خبر مهم برای معلمان | جزییات جدید از افزایش حقوق معلمان با رتبه بندی

کارشناس مسائل آموزشی می‌گوید: اگر چه افزایش حقوق معلمان در رتبه بندی با توجه به تورم موجود در کشور، مبلغ ناچیزی است و جواب­گوی زندگی آنها نیست، شایسته است که بررسی به اعتراضات رتبه­ های صادر شده نیز در اسرع وقت انجام شود تا حداقل برخی از مشکلات این قشر زحمت کش کاهش پیدا کند.

خبر مهم برای معلمان | جزییات جدید از افزایش حقوق معلمان با رتبه بندی
کدخبر : 15467
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​ رتبه بندی معلمان برای ارتقای شأن و مقام معلم و بهبود معیشت فرهنگیان طی ۱۰ سال گذشته بالاخره در ۱۶ اسفند  ۱۴۰۰ به تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان رسید و ۲۳  اسفند برای اجرا به آموزش و پرورش ابلاغ شد و مقرر گردید که  طبق قانون از مهر ۱۴۰۰ اجرایی و معوقات آن پرداخت گردد.

بعد از کلی کش و قوس در پاییز ۱۴۰۱ بود که رتبه یک برای همه معلمان صادر شد و رتبه ­های واقعی منوط به ارزیابی ارزیابان و هیأت ممیزه و  بررسی مستندات معلمان شد، در اسفند ماه ۱۴۰۱ بیشتر احکام قطعی برای معلمان صادر شد و مقرر شد که حقوق اسفند ماه با احکام جدید پرداخت و معوقه آن نیز از ابتدای سال ۱۴۰۰ واریز شود، درحالی که بسیاری از معلمان از رتبه واقعی خود راضی نبوده و اعتراض داشتند، همه منتظر دریافت حقوق اسفندماه با احکام واقعی صادر شده و پرداخت معوقات یک سال آن بودند.

کارشناس مسائل آموزشی در این رابطهمی‌گوید: طبق روال سنوات گذشته حقوق تا ۲۰ اسفند واریز می­‌شد ولی سال گذشته تا ۲۹ اسفند ماه هنوز واریزی حقوق فرهنگیان انجام نشده بود و همه منتظر پرداخت حقوق با احکام واقعی رتبه بندی بودند. در خبرها اعلام شد که به علت ناهماهنگی وزارت  آموزش و پرورش با سازمان برنامه و بودجه، حقوق به صورت علی­الحساب واریز می شود.

حسین معافی افزود: عصر روز ۲۹ اسفند مبلغ ناچیزی که معادل نصف حقوق ماه­‌های قبل بود به حساب معلمان واریز شد، بعد اعلام شد که خطای سیستمی باعت این مشکل شده و اصلاح می­‌گردد. با پیگیری معلمان از طریق نمایندگان مجلس و وزارتخانه آموزش و پرورش مقرر شد که این موضوع پیگیری شود.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه مشکل مالی را مطرح کرد و اظهار داشت که پرداخت حدود ۳۶ همت از ۳۸ همت مصوب مجلس بابت رتبه بندی معلمان در سال قبل را انجام داده و پرداخت های بعدی را نخواهد داشت.

کارشناس مسائل آموزشی گفت:‌ رئیس جمهوری  در ۲۹ اسفند دستور پیگیری موضوع پرداختی بر اساس احکام قطعی رتبه بندی معلمان در اسرع وقت را به معاون اول خود اعلام کردند و برخورد با مقصرین این رویداد را خواستار شدند، وزیر آموزش و پرورش نیز پیگیری‌های لازم را برای پرداخت شدن کامل حقوق اسفند برابر احکام قبلی را انجام دادند و باعث شد که صبح اول فروردین۱۴۰۲ مابقی حقوق ها واریز گردد، بنابراین حقوق اسفند بر اساس احکام قبلی و با رتبه یک برای همه فرهنگیان پرداخت شد و احکامی جدیدی که بر اساس رتبه های واقعی صادر شده بود پرداخت نگردید.

معافی ادامه داد: امید است که با پیگیری‌های رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش، در اولین فرصت در سال جدید، رتبه بندی معلمان که سالها در بوق و کَرنا شده و بارها و بارها شأن و مقام معلم را زیر سوال برده و باعث رنجش خاطر فرهنگیان عزیز شده به سرانجام برسد و احکام جدید با رتبه های واقعی و با پرداخت معوقات آن از مهر ۱۴۰۰ پرداخت شود.

وی بیان کرد: سایر کارمندان دولت بدون هیچ دغدغه‌­ای افزایش حقوقی تحت عنوان فوق­ العاده ویژه را دریافت کردند ولی معلمان را به بهانه اجرای رتبه بندی از دریافت فوق­العاده ویژه معاف کردند  و حتی نیروهای اداری و خدماتی آموزش و پرورش نیز که شامل رتبه بندی نمی شوند از آن محروم ساختند.

این کارشناس گفت:اگر چه افزایش حقوق معلمان در رتبه بندی با توجه به تورم موجود در کشور، مبلغ ناچیزی است و جوابگوی زندگی آنها نیست، شایسته است که بررسی به اعتراضات رتبه­ های صادر شده نیز در اسرع وقت انجام شود تا حداقل برخی از مشکلات این قشر زحمت کش کاهش پیدا کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه