خبر مهم برای معلمان | واریز بیش از 521 میلیارد ریال به‌ حساب فرهنگیان بازنشسته دی 1401

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز 521 میلیارد ریال به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان که از دوم آذر تا اول دی‌ 1401 به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌اند، خبر داد.

خبر مهم برای معلمان | واریز بیش از 521 میلیارد ریال به‌ حساب فرهنگیان بازنشسته دی 1401
کدخبر : 14522
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

حمیدرضا نجف‌پور کردی مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از واریز 521 میلیارد ریال به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان که از دوم آذر تا اول دی‌ماه 1401 به افتخار بازنشستگی نائل آمده‌اند، خبر داد و اظهار کرد: در راستای حفظ کرامت فرهنگیان عضو، پرداخت سهم‌الشرکه در سریع‌ترین زمان ممکن و کمتر از 20 روز پس از بازنشستگی و دریافت اطلاعات به حساب آنها واریز شده است در حالی که قبلا حدود سه ماه طول می‌کشید.

وی با اشاره به اینکه مبلغ مذکور شامل واریزی عضو، واریزی تعهد دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی موسسه است که به حساب 2033 نفر از فرهنگیانی که عضو این صندوق بوده‌اند، واریز شد، تصریح کرد: سود سال مالی منتهی به 31 شهریور 1401 نیز پس از برگزاری مجامع شرکت‌ها و مجمع عمومی سالیانه موسسه، به حساب آنها واریز خواهد شد.

وی ضمن اشاره به سیاست کلان این مجموعه مبنی بر احیای بانک سرمایه، تمرکز وجوه در بانک مزبور و استفاده از این ظرفیت برای ارائه خدمات بیشتر به فرهنگیان عضو مؤسسه، گفت: با توجه به فراهم بودن زمینه افتتاح حساب غیرحضوری در بانک سرمایه برای اعضای مؤسسه، از این به بعد واریزی‌ها به حساب بازنشستگان به عاملیت این بانک خواهد بود. بر این اساس در دوره حاضر نیز بیش از 52 درصد از مبالغ واریزی از طریق بانک سرمایه انجام شده است.

نجف‌پور کردی با تأکید بر تحول در ساختار امور اعضا در مؤسسه و نظام پرداخت سهم‌الشرکه اعضای بازنشسته از سه ماه به کمتر از یک‌ماه، گفت: این اولین وجوهی است که فرهنگیان بازنشسته قبل از برقراری حقوق مستمری از سوی سازمان بازنشستگی کشوری، دریافت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه بیشترین میزان دریافتی بازنشستگان در حال حاضر به بیش از یک میلیارد ریال رسیده است، تصریح کرد: میانگین دریافتی اعضای بازنشسته مؤسسه در دوره جاری نیز به حدود 338 میلیون ریال رسیده است؛ در حالی که میانگین واریزی آنها به صندوق در طول دوران خدمت، حدود 86 میلیون ریال بوده است.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: فرهنگیانی که هنوز عضو صندوق نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر نمایندگی مؤسسه در سراسر کشور یا ادارات تعاون آموزش و پرورش نسبت به عضویت در مؤسسه اقدام کنند تا از خدمات و سودآوری این مجموعه بزرگ اقتصادی بهره‌مند شوند.

نجف‌پورکردی همچنین از طرح بیمه‌ای میعاد با همکاری شرکت بیمه معلم به منظور پرداخت مستمری به فرهنگیان بازنشسته عضو موسسه از محل سهم‌الشرکه آنها خبر داد و اظهار کرد: مزایای این طرح شامل پرداخت مستمری ماهانه به حساب بیمه‌شده یا ذینفع به نسبت سرمایه شخص سی روز پس از صدور بیمه‌نامه، استفاده از خدمات بیمه درمان تکمیلی، پوشش فوت عادی و فوت بر اثر حادثه، وام با کارمزد پایین و بدون ضامن دو سال پس از ثبت‌نام است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه