فروش فوق العاده سایپا | ثبت نام سایپا | پیش فروش سایپا

فروش فوق العاده سایپا برای عید نورزو | حراج فوق العاده سایپا با خودروهای پرطرفدار و از دم قسط

سخنگوی وزارت صمت گفت: از هفته آینده کار ثبت نام برای فروش خودروهای داخلی در سامانه saleauto.ir آغاز می‌شود.

فروش فوق العاده سایپا برای عید نورزو | حراج فوق العاده سایپا با خودروهای پرطرفدار و از دم قسط
کدخبر : 14969
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​​ ​فروش فوق العاده سایپا طرحی است که در آن، خودرو های تولید ملی به فروش می رسند. فروش فوق العاده سایپا سبب بالا رفتن توان خرید خودرو از سوی افراد جامعه می شود. طرح فروش فوق العاده سایپا نیازمند مدارک تکمیل کننده جهت ثبت نام در سایت است. همیشه برای ثبت نام فروش فوق العاده سایپا، زمان محدود و مشخصی در نظر گرفته می شود. افراد برای ثبت نام در طرح فروش فوق العاده سایپا، باید واجد شرایط مورد نظر باشند.

امید قالیباف گفت: وزارت صمت از هفته آینده کار ثبت نام برای فروش خودروهای داخلی را در سامانه saleauto.ir آغاز می‌کند.

او ادامه داد: در این طرح، صدها هزار دستگاه خودرو عرضه خواهد شد و میزان تقاضا برای هر خودرو و مدل آن، مشخص است.

سخنگوی وزارت صمت گفت: قرعه کشی برای رتبه بندی خودروها پس از پایان ثبت نام انجام خواهد شد.

او گفت: اگر چنانچه فرد متقاضی در انتهای لیست و شرایطی قرار گرفت که تحویل خودرو طولانی شد این امکان وجود دارد که قرعه کشی برای وی حذف شود و در لیست انتظار قرار گیرد و خودروها هم بر اساس فروش خودروسازها برنامه ریزی شده است.

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه ثبت نام خودروها براساس برنامه تولید است، گفت: اینطور نیست که خودروی ثبت نام شده دیگر تولید نشود.

فروش فوق العاده سایپا

مدیرکل خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت از آغاز طرح پیش‌فروش خودروهای داخلی خارج از فرآیند قرعه‌کشی برای همه خودروها (حتی محصولات ایران‌خودرو) ادر آینده نزدیک ) خبر داد و تاکید کرد که در این طرح همه متقاضیان خودرو دریافت می‌کنند.

عبدالله توکلی لاهیجانی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در این طرح خودروسازان بزرگ (ایران‌خودرو و سایپا) و همچنین خودروسازان بخش خصوصی محصولات خود را ارائه می کنند.  

مدیر کل خودرویی وزارت صمت تصریح کرد: در این طرح قرعه‌کشی انجام نمی‌شود و همه ثبت‌نام کنندگان، خودرو دریافت خواهند کرد، اما زمان تحویل خودروها بین سه ماه تا یک سال متفاوت خواهد بود.  

وی خاطرنشان کرد: در این طرح مشتریان در صورت عدم تمایل به دریافت خودرو با زمان انتظار بیشتر، می‌توانند انصراف خود را اعلام و پول خود را از حساب وکالتی خارج کنند.  

این مقام مسئول در وزارت صمت، اطلاع بیشتری از این طرح در اختیار قرار نداده است اما تا همین جای امر مشخص است که این طرح نه فروش فوق‌العاده با موعد تحویل سه ماهه است و نه پیش‌فروش که یکساله است، تعریف حساب وکالتی و واریز و مسدود کردن مبلغی از وجه خودرو هم ضروری است.  بر این اساس این پرسش پیش می‌آید که می‌توان این طرح را نقطه پایان برای اتمام قرعه‌کشی‌ها که به لاتاری ملی نیز معروف است، دانست؟ در صورت تحقق این امر، می‌توان گفت وعده وزات صمت مبنی بر جمع شدن بساط قرعه‌کشی‌ها تا پایان سال ۱۴۰۱ محقق شده است.

ضمن اینکه ایران‌خودرو تاکنون طرح بدون قرعه‌کشی (با قیمت درب کارخانه) نداشته و این اولین بار است که محصولات ایران‌خودرو بدون قرعه‌کشی عرضه می‌شوند.

همچنین قالیباف _ سخنگوی وزارت صمت_ اعلام کرده بود که ایران‌خودرو، سایپا و سایر خودروسازان بایستی در هفته جاری، عرضه‌های بزرگ خود را از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو طبق شرایط ثابت گذشته و با قیمت کارخانه‌ای اجرایی کنند. این فرصت بسیارخوبی خواهد بود. ثبت‌نام از طریق سامانه تخصیص یکپارچه خواهد بود و چنانچه تعداد تقاضا بیش از تعداد عرضه باشد، متقاضیان در فهرست انتظار قرار می‌گیرند و سپس تاریخی برای تحویل به آن‌ها اعلام خواهد شد. به اعتقاد بنده کف عرضه بایستی ۵۰۰ هزار دستگاه باشد.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: عرضه چانگان مدل CS۳۵ PLUS و CS۵۵ در نخستین نوبت فروش خودروهای وارداتی قطعی شد که بلافاصله پس از قرعه‌کشی برای فروش عرضه می‌شود.

«امید قالیباف» افزود: اسامی سایر خودروهای وارداتی که همه مجوزها را دریافت کرده اند بلافاصله به اطلاع مردم خواهند رسید.

برپایه این گزارش، متقاضیان خرید خودروهای وارداتی از روز گذشته (شنبه، ۶ اسفند ماه) از ساعت ۱۲ می‌توانند به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس saleauto.ir مراجعه کنند.

متقاضیان طبق شرایطی که در درگاه وزارت صمت (shatanews.ir) ذکر شده ثبت نام کنند. زمان ثبت نام اولویت محسوب نمی‌شود.

پیش از این مدیر طرح واردات خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در طرح ثبت‌نام برای خرید خودروهای وارداتی با توجه به تعداد ثبت نام، در خصوص میزان عرضه خودروی خارجی تصمیم‌گیری خواهد شد، اما دست‌کم یک‌صد هزار دستگاه خودرو در بازه زمانی ۶ ماهه عرضه می‌شود.

برپایه این گزارش، متقاضیان باید مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود مسدود کنند. داشتن گواهینامه، نداشتن پلاک فعال خودرو و عدم خرید خودرو در ۴۸ ماه گذشته از جمله شرایط لازم برای ثبت‌نام کنندگان است و متقاضیان باید بدانند تا یک سال امکان انتقال سند برای آنان وجود ندارد.

گروه خودروسازی سایپا قصد دارد محصول جدید خود را با نام پاژ به بازار ایران عرضه کند. پاژ در ردیف خودروهای هاچ بک اقتصادی قرار می‌گیرد و سایپا آن را طبق پلتفرم رنو کویید توسعه داده است. این خودرو از لحاظ ابعاد مشابه سایپا ۱۱۱ بوده و در قالب یک هاچ بک شهری اقتصادی در زمستان ۱۴۰۲ به تولید انبوه خواهد رسید.

طول سایپا پاژ به ۳۸۰۰ میلی‌متر، عرض آن به ۱۵۹۰ میلی‌متر، ارتفاع آن به ۱۴۹۰ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به ۲۴۳۰ میلی‌متر می‌رسد. گفتنی است پاژ نام زادگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر حماسه‌سرای ایرانی بوده و این روستا در ۱۵ کیلومتری شمال شهر مشهد واقع شده است.

پاژ به یک موتور ۱ لیتری ۳ سیلندر و ۱۲ سوپاپ تنفس طبیعی مجهز خواهد بود که می‌تواند قدرتی برابر با ۷۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و برای این هاچ بک سبک‌وزن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت ۵ لیتری را به‌همراه دارد.

پاژ به‌عنوان یک خودرو اقتصادی طبق استانداردهای 85گانه به تولید خواهد رسید و از امکاناتی چون جلوآمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، 2 ایربگ ایمنی، سنسور فشار باد تایرها و سیستم ترمزهای ABS، EBD، BA بهره می‌برد.

شرکت سایپا قصد دارد پاژ را در قالب یک خودرو اقتصادی به بازار عرضه کند. در همین راستا شنیده‌ها حاکی از آن است که این خودرو با قیمتی کمتر از کوییک و ساینا اس به بازار عرضه خواهد شد.

یکی از خودروهای جدید سایپا که نمونه آن در محوطه هتل المپیک به نمایش درآمده، سهند است که به نوعی نسخه جدید و ارتقاء یافته ساینا محسوب می‌شود.

 همانطور که از اسلاید فوق معلوم است، شرکت سایپا برنامه دارد تا از اواخر مهرماه سال آینده، سهند را وارد بازار کند. همچنین بهتر است بدانید که متولی تولید خودرو سهند، پارس خودرو خواهد بود. به همین دلیل، در نمونه‌های اولیه که به نمایش گذاشته شده، سهند مزین به لوگو پارس خودرو شده است.

تیپ فول سایپا سهند به امکانات جدیدی چون سانروف، صندلی راننده با تنظیمات برقی زوایا همراه با گرمکن، رادار نقطه کور (BSD)، آنتن کوسه‌ای، سنسور نور (احتمال نصب سنسور باران نیز وجود دارد)، آینه‌های تاشو برقی همراه با گرمکن و… مجهز شده‌ است.

سایپا سهند به سری ارتقاء یافته موتور M۱۵ یعنی M۱۵ GSI مجهز خواهد شد که تغییراتی در بخش‌هایی چون سرسیلندر، هدرز و… داشته و سیستم هایی نظیر دریچه گاز برقی، سامانه زمان‌بندی متغییر سوپاپ‌ها و… نیز به این موتور افزوده شده است. اما هم‌چنان این موتور ۸ سوپاپه بوده و درکل توانایی تولید بین ۸۹ اسب بخار، قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر، گشتاور را دارد. این موتور با اینکه مشخصات بالایی در روی کاغذ ندارد؛ اما باتوجه به وزن خودروهای سری X۲۰۰، عملکرد خوبی را در عمل از خود نشان داده است.

در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی به جز موارد گفته شد، به نظر می‌رسد مواردی مانند فرمان کمکی برقی، چراغ‌های روز، مانیتور لمسی ۷ اینچی به همراه دوربین دید عقب، سیستم کروزکنترل (در نسخه اتوماتیک)، تهویه مطبوع الکتریکی، فرمان D-CUT با غربلیک چرمی، دو ایربگ ایمنی، اتصال هوشمند خودرو، سنسورهای هشدار دهنده موانع در عقب خودرو، رینگ‌های آلومینیومی، سیستم GSI، سیستم TPMS و… را داشته باشد.

خبرها حاکی از آن است گروه خودروسازی سایپا علاوه بر واردات محصولات چانگان از جمله چانگان CS35 پلاس و چانگان CS55 پلاس قصد دارد دو شاسی بلند جدید از برندهای چینی وی جی وی و زوتی را نیز به بازار ایران بیاورد.

در ادامه با مشخصات این دو شاسی بلند جدید سایپا آشنا خواهیم شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه