سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

واریز مرحله دوم سهام عدالت از امشب؟ | | سود 600 هزار تومانی سهام عدالت در جیب سهامداران

زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت اعلام شد .

واریز مرحله دوم سهام عدالت از امشب؟ |  | سود 600 هزار تومانی سهام عدالت در جیب سهامداران
کدخبر : 14700
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​سود سهام عدالت مرحله اول در حساب صاحبان سهام واریز شد.سود  سهام عدالت در دو مرحله واریز شود. سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد. در سال 1401 قرار است سود  سهام عدالت در دو مرحله واریز شود. بنابر طرح سهام عدالت، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.در ادامه آخرین خبر از سهام عدالت را می خوانیم. 

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت از پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت در پایان اسفند خبر داد و گفت: جاماندگان از دریافت سود مرحله اول برای تکمیل اطلاعات خود هر چه زودتر اقدام کنند.

اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، در رابطه با وضعیت واریز مرحله دوم سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ گفت: سود قابل تقسیم سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده که نزدیک به ۵۰ درصد آن در نوبت اول پرداخت شده است.

وی به پرداخت مرحله دوم سود سهام عدالت در پایان اسفند اشاره و اعلام کرد: در سنوات گذشته هم سود سهام عدالت در ماه پایانی سال یا اول سال بعد توزیع می‌شد که امسال با موافقت وزیر اقتصاد مقرر شد بخشی از سود وصولی در آبان و آذر توزیع شود.

حیدری با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از ایجاد اشکال از سوی شرکت سپرده‌گذاری اعلام نشده است، گفت: امیدواریم تا زمان مقرر منابع پرداخت سود، وصول و به حساب مشمولان واریز شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی همچنین در رابطه با پرداخت سود سهام متوفیان تصریح کرد: تا زمان تعیین‌تکلیف حق‌السهم وراث امکان پرداخت سود وجود ندارد.

سود سهام عدالت متوفیان تا زمان مشخص شدن انحصار وراثت در حسابی مشخص نگهداری و پس از تعیین‌تکلیف به حساب ورثه واریز خواهد شد.

برخی از افراد در زمان پرداخت مرحله اول سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ به دلیل نقص در اطلاعات مانند مسدودی حساب از دریافت سود جاماندند؛ به گفته سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه sahamedalat.ir و یا تماس با شماره ۱۵۶۹ نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

حیدری همچنین تصریح کرد: افرادی که از دریافت سود جامانده‌اند در صورت تکمیل اطلاعات تا پایان اسفند تمام سود خود را دریافت خواهند کرد.

وی در رابطه با مبلغ سود مرحله دوم گفت: مشمولان همانند مرحله اول سود دریافت خواهند کرد. در صورتی که شرکت‌های غیر بورسی اقدام به پرداخت سود سال ۱۴۰۰ کنند احتمال افزایش سود نیز وجود دارد.

سبد سهام عدالت شامل ۴۹ شرکت بورسی و غیربورسی است که ۳۶ شرکت از این شرکت‌ها در زمان آزادسازی سهام عدالت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی بوده‌اند.

سهام عدالت

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: با هماهنگی شرکت سپرده گذاری بورس و مرکز آمار و اطلاعات قوه قضائیه، به زودی خانواده‌هایی که فرد فوت شده دارای سهام عدالت دارند، می‌توانند سهام متوفی را دریافت کنند.

خانم لزگی، معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان  گفت: انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و با هماهنگی شرکت سپرده گذاری بورس و مرکز آمار و اطلاعات قوه قضائیه، به زودی خانواده‌هایی که فرد فوت شده دارای سهام عدالت دارند، می‌توانند سهام متوفی را دریافت کنند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان خاطرنشان کرد: پرداخت سود سهام عدالت تا پایان سال منوط به اعلام سود شرکت‌ها به شرکت سپرده گذاری مرکزی است که امیدواریم این اتفاق تا پایان سال بیفتد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در خصوص پرداخت سهام عدالت متوفیان به بازماندگان خبر داد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: داده‌های انحصار ورثه را در اختیار سازمان بورس قرار داده‌ایم تا سهام عدالت متوفیان را به خانواده‌های آنها منتقل کنند.

محمد کاظمی‌فرد درباره اطلاعات فردی متوفیان سهام‌دار سامانه سهام عدالت به‌صورت الکترونیکی اظهار کرد: سازمان ثبت احوال کشور این خدمت را ارائه می‌دهد و اطلاعات متوفیان را به‌صورت برخط در اختیار دارد.

وی گفت: ما داده‌های خدمت انحصار ورثه را در اختیار سازمان بورس قرار داده‌ایم تا سهام عدالت متوفیان را به خانواده‌های آن‌ها منتقل کنند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: این داده‌ها به‌صورت وب‌سرویس در اختیار سازمان بورس قرار گرفته و این سازمان می‌تواند در سامانه‌های خود استفاده کند.

کاظمی‌فرد افزود: ما آمادگی این را داریم که طی جلسات کارشناسی و اداری با سازمان بورس، بقیه مشکلات سهام‌داران سهام عدالت را برطرف کنیم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: داده‌های انحصار ورثه را در اختیار سازمان بورس قرار داده ایم تا سهام عدالت متوفیان را به خانواده‌های آن‌ها منتقل کنند.

محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه درباره اطلاعات فردی متوفیان سهامدار سامانه سهام عدالت به صورت الکترونیکی افزود: سازمان ثبت احوال کشور این خدمت را ارائه می‌دهد و اطلاعات متوفیان را به صورت برخط در اختیار دارد.

وی گفت: ما داده‌های خدمت انحصار ورثه را در اختیار سازمان بورس قرار داده ایم تا سهام عدالت متوفیان را به خانواده‌های آن‌ها منتقل کنند.

کاظمی فرد افزود: این داده‌ها به صورت وب سرویس در اختیار سازمان بورس قرار گرفته و این سازمان می‌تواند در سامانه‌های خود استفاده کند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه اظهار کرد: ما آمادگی این را داریم که طی جلسات کارشناسی و اداری با سازمان بورس، بقیه مشکلات سهامداران سهام عدالت را برطرف کنیم.

اکبر حیدری، سخنگوی کانون سهامداران عدالت در پاسخ به این سوال که آیا جامعه آماری ۲۰ میلیون تومانی که گفته شد، واقعی بود، گفت: در سال ۸۷ مصوبه ای درباره سهام عدالت اجرایی می شود که آن هم مستند به ابلاغیه ۸ ماده ای مقام معظم رهبری بوده است. بر اساس آن قرار شد که شش دهک پایین درآمدی جامعه از سهام عدالت برخوردار شوند. در بررسی های بعدی مشخص می شود تعدادی از مردم که جزو دهک های پایین درآمدی جامعه بودند به دلیل اینکه در آن زمان سامانه های آماری به روز نبود و آنالوگ بود از فرآیند شناسایی و تخصیص عام جا ماندند. اساسا جاماندگان سهام عدالت هم این عده نبودند، نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری بودند که در شناسایی، واجد شرایط دریافت سهام عدالت شده بودند، دعوتنامه سهام به نامشان صادر شده بود، تکالیف قانونی شان را هم انجام داده بودند، اوراق سهام در اختیارشان بود اما در سال ۹۵ وقتی پایان سهام عدالت اعلام شد در سامانه اعلامی سامانه خصوصی سازی اطلاعاتشان موجود نبود.

وی ادامه داد: این نقص ناشی از دقت در مغایرت گیری اطلاعات ثبت شده در تعاونی ها و اطلاعات نزد سازمان خصوصی سازی بود. در ابتدا حقوق این تعداد احساس شد تضییع شده و به عنوان جاماندگان سهام عدالت مطرح شدند. در ادامه بررسی ها مشخص شد که ازشش دهک پایین جامعه کسان دیگری هم هستند که مشمول دریافت سهام عدالت بودند ولی شناسایی نشدند.

سخنگوی کانون سهامداران عدالت عنوان کرد: در گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کمیسیون اقتصادی، به آمار ۲۰ میلیونی از جاماندگان که الان گفته می شود، اشاره ضمنی شده است و این آمار دقیقی نیست و برآوردی است. به هر حال در اینکه افرادی بودند که مشمول سهام عدالت بودند اما در فرایند شناسایی جاماندند شکی نیست اما آمار نهایی باید توسط دستگاه های مسئول اعلام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه