عیدی | عیدی دولت | عیدی رئیسی

فوری/عیدی 720 هزار تومانی دولت در جیب سرپرستان | عیدی آخر سالی دولت واریز شد

واریز سود مرحله دوم سهام عدالت آغاز شد.

فوری/عیدی 720 هزار تومانی دولت در جیب سرپرستان | عیدی آخر سالی دولت واریز شد
کدخبر : 15337
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

 بحث میزان عیدی امسال یکی از معضل های اقتصادی دولت در پایان سال است. عیدی  هر ساله به یکی از چالشی ترین موارد آخر سال تبدیل می شود . میزان عیدی همیشه موجب نارضایتی افراد به ویژه کارکنان بخش خصوصی است. عیدی  هرساله به میزان اندکی افزایش می یابد. در ادامه به آخرین خبر از میزان افزایش عیدی می پردازیم.

آخرین اخبار حاکی از آن است که فرایند پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ از امروز آغاز می‌شود.

درحالی که پیش از این اعلام شده بود مرحله دوم سود سهام عدالت شنبه و یکشنبه هفته آینده واریز خواهد شد، رئیس سازمان بورس و اواراق بهادار اعلام کرده است که دومین مرحله واریز سود سهام عدالت از امروز (پنجشنبه) از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب ۴۳ میلیون و ۸۶۴ هزار نفر سهامداران مستقیم و غیر مستقیم سهام عدالت، واریز می شود.

بر این اساس سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی دارند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت می‌کنند. همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار دارند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، مرحله نخست سود سهام عدالت روز سی ام آذرماه امسال به حساب سهامداران واریز شده بود. در مرحله دوم سود ۱۳ شرکت غیربورسی سهام عدالت نیز به حساب مشمولان واریز شده، به همین دلیل مبلغ سود با مرحله نخست تفاوت دارد و کمی بیشتر است.

عیدی

سپرده گذاری مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد: در آستانه واریز مرحله دوم سود سهام عدالت برخی مجرمان سایبری با ترفند‌های جدید و با ارسال پیامک و یا پیام در شبکه‌های اجتماعی با نام واریز سود سهام عدالت مترصد کلاهبرداری از مردم هستند.

در این پیام‌های جعلی که به تازگی منتشر شده، از مخاطبین درخواست می‌شود که برای دریافت سود سهام خود از طریق لینک آلوده اقدام کند که سهامداران می‌بایست نسبت به این اقدام کلاهبردارانه آگاه باشند.

بر اساس اطلاعیه سمات، مجرمان سایبری با طراحی پلتفرم مجرمانه در قالب استفاده از نام و نشان سامانه سهام عدالت و ارسال پیامک مبنی بر واریز مبالغ مختلف به حساب‌های مالی هموطنان مشروط به مراجعه لینک یا پیوند درج شده در پیامک، گوشی تلفن همراه فریب‌خوردگان را به صفحات جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت می‌کنند.

شایان ذکر است، هرگونه اطلاع رسانی در سهام عدالت صرفا از طریق وب‌سایت‌های رسمی شرکت سپرده گذاری مرکزی به نشانی www.csdiran.ir، www.sejam.ir و sahamedalat.ir به اطلاع عموم مشمولان سهام عدالت می‌رسد.

با سجامی شدن سود سهام عدالت دوره‌های قبل خود را دریافت کنید.

بنا بر اعلام رئیس سازمان بورس آقای مجید عشقی به شرط احتمال واریز مرحله دوم سود سهام عدالت در روز‌های شنبه یا یکشنبه وجود دارد سودی که بنا است با سود شرکت‌های غیر بورسی همراه باشد و از طریق بستر سجام همانند دوره‌ای قبلی واریز شد.

در خصوص واریز سود سهام عدالت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: سود سهام عدالت تنها از طریق سامانه سجام واریز خواهد شد.

همچنین اعلام شد، سهامدارانی که تاکنون سود خود را دریافت نکرده تا آخر هفته فرصت دارند تا با ثبت نام در سامانه سجام علاوه بر دریافت سود فعلی سود دوره‌های گذشته را هم دریافت کنند همچنین فرصت برای اصلاح مشکلات حسابی همچنان تا قبل از واریز سود وجود دارد.

لازم به ذکر است واریز سود و مراحل آن نیازمند صرف زمان است بنابر این ممکن است فرآیند واریز ۲۴ ساعت زمان ببرد.

رئیس سازمان بورس مجید عشقی از زمان احتمالی واریز مرحله دوم سود سهام عدالت خبر داد؛ سود سهام عدالت عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌ها که مرحله نخست واریزی آن ۳۰ آذر بود و در همان زمان وعده واریز مابقی سود این سهام تا پایان سال داده شده بود.

در ۲۹ آذر عشقی رئیس سازمان بورس گفته بود، دومین مرحله سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ تا پایان سال به حساب مردم واریز خواهد شد.

عشقی روز گذشته در ادامه بحث زمان واریز سود سهام عدالت گفت: از مجموع شرکت‌های سبد سهام عدالت، برخی شرکت‌ها هنوز سود را واریز نکرده‌اند، با این شرکت‌ها همچون فولاد، مارون و... صحبتی در خصوص واریز هرچه سریع‌تر سود داشته‌ایم. فکر می‌کنم تا سه شنبه واریزهای آن‌ها انجام بشود، البته انجام محاسبات لازم نیز زمانی را صرف خواهد کرد و احتمالا تا شنبه یا یکشنبه هفته آینده سود سهام عدالت واریز می‌شود.

سود سهام عدالتی که با توجه به تنوع پرتفوی افراد، مبلغ واریزی سود در مرحله اول برای آن‌ها متفاوت بود. سهامدارانی که پرتفوی سهام عدالت ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

اما میزان واریزی سود سهام عدالت در مرحله دوم چقدر است؟ در همین خصوص رئیس سازمان بورس پیش از این گفته بود، دومین مرحله سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ به همان مقدار مرحله اول است.

البته که تاکنون در خصوص مبلغ دقیق واریزی عددی مشخص اعلام نشده است  و این مبلغ بستگی به عملکرد شرکت ها در واریز سود دارد. سودی که بنابر اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی در صورت نهایی شدن زمان واریز تنها از طریق سجام پرداخت خواهد شد و نیاز به مراجعه به هیچ سامانه یا مکان خاصی نیست و سهامداران باید در این زمینه مراقب سودجویان باشند.

سرهنگ کارآگاه علی حسینی در این زمینه گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان سهام عدالت با سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی شهروندان اقدام به برداشت از حساب یا سوء استفاده از حساب‌های بانکی افراد می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • مصطفی کاظمی
    0

    چرا پول سهام عدالت که واریز کردن دوباره از حساب ما برداشت کردن

  • Hasty
    0

    سهام ما ۵۳۲ هزاری هست ۵۵۸ هزار سود واریز شده ، در حالیکه نوشتن ۷۲۱هزار باید واریز بشه

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه