جزییات جدید از افزایش حقوق با رتبه بندی فرهنگیان | خبر مهم درباره رتبه بندی فرهنگیان

یوسف نوری با اشاره به فراهم شدن مقدمات اجرایی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: رتبه بندی را نمی‌خواستند اجرا کنند. پولی که گذاشته بودند از محل فروش املاک بود. اصلا املاک به فروش نمی‌روند و یک ساله هم نمی‌توان فروخت؛ نمی‌خواستند اجرا کنند و چون نمی‌خواستند، کارهای این چنینی انجام می‌دادند؛ یک لایحه ناقصی هم تهیه و به مجلس داده بودند.

جزییات جدید از افزایش حقوق با رتبه بندی فرهنگیان | خبر مهم درباره رتبه بندی فرهنگیان
کدخبر : 14277
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وی افزود: قرار بوده در هرسالی ۲۰۰ هزار نفر در رتبه‌های پنجگانه قرار بگیرند.نوری با اشاره به اینکه دولت سیزدهم علی رغم محدودیت‌های مالی این لایحه را پس نگرفت و چون قول رئیس جمهور وشعار انتخاباتی‌اش بود، به لطف خداوند تقویت شد و بودجه‌ای در یک ردیف خاص برایش دیده شده گفت: دولت ۲۵ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی درنظر گرفته بود که ۱۳ هزار میلیارد تومان دیگر در مجلس به آن افزوده شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: قاعدتا بودجه‌ای‌ها می‌گویند قانون باید از اول امسال اجرا می‌شد چون دولت نیمه سال آمده بود اما با پولی که گذاشته شد زمان اجرای قانون را از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ دیدند؛ رتبه‌ها نیز از آموزشیار تا استادمعلم تعیین شدند و از ۴۵ تا ۹۰ درصد مشمول افزایش حقوق می‌شوند.وی با بیان اینکه ابتدا گفته شد آنها که «کد شناسه» ندارند مشمول رتبه بندی نمی‌شوند گفت: تصور ما این بود که همه همکاران ما شناسه استخدام دارند اما وقتی بررسی کردیم مشخص شد ۴۶۰ هزار نفر شناسه استخدامی ندارند که خیلی عدد بزرگی بود. دوباره اصلاحیه به آیین نامه خورد و مشکل این گروه حل شدنوری درباره مشکلات معلمان «طرح مهرآفرین» نیز توضیح داد و گفت: به طور کلی گروهی بودند که در دولت نهم جذب شده بودند. اینها قرارداد با شرکت‌ها داشتند که قراردادشان با شرکت‌ها به قرارداد با دستگاه تبدیل شد و همه اینها رفتند آزمون دادند و جذب دستگاه‌ها شدند.

منتها آموزش و پرورش از مهرآفرین‌ها در طول این مدت آزمون نگرفته است. قوانین و مقرراتی دارند از جمله مصوبه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی که به موجب آن هرفردی می‌خواهد وارد آموزش و پرورش شود، باید آزمونی را از سربگذراند.

برگزاری دوباره آزمون برای فرهنگیانی که قبول نمی‌شوندوزیر آموزش و پرورش نودادبرتر افزود: اکنون آزمون ندادنِ مهرآفرینان مانع شمولیت آنها در رتبه‌بندی شده است و نه شناسه استخدامی‌شان؛ اکنون ۸۱۰ هزار نفر مشمول رتبه‌بندی هستند. مهرآفرینان باقی مانده‌اند که در حال حل مشکل آنها هستیم. نظرم این است که آزمون پایان شهریور برگزار شود. همکاران می‌گویند ۲۰ مهر برگزار شود اما نظر بنده روی آخر شهریور است که اینها بیایند و اگر کسی نتوانست در این آزمون قبول شود یک بار دیگر به او مهلت داده شود تا دوباره آزمون بدهد. مطمئن هستم همکاران همه پذیرفته می‌شوند و نگرانی از این بابت نداریم چون همه معلم هستند و معلمان همواره مطالعه دارند.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ستاری‌فرد در پایان ضمن تشکر از همراهی و همکاری شبانه‌روزی همکاران خود در ستاد، استان‌ها و مناطق افزود: برخی مناطق و استانها در صدور احکام بسیار خوب عمل کردند؛ ولی متاسفانه تعدادی نیز از فرصت آبان ماه، آنچنانکه انتظار داشتیم، استفاده نکردند. بنابراین باید این ۲ هفته پیش‌رو دوچندان تلاش کنیم تا مزایای رتبه‌بندی را بطور کامل مستقر کنیم و به طور موازی ارزیابی و تعیین امتیاز رتبه‌ افراد نیز دنبال شود، نکته قابل توجه اینکه همچنانکه قبلا تاکید و تصریح شد مسئولیت صدور احکام رتبه‌بندی مشمولان، تسریع و دقت در کار و حسن انجام امور مربوط با مدیران مناطق و مدیران کل استان هاست، وزارت‌خانه نیز باید در این راستا نقش تنظیم‌گری و تسهیل‌گری خود را بخوبی ایفا نماید تا ان شاء الله هم رضایتمندی شغلی معلمان و هم کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی محقق شود.

طرح رتبه بندی معلمان مراحل نهایی را طی می کند طبق گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش متن آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان نهایی شده است. مقدمات رتبه‌بندی معلمان نیز آماده شده است. یکی از اولویت‌های دولت‌ها باید توجه به فرهنگیان باشد و در همین راستا رتبه‌بندی معلمان اجرا می‌شود.طبق گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه رتبه‌بندی معلمان باید منجر به ارتقای کیفیت آموزش شود.

منصور نجفی مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش استان ایلام در گفتگو با کانال اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام درباره ابهامات فیش حقوقی آبان ماه فرهنگیان توضیحاتی ارائه کرد.

نجفی گفت: در این مرحله برای همکاران عزیز بازنشسته بعد از ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ با توجه به تاکید مرکز برنامه ریزی منابع انسانی فعلا حکمی صادر نگردیده، ان شاء الله در آذر ماه این مهم نیز میسر خواهد شد.

به گفته وی در خصوص همکاران انتقالی چه موقت و چه دایم با توجه به نیاز به تبادل فایل انتقالی بین مناطق مبدا و مقصد قسمت اعظم کار انجام شده لیکن در مواردی اندک به دلیل مشکلات ابلاغ امکان صدور احکام وجود نداشته و تلاش میشود تا ماه آینده این مشکل نیز حل شود.

نجفی ادامه داد: با توجه به اینکه لازمه صدور احکام نیاز به ابلاغ تمام وقت افراد بوده در مواردی به دلیل کسر ساعت موظف امکان صدور احکام وجود نداشته. این افراد نیز در آذر ماه مشکل آنها برطرف خواهد شد.

روز نو

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه