هشدار مهم هواشناسی| بارش باران و احتمال سیل در ۶ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار فعالیت سامانه بارشی در ۶ استان از احتمال وقوع طغیان رودخانه‌ها و سقوط سنگ از ارتفاعات در مناطق کوهستانی در این مناطق خبر داد.

هشدار مهم هواشناسی| بارش باران و احتمال سیل در ۶ استان
کدخبر : 15699
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده پیش بینی شده است. در جنوب شرق و شرق کشور نیز وزش باد پدیده حاکم است.

فردا سه‌شنبه در برخی مناطق مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

طی امروز و فردا در نیمه غربی کشور روند افزایش نسبی دما و در نیمه شرقی کشور استقرار هوای خنک پیش بینی می‌شود. روز چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایدار با افزایش دما حاکم است. در ساعات بعدازظهر در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی بارش پراکنده و وزش باد روی می‌دهد.

با گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در روز پنجشنبه برای شمال غرب کشور ابرناکی، وزش باد شدید موقتی با احتمال رگبار و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. در این روز در سواحل دریای خزر و اردبیل وزش باد جنوبی و افزایش دما قابل توجه است. جمعه آینده در اکثر مناطق کشور جو آرامی حاکم خواهد شد.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۱۴

نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۱۴: مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال شرق تهران، نیمه شمالی خراسان رضوی و شمال سمنان.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، صاعقه، تگرگ، احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات در مناطق کوهستانی.

توصیه: اجتناب از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، در صورت سفر با خودرو به‌همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشار

زمان پایان: پیش‌ازظهر دوشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۱۴

نوع مخاطره: وزش باد شدید، در نواحی مستعد همراه با خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۱۴: قم، سمنان، نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، اصفهان، مرکزی، جنوب تهران و جنوب بوشهر.

اثر مخاطره: احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها.

توصیه: اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی، تعطیل و محدود کردن فعالیت‌های عمرانی و عدم عبور و مرور و پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج

زمان پایان: بعدازظهر چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۱۶

نوع مخاطره:

چهارشنبه: افزایش سرعت باد در دریای عمان، ارتفاع امواج بین ۱ تا ۱.۵ متر در سواحل استان سیستان و بلوچستان.

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۱۴: دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۱/۱۵: دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۱۶: دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه