حقوق بازنشستگان | معوقات بازنشستگان

پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان | بازنشستگان حسابشان را چک کنند

معوقات بهمن در حال پرداخت است؛ برای گروهی از بازنشستگان با تاخیر پرداخت شده و برای گروهی دیگر نیز در حال واریز شدن است.

پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان | بازنشستگان حسابشان را چک کنند
کدخبر : 14696
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

روز گذشته بازنشستگان سایر سطوح کارگری از عدم پرداخت معوقات بهمن انتقاد کردند. قرار بود در این ماه، یک ماه از مابه‌التفاوت بازنشستگان سایر سطوح برقرار شود.

علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در این رابطه می‌گوید: معوقات بهمن در حال پرداخت است؛ برای گروهی از بازنشستگان با تاخیر پرداخت شده و برای گروهی دیگر نیز در حال واریز شدن است.

او ادامه می‌دهد: فقط مساله این است که این ماه مابه‌التفاوت‌ها با یک یا دو روز تاخیر پرداخت می‌شود؛ این تاخیر نیز چنانچه بارها گفته شده به دلیل عدم پرداخت بدهی‌های دولت است؛ سازمان کمبود نقدینگی دارد و برای پرداخت مطالبات مزدی بازنشستگان دچار مشقت شده است؛ اگر این روند اصلاح نشود و دولت اهتمامی برای پرداخت بدهی کلان خود نداشته باشد، سال بعد اوضاع بدتر می‌شود.

دهقان‌کیا در مورد سرنوشت باقیمانده متناسب‌سازی گفت: قرار است کمیته‌ای برای نحوه اجرا و تامین اعتبارِ بیست و پنج درصد باقیمانده متناسب‌سازی سال قبل تشکیل شود؛ به نظر نمی‌رسد قبل از پایان سال، احکام صادر شود؛ منتها امیدواریم موضوع را با جدیت پیگیری کنند و هرچه زودتر باقیمانده متناسب‌سازی اجرا و معوقات آن به بازنشستگان پرداخت شود.

حقوق بازنشستگان

نماینده مردم دورود در مجلس یازدهم گفت: از مجلس و دولت انتظار می رود معادل تورم جاری حقوق بازنشتگان و شاغلان را در بودجه سال آینده افزایش دهند.

حسین گودرزی در نشست علنی (سه شنبه ۲ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن قدردانی از حضور حماسه ساز ملت ایران خصوصاً مردم بافضیلت دورود و ازنا در راهپیمایی ۲۲ بهمن خطاب به رئیس جمهور گفت: در روزهای اخیر قیمت آهن آلات، مسکن و اقلام مصرفی و خوراکی در آستانه عید و ماه مبارک رمضان افزایش شتابانی داشته است. بیایید برابر عهدی که با خداوند و ملت ایران بسته اید با کنار گذاشتن وزرا و مسئولان کم تجربه و ناموفق، تیم اقتصادی دولت را ترمیم و امید را به جامعه بازگردانید.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس یازدهم افزود: طرفداران مسدود و محدود نمودن پلتفرم های جهانی بیایند و جولان بلارقیب مخالفان و واگذاری تمام عیار شبکه های اجتماعی مجازی به دشمنان اسلام، نظام و انقلاب را تماشا کنند.

وی خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: در تاسیس جهاد سازندگی برای نجات کشاورزی و زیرساخت های تولید روستایی اهتمام ورزید. از مجلس و دولت انتظار می رود معادل تورم جاری حقوق بازنشتگان و شاغلان را در بودجه سال آینده افزایش دهند.

گودرزی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: اجرای سریع توافق وزارتخانه های راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای واگذاری شهرک مسکونی صنایع دفاع دورود در قالب مسکن ملی ضروری است و به رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صمت تذکر می دهم که توقف تولید شرکت داروسازی بایر افلاک ازنا با هیچ منطقی سازگار نیست و بررسی های نظارتی باید همراه با تداوم روند کار و حفظ خط تولید باشد.

حسین خدرویسی با اشاره به وقوع زمین‌لرزه ۵,۹ ریشتری در آذربایجان غربی گفته است: به منظور کمک معیشت خانواده‌های آسیب‌دیده از این زلزله، یک ماه مستمری فوق‌العاده به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

وی ادامه داد: پیش‌تر در پی زمین‌لرزه ۲۸ دی‌ماه در همین منطقه، یک ماه مستمری ویژه به خانواده‌های مددجوی زلزله‌زده در شهرستان خوی و شهرهای اطراف اختصاص یافته بود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد تصریح کرد: در ادامه نیز ۲۵۶۹ نفر از خانواده‌های تحت حمایت که در اثر وقوع زمین‌لرزه دوم دچار خسارت شدند، از مستمری فوق‌العاده برخوردار شدند.

خدرویسی تاکید کرد: برای پرداخت این مرحله از مستمری، ۱۸ میلیارد و ۶۵۱ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شد. مبلغ مستمری فوق‌العاده برای خانوار تک نفره ۵۵۰ هزار تومان، خانوار ۲ نفره به ۷۸۰ هزار تومان، خانوار سه نفره یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، خانوار چهار نفره یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و برای خانوار پنج نفره و بالاتر یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان پرداخت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه