سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

فوری/خبر خوش برای کسانیکه سهام عدالت ندارند | این افراد دارای سهام عدالت شدند

معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه دولت در خصوص اعطای سهام عدالت را برای اجرا ابلاغ کرد.

فوری/خبر خوش برای کسانیکه سهام عدالت ندارند | این افراد دارای سهام عدالت شدند
کدخبر : 14634
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد.در اواسط دهه ۱۳۸۰ دولت سهام خود را در ۴۹ شرکت بین مردم تقسیم کرد که با این کار بیش از ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت سهام عدالت شدند. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرد. بنابر طرح سهام عدالت، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.در ادامه آخرین خبر از سهام عدالت را می خوانیم.

مصوبه دولت در خصوص اعطای سهام عدالت برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد اعلام شد.

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه هیئت وزیران در خصوص اعطای سهام عدالت به کمیته امداد و بهزیستی را که در بند (الف) تبصره (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس‌جمهور به تصویب رسیده است را ابلاغ کرد

حسین قربانزاده درباره آخرین تصمیمات تعیین پرتفوی سهام عدالت جاماندگان اظهار کرد: هیات تطبیق مجلس از پرتفوی سهام عدالت جاماندگان ایراد گرفته است و عملا تا زمان رفع ایراد هیات تطبیق مجلس یعنی تشکیل شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و تصویب آیین‌نامه انتهای بند الف تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۲ فعلا کاری نمی‌توان انجام داد.

وی ادامه داد: اول باید شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ تشکیل شود و شیوه اجرایی را مصوب کند تا بتوان پرتفوی سهام‌ عدالت را نهایی کرد.

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: در حال حاضر پرتفوی سهام عدالت جاماندگان مشخص است، احکام ضوابط آن را هم به تصویب هیات وزیران رسیده بود اما هیات تطبیق به آن ایراد گرفت و اعلام کرد که مطابق قانون اجرایی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ باید این شورا درباره آن تصمیم بگیرد و نه هیات وزیران. بنابراین در حال حاضر جز اینکه شورای عالی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ این موضوع را تصویب کند، راه دیگری وجود ندارد.

قربانزاده درباره تفاوت پرتفوی دارندگان سهام عدالت افزود: سه و نیم میلیون افراد جدید دارای سهام عدالت خواهند شد که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و حتما پرتفوی این افراد با دارندگان فعلی سهام‌ عدالت متفاوت خواهد بود و اساسا امکان یکسان بودن پرتفوی سهام عدالت بین افراد وجود ندارد.

وی ادامه داد: در یک مقطعی بیش از ۴۰ شرکت‌ سهمی به عنوان سهام عدالت به افراد واجد شرایط داده شده که امروز دولت دیگر در تعدادی از این شرکت‌ها سهمی ندارد و برخی از این شرکت‌ها اگر دولت سهمی دارد، واگذاری آنها و انتقال سهام آنها به سهام عدالت امکانپذیر نیست.

معاون وزیر اقتصاد گفت: اساسا دولت دیگر نمی‌توانست مانند سال ۸۵ سهام تخصیص دهد و باید در عین حال که ارزنده بودن این سهام را مد نظر قرار بگیریم، امکان تطبیق آن با سهام عدالت سال ۸۵ وجود ندارد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی درباره ارزش سهام عدالت جاماندگان اظهار کرد: درباره ارزش ۱۰ میلیون تومانی این سهام به ازای هر فرد تصویب شده‌ و این ۱۰ میلیون تومان از پرتفوی سهام مختلف است.

قربانزاده در پاسخ به این سئوال که آیا واگذاری این سهام به جاماندگان به امسال می‌رسد، گفت: معلوم نیست، شاید به پایان امسال برسد.        

سهام عدالت

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست کمیسیون تلفیق بودجه گفت: با مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق مقرر شد تا جاماندگان از دریافت سهام عدالت که واجد شرایط مندرج در قانون هستند سال آینده سهام دریافت کنند و طبق این مصوبه دولت باید شرایط را برای ثبت نام و دریافت سهام عدالت برای این افراد را فراهم کند.

وی افزود: همچنین اعضای کمیسیون تلفیق در مصوبه دیگری به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اجازه دادند تا به منظور انجام و تکمیل پروژه های عمرانی خود ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اظهار داشت: همچنین بر اساس مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق ۷ درصد از سود شرکتهای زیر مجموعه وزارت نیرو در اختیار این وزارتخانه قرار می‌گیرد تا برای اجرای پروژه‌های دارای فوریت و اضطرار هزینه شود.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون تلفیق در مصوبه دیگر خود نحوه انتخاب مدیران عامل بانک های مسکن و صنعت و معدن را مشخص کردند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اظهار داشت: بر اساس این مصوبه مدیر عامل بانک مسکن با توافق و پیشنهاد وزرای راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی و تصویب مجمع عمومی بانک و مدیر عامل بانک صنعت و معدن با توافق و پیشنهاد وزرای صنعت معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی و تصویب و تایید مجمع عمومی بانک تعیین می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه