یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی | افزایش یارانه نقدی

خبر خوش برای یارانه بگیران | افزایش 2 برابری یارانه نقدی برای این گروه در 1402

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره وضعیت یارانه و حذف یارانه بگیران پردرآمد در سال آینده گفت: قرار نیست افراد جدیدی حذف شوند و برنامه‌ای در این باره نداریم. اگر قرار باشد تصمیم جدیدی گرفته شود اطلاع رسانی خواهد شد.

خبر خوش برای یارانه بگیران | افزایش 2  برابری یارانه نقدی برای این گروه در 1402
کدخبر : 14283
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اطلاعات مهم درباره واریز یارانه نقدی را در ادامه بخوانید.آنچه در روزهای اخیر بیشتر از سوی افکار عمومی مورد پرسش قرار می‌گیرد؛ زمان واریز یارانه نقدی دی‌ ماه 1401 است. اگر قرار باشد مرحله 143 یارانه نقدی طبق روال ماه‌های قبل پرداخت شود، انتظار می‌رود در هفته سوم و احتمالا از بیستم بهمن ماه یارانه نقدی به دست سرپرستان خانوار برسد.

داریوش ابوحمزه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک گفت: سیاست دولت این بود یارانه‌ای که به مردم تعلق می‌گیرد نقدی باشد که بخشی از مردم ۴۰۰ و بخشی ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند.

وی افزود: بنا به حکم قانون، وزارت رفاه پیگیر فراهم شدن زمینه‌های اجرایی طرح کالابرگ بود. در دولت درباره روش اجرا مفصل گفت وگو شد و یک اولویت دولت این بود که این سیاست اجرایی به لحاظ فنی به گونه‌ای اجرا شود که برای مردم دغدغه درست نکند به همین خاطر در نهایت به روش فعلی رسیدیم که در هرمزگان به صورت پایلوت در حال اجراست.

معاون وزیر رفاه با بیان اینکه مردم می‌توانند در فروشگاه‌های تعریف شده که به سامانه ما وصل شدند با تخفیفی کالاهایی را خریداری کنند اظهار کرد: البته یک ماه زودتر می‌شود خرید کرد و مردم در قالب تخفیف خرید استفاده کنند. گیلان، مرکزی و قزوین سه استان بعدی هستند که قرار است به طرح کالابرگ بپیوندند.

ابوحمزه تاکید کرد: حضور در این طرح محدودیت و قید و بندی در هزینه کرد مردم ایجاد نمی‌کند و اختیاری است و اگر فردی مایل نبود یارانه‌اش را در موعد مقرر در کارت یارانه خود خواهد داشت. اگر هم بخشی از مبلغ را استفاده کند مابقی برایش در موعد مقرر واریز می‌شود. فعلا طرح گسترش نیافته ولی تا کنون سبد تعریف شده بر مبنای قیمت‌های پایه شهریور سال ۱۴۰۰ است و ادامه کار بستگی به سیاست‌های دولت دارد.

وی در ادامه درباره وضعیت یارانه و حذف یارانه بگیران پردرآمد در سال آینده گفت: اعتبارات یارانه‌های نقدی ۳۱۵ هزار میلیارد تومان است که همانند امسال است. حذف دهک‌های پردرآمد دهک دهم درآمدی در سال جاری اجرا شد. یکی از سیاست‌های مهم کمک به هدفمند شدن سیاست‌های اجرا شده توسط بقیه دستگاهای دولت است. قرار نیست افراد جدیدی حذف شوند و برنامه‌ای در این باره نداریم. اگر قرار باشد تصمیم جدیدی گرفته شود اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی درباره شناسایی جاماندگان سهام عدالت نیز گفت: یکی از کاربردهای پایگاه این است که نیازمندان جامانده از حمایت‌های دولتی را شناسایی کند. رویکرد سهام عدالت صرفا تمرکز روی نیازمندان نبوده با وجود اینکه حکم قانونی این بوده است. با این حال ما شناسایی افراد نیازمند شش دهک پایین که جامانده بودند و سهام عدالت دریافت نکرده بودند را انجام دادیم و به وزارت اقتصادو دارایی ارسال کردیم. طبیعتا جزئیات اعطای سهام عدالت مربوط به سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد است.

یارانه نقدی

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از توزیع ۲ هزار و ۱۵۰ کارت خرید ۳ میلیون تومانی خبر داد.

در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ که توسط رئیس‌جمهوری به مجلس ارائه شده است، به دریافتی مستمری بگیران توجه ویژه‌ای نشده و این میزان مناسب وضعیت مستمری بگیران نیست.

بر اساس این گزارش عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ کشور گفت: دریافتی معلولان و دیگر مستمری بگیران دو سازمان بهزیستی و کمیته امداد در لایحه بودجه سال آینده ۳۸ درصد افزایش یافته است.

علی بابایی کارنامی با اشاره به برخی ایرادهای این لایحه افزود: از ایرادها، یکی کاهش نمودارهای پشتیبانی از گروه معلولان و دیگر مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد است. به ویژه در تبصره‌های ۱۴ و ۱۶ و دیگر تبصره‌ها، آن کمک‌هایی که باید و شاید، درخور معلولان و دیگر مستمری بگیران گرامی باشد؛ در لایحه بودجه دیده نمی‌شود.

وی گفت: با کمیسیون تلفیق و دیگر کمیسیون‌های وابسته مجلس در حال گفت‌وگو و چانه زنی هستیم تا بتوانیم درصد کمک‌ها به مستمری بگیران در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور را افزایش دهیم.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از توزیع ۲ هزار و ۱۵۰ کارت خرید ۳ میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار دهک درآمدی ۱ تا ۳ در سطح شهرستان‌های استان تهران خبر داد.

محمد نصیری معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اقدامات خیرخواهانه که با همکاری موسسات خیریه، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین صورت پذیرفت را تشریح کرد.

وی از توزیع ۲ هزار و ۱۵۰ کارت خرید ۳ میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار دهک درآمدی ۱ تا ۳ در سطح شهرستان‌های استان تهران خبر داد و گفت: همچنین ۸ هزار دست لباس‌گرم، کاپشن و کفش برای فرزندان زنان سرپرست خانوار در سراسر کشور به مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان خریداری و مراحل توزیع را طی می‌کند.

وی با اشاره به توزیع سبد پروتئین برای مستمری‌بگیران تحت پوشش، یادآور شد: در این راستا با مشارکت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۲۰۰ تن مرغ بین خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور توزیع شد؛ همچنین با مشارکت مجمع خیرین ۵۰ گهواره برقی برای کودکان مقیم در شیرخوارگاه‌ها تهیه شده است تا کودکان خوابی راحت را تجربه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه