حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

فوری/حقوق بازنشستگان 7 میلیون و 500 هزار تومان شد | رقم نهایی حقوق بازنشستگان مشخص شد؟

یک کارشناس بازار کار گفت: نمایندگان کارگران در روزهای تنفس جلسات شورای عالی کار باید از پشتوانه و پتانسیل اجتماعی کارگران و بازنشستگان استفاده کنند.

فوری/حقوق بازنشستگان 7 میلیون و 500 هزار تومان شد | رقم نهایی حقوق بازنشستگان مشخص شد؟
کدخبر : 14984
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با درباره حقوق سال آینده کارگران اظهار داشت: تعیین کف حقوق ۱۰ میلیون تومانی و افزایش بیش از ۳۰ درصدی برای بازنشستگان تامین اجتماعی، کاملا قابل پیش‌بینی و تحقق است.

وی افزود: نمایندگان کارگران در روزهای تنفس جلسات شورای عالی کار باید از پشتوانه و پتانسیل اجتماعی کارگران و بازنشستگان استفاده کنند.

این کارشناس بازار کار تصریح کرد: ضمن احترام به کارفرمایان، طرح دولت در ارائه بن‌کارت و کارت الکترونیکی کالاها با اعلام خود دولت شکست خورده است و صحیح نیست این موضوع در جلسات برای جبران دستمزد مجددا مطرح شود.

حاج‌اسماعیلی متذکر شد: موضوع دستمزد منطقه ای هم به‌دلیل عدم وجود زیرساخت ها یک طرح آرمانی است و مطرح شدن آن در جلسات شورای عالی کار بیشتر حاشیه‌سازی است.

وی یادآور شد: کارگران و بازنشستگان باید نسبت به همبستگی صنفی و حمایت از چانه زنی های صنفی در مسئله دستمزد اقدام کنند.

این کارشناس بازار کار خاطرنشان کرد: طی چهار دهه گذشته هیچ وقت نحوه ورود کارگران به مباحث صنفی و استفاده از ابزارهای چانه زنی برجسته نبوده و شاهد انعکاس آن نبودیم.

حقوق بازنشستگان

جزئیات افزایش مستمری و حقوق و بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد.

علیرضا حسینی، مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اظهار کرد: دو سال پیش، ۴۳ درصد از بدهی‌های صنایع به تامین اجتماعی به ۵ الی ۶ کارفرما اختصاص داشت.

او ادامه داد: در حال حاضر تمام بدهکاران کلان، بدهی‌های خود را تسویه یا تقسیط کرده‌اند. هیچ بدهکار کلان تعیین تکلیف‌نشده‌ای در استان وجود ندارد. شرکت آذرآب و ماشین سازی بدهی‌های خود را تقسیط کرده و شرکت واگن پارس و احیا صنعت بدهی خود را تسویه کرده‌اند. می‌توان گفت در دو سال اخیر که بحث حمایت از تولید مطرح بود، بدهی تعیین تکلیف نشده و بدهکار کلان بالای ۱۰ میلیارد در استان نداریم.

او افزود: صنعت‌گران و تولیدکنندگان از این فرصت تحریم استفاده خوبی کردند. با توجه به بازدیدهایی که از صنایع صورت گرفته می‌توان گفت در حوزه تامین اجتماعی در استان با هیچ کارفرمایی مشکل نداریم. همچنین با یکی از بزرگترین بدهکاران تامین اجتماعی در محلات که مورد اختلاف بود، به توافق رسیدیم و از این رو می‌توان گفت با توجه به صرف وقت برای صنعتگران و تولیدکنندگان، بدهکار بلا اقدام وجود ندارد.

او تصریح کرد: با تفویض اختیار صورت گرفته، با بنگاه‌هایی که مشکل مالی دارند، همکاری شده و کار تقسیط بدهی صورت می‌گیرد. پیش از این ۱۰۰۰ میلیارد بدهی معوقه داشتیم که ۶۳ درصد آن تقسیط شده یا در حال پرداخت است. بخش باقیمانده نیز بدهی‌های جاری است یا در حال تفاهم و پرداخت هستند.

او در ارتباط با کسری منابع این سازمان گفت: هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی از درآمد سازمان پیشی گرفته است. یکی از دلایل این مسئله در استان مرکزی وجود مشاغل سخت و زیان‌آور است که به نوعی باعث شده است که بازنشستگی‌های پیش از موعد افزایش پیدا کرده و هزینه‌های سازمان بالاتر برود. این کسری در استان مرکزی ماهانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است که به طور متمرکز از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری شستا، فروش سهام و به شکل عمده از بانک رفاه تامین می‌شود.

او گفت: اتفاق خوب این است که امسال ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی پرداخت شد که از محل بند واو تبصره ۲ تحقق پیدا کرد. تامین اجتماعی ۸۸ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های بانک رفاه را از طریق تهاتر و انتقال سهام پرداخت کرد. علی‌رغم کسری موجود، تلاش کرده‌ایم که حقوق بازنشستگان و تعهدات سازمان را به موقع پرداخت کنیم.

او ادامه داد: ضریب پوشش بیمه استان امسال از ۷۰ درصد عبور کرده است و می‌توان گفت جزو پنج استان برتر کشور هستیم. در ‌آبان سال گذشته، تعداد بیمه‌شدگان کل استان ۹۸۸ هزار و ۴۲۹ نفر بوده‌ است که در آبان‌ماه امسال به یک میلیون و ۱۱ هزار نفر رسیده است ۲.۲۹ درصد افزایش داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه