رییسی: احیای دریاچه یک طرح ملی است

رییس جمهوری کشورمان گفت:افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه جلوه وحدت و انسجام ملی در کشور است.

رییسی: احیای دریاچه یک طرح ملی است
کدخبر : 14766
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

آیت الله ابراهیم رئیسی صبح جمعه در مراسم بهره برداری از فاز نخست تونل انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه با تبریک سالروز ولادت امام حسین (ع)، اظهار کرد: امام حسین الگو و باور مشترک همه مسلمان است، امام حسین (ع) نقطه اعتقاد همه مسلمانان است هم شیعه و سنی و هم مسیحی، زرتشتی همه ادیان توحیدی به امام حسین (ع) احترام می‌گذارند، چه زیبا امروز روز پاسدار نامگذاری کردند، روز پاسدار را به همه پاسداران تبریک می گویم.

وی ادامه داد: امام حسین باور مشترک همه ادیان است به عنوان یک الگوی مجاهد برای مبارزه با ظلم و حتی مسیحیت و زرتشتی‌ها هم به امام حسین علیه السلام احترام می‌گذارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه این استان و این منطقه شاهد جانفشانی‌های نیروهای پاسدار و بسیج و نیروهای مسلح ارتش و سپاه برای امنیت بوده است، افزود: جمع شدن امروز ما در اینجا مرهون پاسداران هستیم و از ارتش و سپاه تشکر می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه وحدت و انسجام ملی در این منطقه بین شیعه و سنی و سایر ادیان ابراهیمی این وحدت و انسجام مثال زدنی است، اضافه کرد: این طرح یک طرح ملی است و فقط به دو استان آذربایجان‌غربی و شرقی ارتباط ندارد بلکه نشان دهنده اهمیت جمهوری اسلامی ایران برای حفظ دریاچه ارومیه است و به عنوان یک طرح زیست محیطی برای همه شهروندان و منطقه بتواند مؤثر باشد.

آیت الله رئیسی دشمن نمی‌خواهد ما وحدت داشته باشیم و همین مراسم برخلاف خواست دشمن است، اضافه کرد: این جلسه، جلسه‌ای نیست که دشمن بخواهد روحانی، دانشگاهی، پاسدار و ارتشی کنار هم بنشیند در یک طرح زیست محیطی همکاری شأن را جشن بگیرند این خواست دشمن نیست، این طرح، یک طرح ملی است ولو در ارومیه واقع شده است و مربوط فقط به استان آذربایجان غربی و آذربایجان غربی نیست، این طرح به منطقه ارتباط دارد، طرح زیست محیطی که نشان دهنده اهمیتی است که جمهوری اسلامی ایران به حفظ دریاچه ارومیه دارد، سرمایه گذاری می‌کند همه مسئولان همت دارند افتتاح شود برای همه ساکنان این استان یک حرکت جمعی با همت ملی و همت منطقه‌ای برای احیای دریاچه ارومیه که تأثیر گذار است.

وی با بیان اینکه افتتاح این طرح جلوه انسجام و وحدت ملی است، عنوان کرد: ما باید قدردان این همت هم باشیم خداوند را شکر باشیم با همت با پیگیری کار بزرگی را رقم زد.

احیای دریاچه ارومیه یک طرح ملی است

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برای به نتیجه رسیدن این طرح عظیم همه همت کردند و کار بزرگی رقم خورد، گفت: احیای دریاچه یک طرح ملی است، این طرح متعلق به تمام کشور و منطقه است.

وی با بیان اینکه تمام مسئولان همت دارند که این دریاچه به عنوان یک طرح زیست محیطی برای تمام ساکنان و منطقه مؤثر باشد، افزود: این کار جلوه انسجام و وحدت ملی است که تمامی مسئولان در بخش‌های مختلف برای آن همت کردند.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه باید قدر این همت را بدانیم که کارهای بزرگی با همین پیگیری‌ها انجام می‌شود، اظهار کرد: کاری که از سال‌های آغازین انقلاب اسلامی در این منطقه انجام دادند از جمله پاک کردن منطقه از لوث وجود کسانی که آزادی مردم را نمی‌خواستند اما حضور پاسداران امنیت مردم را تضمین کرد، مناطق آلوده با تقدیم شهدای ارزشمند ترک و کرد و سایر نیروها تأمین شد.

وی با بیان اینکه هم باید از طراحان این طرح و هم مجریان باید تقدیر کرد هم در دولت گذشته و هم در این دوره، این هم یکی از آن پروژه‌های نیمه تمام دولت گذشته بود، اضافه کرد: همه مسئولین آذربایجان غربی و شرقی خواسته شأن احیای دریاچه ارومیه بود، از کارگران عزیزی که این تونل را کار کردند تشکر می‌کنم، قرارگاه سازندگی افتخار آفرید و کار بزرگی انجام داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در این یکسال سه شیفته کار می‌شد تا پروژه آماده بهره برداری شود، افزود: مشکلات جدی وجود داشت برای اینکه به این مرحله برسیم، باید این کار تا احیا کامل ادامه داشته باشند و هیچکس مأموریت خودش را تمام شده نداند.

دریاچه ارومیه مسئله دولت است

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه قطعاً وقتی انسجام و همت باشد و دل‌ها به هم نزدیک باشد خداوند هم برکاتش را نازل می‌کند، اظهار کرد: گاهی وزیر نیرو برای کنترل پروژه در نیمه‌های شب هم در این محل حضور پیدا می‌کردند تا کار را لحظه‌ای پیگیری کنند، به حفظ محیط زیست اهمیت می‌دهیم و کار ماست و حضور من در این منطقه هم برای و هم نشان دادن اهمیت کار است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دریاچه ارومیه مسئله دولت است، گفت: باید معلوم بشود مسئله دریاچه ارومیه مسئله دولت است. مشکل مردم مشکل دولت است، حق آبه کشاورزان محفوظ است و طبق برنامه اختصاص می‌یابد.

رئیس جمهور تاکید کرد: یادمان نمی‌رود در همین نقده شرایط ناامنی که آن روزها بود و با همت مردم آذربایجان غربی و شرقی و سایر نقاط کشور مسئله اول ایران کشور شد و خدا رحمت کند مرحوم حجت الاسلام حسنی را که با حفظ نقده، آذربایجان را حفظ کردند و وجود اشرار را دفع کردند و باید راه نورانی آنها برای ما بعنوان درس الگو مطرح باشد، نسل جوان نقده آن روز را ندیدید و آذربایجان آن روز را ندیدند و امام را ندیدند و این جهاد تبیین لازم دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه