سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

فوری/آغاز واریز سود 10 میلیونی سهام عدالت برای این دهک ها | کسانیکه سهام عدالت ندارند بخوانند

در حالی که رییس کمیسیون اقتصادی گفته بود پرداخت سهام به حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار جامانده تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در مراحل پایانی است.

فوری/آغاز واریز سود 10 میلیونی سهام عدالت برای این دهک ها | کسانیکه سهام عدالت ندارند بخوانند
کدخبر : 15411
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

درحالی که طبق آمار حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند، همواره صدای اعتراض عده‌ای به گوش می‌رسید که چرا با وجود اینکه جزو دهک‌های کم درآمد جامعه هستند، مشمول این سهام نمی شوند. از سویی دولت دوازدهم درحالی به کار خود پایان داد که اعلام شد پرونده ثبت نام سهام عدالت بسته شده است و امکان اینکه مشمول جدیدی پذیرفته شود وجود ندارد. با این حال برخی نماینده های مجلس همچنان قول تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را می دادند و آمارهای مختلفی نیز از جاماندگان ارائه می شد و در نهایت نیز زمزمه های یک جامعه آماری ۲۰ میلیون نفری نیز به گوش رسید.

 رییس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که تخصیص سهام عدالت به جاماندگان این سهام به دلیل تصویب نشدن پرتفویی که برای جاماندگان در نظر گرفته شده بود منتفی شد.

حسین قربان‌زاده، با بیان اینکه موضوع پرتفوی جاماندگان سهام عدالت برای سومین مرتبه در هیات دولت مطرح شد، عنوان کرد: امروز هم با واگذاری هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی مس ایران به جاماندگان سهام عدالت موافقت نشد و در نتیجه تخصیص سهام عدالت به جاماندگان منتفی شد.

وی توضیح داد: زیرا دولت دیگر سهام ارزنده‌ای با ارزش ۳۵ هزار میلیارد تومان ندارد که به جاماندگان سهام عدالت تخصیص دهد. در واقع قرار بود به ۳.۵ میلیون نفر افرادی که به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده بودند (افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین سه دهک اول ایثارگران) نفری ۱۰ میلیون تومان سهام تخصیص داده شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی به این سوال که آیا تخصیص سهام عدالت به جاماندگان برای همیشه منتفی شد یا فقط در سال جاری. پاسخ داد: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان تکلیف بودجه سال جاری بود و فعلا مشخص نیست در بودجه سال آینده چه تصمیمی در این مورد گرفته شود. اما در سال جاری به دلیل  مخالفت معاونت حقوقی ریاست جمهوری با پرتفوی این موضوع به نتیجه نرسید.

 لازم به ذکر است که ساعتی پیش محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت جاماندگان سهام عدالت گفته بود: فهرست کامل گروه‌های اولویت‌دار جامانده از دریافت سهام عدالت در آیین نامه دولت آمده و اگر این آیین نامه به تصویب هیات دولت برسد،  پس از نهایی شدن پرداخت سهام به جاماندگان تحت پوشش نهادهای حمایتی،  سال آینده باقی مانده مشمولان نیز تعیین تکلیف خواهند شد.

سهام عدالت

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه پرداخت سهام به حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار جامانده تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در مراحل پایانی است، گفت: ۱۲ تا ۱۵ میلیون جامانده دیگر داریم که بازنشستگان، کارگران فصلی و ساختمانی در اولویت آن قرار دارند.

محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت جاماندگان سهام عدالت گفت: مجلس سال گذشته دولت را مکلف کرد که در سال جاری به جاماندگان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی سهام عدالت بدهد. 

وی با بیان اینکه پرداخت سهام به حدود 3 میلیون و 600 هزار جامانده تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در مراحل پایانی است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این 12 تا 15 میلیون نفر دیگر جامانده از سهام عدالت هستند که  بازنشستگان، کارگران فصلی و کارگران ساختمانی در اولویت آن قرار دارند. 

رئیس کمیسیون اقتصادی، ادامه داد:  البته فهرست کامل گروه‌های اولویت‌دار جامانده از دریافت سهام عدالت در آیین نامه دولت آمده و اگر این آیین نامه به تصویب هیات دولت برسد،  پس از نهایی شدن پرداخت سهام به جاماندگان تحت پوشش نهادهای حمایتی،  سال آینده باقی مانده مشمولان نیز تعیین تکلیف خواهند شد. 

پورابراهیمی، درباره برخی اظهارنظرات از سوی مسئولان اقتصادی دولت مبنی بر عدم وجود سهام کافی برای اهدا به سایر جاماندگان سهام عدالت گفت: به هر حال این موضوع، چالشی است که وجود دارد و ما در سال آینده در نظر داریم تا این مسئله را با حضور مسئولان دولت به دقت مورد ارزیابی قرار دهیم تا در نهایت مشخص شود آیا امکان اختصاص سهام به سایر جاماندگان وجود دارد یا خیر.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه