یارانه نقدی | یارانه نقدی رمضان

واریز یارانه نقدی رمضان برای 11 میلیون نفر | چه کسانی یارانه نقدی جدید را می گیرند؟

ماه رمضان گذشته یارانه معیشتی رمضان به حساب بیش از ۱۱ میلیون سرپرست خانوار واریز شد. اما آیا امسال هم یارانه‌بگیران باید منتظر این یارانه باشند؟

واریز یارانه نقدی رمضان برای 11 میلیون نفر | چه کسانی یارانه نقدی جدید را می گیرند؟
کدخبر : 15455
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 یارانه نقدی اعطای کمک مالی دولت به قشر خاصی از مردم است که بیستم هر ماه واریز می شود. پرداخت یارانه نقدی جهت افزایش رفاه عمومی در دولت دهم کلید خورد. میزان یارانه‌ نقدی 400 هزار تومان است. پس از روی کار آمدن دولت رئیسی در رابطه با یارانه نقدی حرف و حدیث های زیادی بوده است، زیرا رئییسی وعده افزایش یارانه را داده است. در ادامه به آخرین خبر از واریز یارانه نقدی می پردازیم.

ماه رمضان گذشته یارانه معیشتی رمضان به حساب بیش از ۱۱ میلیون سرپرست خانوار واریز شد. اما آیا امسال هم یارانه‌بگیران باید منتظر یارانه رمضان باشند؟

کمتر از 3روز  دیگر تا آغاز ماه رمضان مانده است. اما آیا مانند ماه رمضان گذشته، یارانه معیشتی رمضان برای خانوارها واریز می‌شود؟

ماه رمضان گذشته، به دستور ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم یارانه معیشت رمضان برای برخی واریز شد. مبلغ یارانه معیشتی ماه رمضان ۱۵۰ هزار تومان بود که به ازای هر نفر از اعضای خانواده به حساب سرپرست خانوار واریز شد.

گفتنی است یارانه رمضان گذشته به بیش از ۱۱ میلیون خانوار تعلق گرفت. اما آیا امسال هم به خانوارها این یارانه کمک معیشتی تعلق می‌گیرد؟

تاکنون از سوی هیچ کدام از مقامات دولتی، هیچ خبری مبنی بر واریز یارانه معیشتی رمضان امسال اعلام نشده است. بنابر این تا این لحظه می‌توان گفت قرار نیست جز همان یارانه نقدی هر ماه، به مردم یارانه‌ای تعلق بگیرد.

اما اگر دولت بخواهد مانند سال گذشته یارانه معیشت رمضان توزیع کند، چه کسانی مشمول این یارانه کمک معیشتی هستند؟

یارانه نقدی

بر اساس اعلام مسئولان وزارت کار بالغ بر ۳۰ هزار فروشگاه در کشور به سامانه کالابرگ الکترونیکی متصل شده است و مردم می توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه نقدی کالاهای مشمول این طرح را خریداری کنند.

طرح کالابرگ الکترونیکی طرحی است که دولت با هدف حمایت از معیشت خانوارها و حفظ سلامت غذایی افراد به اجرا درآورده و به اذعان کارشناسان در صورت مدیریت صحیح و استقبال مردمی بخش اعظمی از تورم موجود را کنترل خواهد کرد.

این طرح در چند هفته گذشته در چهار استان هرمزگان، گیلان، قزوین و مرکزی به صورت آزمایشی به اجرا درآمد و طبق گفته مسئولان وزارت کار در برخی استانها از جمله هرمزگان با اقبال عمومی مواجه شد و در برخی دیگر تمایل به یارانه نقدی بیش از خرید اعتباری کالابرگ بود، با این حال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تکلیف قانونی است و دولت بنا ندارد یارانه نقدی را حذف کند، از این رو مردم می‌توانند کالابرگ الکترونیک یا یارانه نقدی را انتخاب و خرید خود را به شکل اعتباری انجام دهند.

وی اخیرا ضمن اشاره به فرایند استانی طرح ملی کالابرگ الکترونیک از اتصال بیش از ۳۰ هزار فروشگاه به سامانه کالابرگ الکترونیکی خبر داده است.

به گفته وی مردم می‌توانند تقریباً یک ماه زودتر از زمان واریز یارانه نقدی نسبت به خرید اعتباری در طرح کالابرگ الکترونیک اقدام کنند.

آنطور که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته در طرح کالابرگ الکترونیک مردم بین دریافت یارانه نقدی یا کالابرگ الکترونیکی مردد هستند ولی امیدواریم با مشوق‌هایی که در نظر می گیریم اقبال مردم بیشتر شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه