خبر مهم برای معلمان | تغییر ساعت کاری معلمان

خبر مهم برای معلمان | تغییر ساعت کاری معلمان
کدخبر : 14748
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما معتقدیم معلمان دوره ابتدایی ۲۵ ساعت، معلمان دوره متوسطه ۳۰ ساعت و عوامل اجرایی مدرسه ۳۶ ساعت باید کار کنند تا بیمه‌شان کامل شود؛ در حالی که اکنون با ۴۴ ساعت کار برایشان بیمه کامل رد می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش به برخی اصلاحیه‌های قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی که در دست بررسی و در نوبت طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است اشاره کرد و گفت: تغییر ساعت کاری معلمان غیردولتی و برداشت از حساب مدارسی که شهریه مازاد از خانواده‌ها گرفته‌اند از جمله اصلاحیه‌های مذکور هستند و در صورت تصویب به اجرا درخواهند آمد.

احمد محمودزاده درباره اصلاحیه‌های جدید قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی اظهار کرد: اصلاحیه‌های مترتب بر این قانون در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است که بخشی از آنها در کمیسیون به تصویب رسیده، ولی هنوز به صحن علنی مجلس نیامده است.

وی افزود: برخی بندهای قانون مربوط حمایتی، برخی مراقبتی و برخی دیگر نظارتی و برخوردی هستند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر این اساس از مدارس غیردولتی که در راستای سندتحول حرکت کرده و مدرسه را صرفا بنگاه اقتصادی ندیده باشند حمایت می‌کنیم. البته تعداد کمی از مدارس ما فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی خوبی ندارند که با آنها برخورد کرده و به آنها اجازه فعالیت نخواهیم داد.

محمودزاده ادامه داد: در راستای قوانین نظارتی نیز می‌توان به برداشت از حساب مدارسی که شهریه بالاتر از سقف مصوب از خانواده‌ها دریافت کرده‌اند اشاره کرد. به عنوان مثال مدرسه‌ای شهریه‌اش ۱۱ میلیون تومان اعلام شده، اما در بازرسی‌ها متوجه می‌شویم ۱۵ تا ۲۰ میلیون از خانواده‌ها گرفته‌اند؛ در اصلاحیه قانون مذکور دیده شده است که اگر موسسی بیشتر از آنچه مصوب کرده‌ایم شهریه گرفته، از حسابش برداشت کنیم.

وی افزود: از آنجا که ما به عدد کارشناسی می‌رسیم و شهریه مصوب تعیین می‌کنیم، انتظار داریم موسسین تبعیت کنند. تا امروز چنین قانونی نداشتیم که برخوردها بازدارنده باشند، برخوردها عمدتا محدود به توبیخ و یا درج در پرونده می‌شده و نمی‌شود مدرسه را به علت دریافت شهریه اضافی تعطیل کرد ولی به موجب قانون جدید اگر شهریه‌ای اضافه دریافت کرده باشند می‌توان از حسابشان برداشت کرد. اگر مازاد بر ظرفیت ثبت نام کرده باشند هم همین‌طور است. همانطور که گفته شد این بند در کمیسیون تصویب شده ولی هنوز به صحن علنی مجلس نرفته است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یک موضوع دیگر در این قانون حمایت از معلمان مدارس غیردولتی است؛ آنها اکنون طبق قانون کار، فعالیت می‌کنند. ما معتقدیم معلمان دوره ابتدایی ۲۵ ساعت، معلمان دوره متوسطه ۳۰ ساعت و عوامل اجرایی مدرسه ۳۶ ساعت باید کار کنند تا بیمه‌شان کامل شود؛ در حالی که اکنون با ۴۴ ساعت کار برایشان بیمه کامل رد می‌شود. اگر این بند تصویب شود به نفع معلمان است. البته بار مالی برای موسسین خواهد داشت، اما کیفیت کار معلم و منزلت و معیشت وی را تضمین می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه