تست شخصیت شناسی | تست شخصیت | تست هوش

بگو ذائقه ات چیه تا چیزایی ازت بگم که تا حالا نمیدونستی | تست شخصیت شناسی

ذائقه شما ابعادی باورنکردنی از شخصیتتان را فاش می کند.

بگو ذائقه ات چیه تا چیزایی ازت بگم که تا حالا نمیدونستی | تست شخصیت شناسی
کدخبر : 15481
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

یک تست شخصیت شناسی خوب باید معتبر، قابل اعتماد و علمی باشد و تمام جوانب مهم را در نظر بگیرد. تست شخصیت شناسی، این روزها توجه درصد قابل توجهی از مردم را به خود جلب کرده است. عموم افراد علاقه دارند تا خود را از جنبه های مختلف شخصیتی مورد آزمایش قرار دهند. از بین این همه تست شخصیت شناسی، کدام یک بهتر است؟ یک تست شخصیت شناسی خوب باید معتبر، قابل اعتماد و علمی باشد و تمام جوانب مهم را در نظر بگیرد. شخصیت شناسی یک دانش مهم است و به موفقیت در محیط کار، تحصیل و اجتماع و تصمیم گیری ها و رفتارهایمان کمک می‌کند.

آیا شیرینی دارید یا هوس خوردن غذاهای تند دارید؟ ترجیحات سلیقه شما چیزهای زیادی در مورد شخصیت شما می گوید. در ادامه بخوانید تا بدانید که چگونه ترجیحات طعم با ویژگی های شخصیتی مرتبط است.

آیا تا به حال احساس کرده اید که پس از یک وعده غذایی نامناسب، خلق و خوی خود به شدت تغییر می کند؟ بیشتر از آنچه تصور می کنید اتفاق می افتد. ترجیحات سلیقه شما به طور مستقیم با شخصیت شما مرتبط است. به خواندن ادامه دهید تا بفهمید چگونه.

1: شیرین

این رایج ترین نوع ولع غذایی است و دانشمندان و متخصصان تغذیه را برای دهه ها نگران کرده است. مصرف بیش از حد قند با چندین بیماری مزمن مانند دیابت، سرطان و حمله قلبی مرتبط است. اما چرا مردم نمی توانند در مورد شیرینی به خود کمک کنند؟ مسئله این نیست که شکر فوق العاده اعتیادآور است، که واقعاً هم همینطور است، بلکه این است که افرادی که دندان شیرین دارند ویژگی های شخصیتی دارند که نه گفتن به شکر را برایشان دشوار می کند.

بر اساس مطالعات، افرادی که غذاهای شیرین را ترجیح می دهند، روحیه شیرینی نیز دارند. آنها موافق، دوستانه و همدل هستند. چنین افرادی همچنین تمایل به تعاملات اجتماعی دارند و بیشتر برون‌گرا هستند. افراد "شیرین" دوستانه و وفادارتر هستند. آنها همچنین تمایل بیشتری به شرکت در رویدادهای خیریه و داوطلب شدن در سایر اعمال فداکارانه دارند.

2: ترش

آیا تا به حال طعم چیزی را چشیده اید که چشمان شما را در هم ببندد؟ اینها غذاهای ترش هستند. این یک هوس معمول نیست، اما بسیاری از مردم ترش را بر طعم های دیگر ترجیح می دهند. ترشی، لیمو و ماست نمونه هایی از غذاهای ترش هستند.

افرادی که ذائقه ترش دارند استانداردهای بالایی دارند و به راحتی خشنود نیستند. آنها می توانند گاهی اوقات بیش از حد انتقادی و خشن باشند. آنها همچنین به سرعت مضطرب می شوند و به فکر زیاد روی می آورند. برخی از مطالعات نیز ترجیح ترش را به ریسک پذیری و رفتارهای ضد اجتماعی مرتبط کرده اند.

.

.

.

اگر میخواهید در چالش های بیشتری شرکت کنید این صفحه  را ببینید

.

.

.

.

.

3: شور

چه کسی دوست ندارد در حالی که روی مبل نشسته و از آخرین برنامه تلویزیونی پرطرفدار لذت می برد، چیپس و آجیل نمکی بخورد؟ هوس نمک تنها در کنار هوس شکر در شیوع است. کسانی که نمک را ترجیح می دهند همیشه در حال حرکت هستند و به ندرت آرام می گیرند. آنها پر از جاه طلبی هستند و به دنبال هیجان در زندگی هستند.

چنین افرادی نیز به‌سرعت ناامید می‌شوند، مخصوصاً از چیزهای بدی مانند ترافیک و کارهای روزمره. با این حال، بر خلاف عاشقان شیرین و ترش، که شخصیت آنها مستقیماً با طعم و مزه مرتبط است، این امر در مورد عاشقان نمک صدق نمی کند. آنها به راحتی توهین نمی شوند و بیشتر اوقات بی خیال می مانند.

بیشتر هوس‌کننده‌های نمک نیز «ابر طعم‌دهنده» هستند. اینها افرادی هستند که جوانه های چشایی بیشتری دارند و در نتیجه حساسیت بیشتری نسبت به مزه ها دارند.

4: تلخ

تلخی احتمالاً کمترین طعمی است که در بین مردم مورد پسند واقع شده است. بالاخره هر کی دوست داشت کلم بروکلی خام و کدوی تلخ بخورد. برخی حتی ترجیح نمی دهند آنها را بپزند. با این حال، کسانی هستند که نمی توانند روز خود را بدون یک دوز قوی قهوه سیاه آغاز کنند. طبق چندین مطالعه، ترجیح طعم تلخ با روان‌پریشی مرتبط است. بله، اگر واقعاً از غذاهای تلخ لذت می برید، به احتمال زیاد رفتارهای خودشیفته، سادیستی و ضد اجتماعی نیز از خود نشان می دهید.

اما این همه عذاب و غم برای عاشقان تلخ نیست. چنین افرادی نیز مستقیم هستند و وقتی صحبت از بیان نظراتشان به میان می‌آید، دست و پا نمی‌زنند. همچنین نشان داده شده است که مصرف غذاهای تلخ به طور لحظه ای احساسات و خصومت نسبت به دیگران را افزایش می دهد.

5: تند

در حالی که تند از نظر فنی یک مزه نیست، لازم به ذکر است که یک ترجیح طعمی رایج است. زبان ما در واقع نمی تواند طعم غذای تند را بچشد و احساس سوزشی که در شما ایجاد می شود در واقع گیرنده های درد در حال کار است. تعجب کردید، بله؟ بنابراین به یاد داشته باشید، دفعه بعد که سس فلفل قرمز اضافی را به ماکارونی خود اضافه می کنید، بدن خود را در معرض درد قرار می دهید.

ترجیح دادن غذاهای تند با میل به ماجراجویی و ریسک پذیری همراه است. اگر قمار، بانجی جامپینگ و جستجوی تجربیات جدید چیزهایی هستند که در شما طنین انداز می شوند، احتمالاً هوس خوردن غذاهای تند نیز دارید.

6: اومامی یا مرزه

اومامی طعم پنجم مرموز است که اخیراً کشف شده است. اومامی که به آن مرزه نیز می گویند، به تمایل افراد برای لذت بردن از گوشت و سایر غذاهای خوش طعم مانند ماهی، گوجه فرنگی، قارچ، عصاره مخمر و سس سویا اشاره دارد. تحقیقات در مورد ارتباط بین شخصیت و اومامی هنوز کمیاب است، اما گفته می شود افرادی که اومامی را ترجیح می دهند، جوینده احساسات هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    من که غذا های طعم دار

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه