنش مالی و بانکی در داخل مغازه و چه برای دریافت ارز سوءاستفاده نکند، زیرا اینها جزء مواردی هستند که برای دهک‌بندی افراد و خانوارها و پرداخت یا قطع یارانه ملاک قرار می‌گیرند.»/تجارت نیوز

یارانه آب و برق مصارف بالاتر از الگوی مصرف حذف می‌شود

محرابیان با بیان این مطلب که در سال ۱۴۰۲ طرح‌ها و پروژه‌های زیادی در صنعت آب و برق به مرحله بهره‌برداری می‌رسد، ابراز داشت: قانون مکلف کرده است مشترکانی که مصارف آن‌ها چندبرابر الگوی مصرف است، باید تفاوتی برای آن‌ها قائل شد، بر اساس قانون باید یارانه این دسته از مشترکان حذف شود اما اکنون این یارانه همچنان باقی است.

وی یادآور شد که امروز هزینه تامین و انشعاب برق در برخوردارترین و محروم‌ترین نقاط کشور یکسان است؛ این هزینه در برخی از ساختمان‌های لاچکری کم‌تر از بهای فروش یک سانتی‌متر آن ساختمان است.

وزیر نیرو در این زمینه تاکید کرد: باید مصارف در حد الگو شامل یارانه شود و بالاتر از آن بر اساس انتخاب خود افراد و مشترکان باشد. به‌طوری‌که یارانه مصارف بالاتر از الگو حذف شود.

‌وی در پایان درباره در خصوص دستاوردهای وزارت نیرو در سال گذشته خاطرنشان کرد: تلاش شد اجرای بسیاری از پروژه‌های صنعت آب و برق سرعت یابد، بر این اساس برخی به مرحله بهره‌برداری رسید و برخی نیز به بهره‌برداری می‌رسند، از جمله پروژه‌های موثر وزارت نیرو که با بازتاب‌های بین‌المللی نیز همراه بود می‌توان به اجرای پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه اشاره کرد./تجارت نیوز

یارانه معیشتی

یارانه فروردین ماه چقدر است و چه زمانی واریز می شود؟

در این مطلب به بررسی مبلغ و تاریخ دقیق واریز یارانه فروردین ماه ۱۴۰۲ پرداخته ایم که درد ادامه خواهید خواند.

البته بعضی از دولتمردان خبر داده اند که یارانه نقدی ممکن است در ماه های آینده تبدیل به کالابرگ الکترونیکی شود اما همچنان از صحت این خبر اطلاع دقیقی وجود ندارد.

همچنین گفته می شود این طرح در حال حاضر در بعضی استان ها به صورت آزمایشی در حال اجرا است اما تا زمانی که وضعیت کالا برگ مشخص نشود ، پرداخت یارانه معیشتی به صورت نقدی ادامه دار خواهد بود.

مبلغ پرداخت یارانه برای دهک های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان، و دهک های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان می باشد.

بعد از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ زمان واریز یارانه جدید هر ماه اعلام شد. از این زمان به بعد، واجدین دریافت یارانه می‌توانستند در تاریخ بیستم هر ماه یارانه خود را دریافت کنند.

افرادی که به دهک بندی درآمد سرپرست خانوار شکایت داشته اند می توانند به سایت https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده و یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ اعتراض خود را نسبت به قطع یارانه خود اعلام کنند.

همچنین کسانی که از پرداخت یارانه جامانده اند و یا یارانه برای آن ها واریز نشده است هم می‌توانند با مراجعه به سایت https://my.gov.ir پیگیر قطع یارانه خود باشند.

افراد گفته شده، می توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* ( ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی ، مربع ) را با شماره تلفن همراه سرپرست خانوار شماره گیری کنند تا از وضعیت ثبت نام خود آگاه شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه