خرید خودرو | ثبت نام خودرو | قرعه کشی خودرو

خرید خودرو محبوب و پرطرفدار زیر قیمت بازار | حراج فوق العاده خودرو پرطرفدار نصف قیمت بازار و بدون قرعه کشی

احتمالا عرضه خودروهای چانگان تا دو هفته آینده وجود دارد.

خرید خودرو محبوب و پرطرفدار زیر قیمت بازار | حراج فوق العاده خودرو پرطرفدار نصف قیمت بازار و بدون قرعه کشی
کدخبر : 14063
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​  خرید خودرو به روش قدیمی انتقادهایی مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری را به همراه داشت.تا اینکه برای خرید خودرو سازوکار جدیدی ایجاد شد.محسن علیزاده گفت، امروزه خرید خودرو در بورس کالا آغاز می شود. خودروی شاهین اولین خودروی عرضه شده در طرح  خرید خودرو  در بورس کالا است. در ادامه به آخرین جزییات از خرید خودرو در بورس می پردازیم.

براساس مذاکرات وزارت صمت با سازمان بورس برای حل مشکل عرضه خودروهای وارداتی در بورس، احتمالا ظرف دو هفته آینده خودروهای چانگان وارداتی در بورس کالا عرضه شوند و بخش اول این خودروها تا پایان سال وارد کشور خواهد شد.

با توجه به بررسی‌های انجام شده به نظر می‌رسد ظرف دو هفته آینده خودروهای چانگان وارداتی در بورس کالا عرضه شوند. با این وجود بورس کالا شرایطی را در مورد تضمین تامین کالا دارد که مورد تاکید سازمان بورس است. 

در خصوص عرضه خودروهای خارجی از این نظر که ریسک تامین وجود دارد سازمان بورس ایراداتی را به آن وارد می‌داند.

سید رضا فاطمی امین وزیر صمت  در گفتگو با تسنیم در این خصوص گفت: در حال رایزنی با مقامات سازمان بورس هستیم تا به راه حلی در خصوص عرضه خودروهای وارداتی برسیم.

لازم به ذکر است که روز گذشته نیز مجید عشقی رییس سازمان بورس گفته بود اگر تحویل خودروهای خارجی به موقع انجام نشود ایجاد مشکل خواهد کرد، در نتیجه باید به نحوی ریسک عرضه مدیریت شود.  اگر مدلی از سوی وزارت صمت ارائه شود که ریسک عرضه را از بین ببرد، بورس با آن موافقت خواهد کرد.

با توجه به این اظهارات در صورتی که مسئله مدل عرضه خودروها بین وزارت صمت و سازمان بورس حل شود، بزودی شاهد عرضه خودروهای خارجی در بورس کالا خواهیم بود.

گفتنی است، براساس پیگیری‌های انجام شده قرار است تا اولین بخش از محموله خودروهای چانگان وارداتی تا پایان سال وارد کشور شود.

خرید خودرو

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به احتمال کلاهبرداری از شهروندان از طریق تبلیغات جعلی فروش خودرو در فضای مجازی همزمان با شروع طرح پیش فروش محصولات برخی از شرکت‌های خودروساز هشدار داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پیش‌فروش اینترنتی محصولات برخی از شرکت‌های خودروسازی در کشور، گفت: مجرمان اینترنتی همواره از هر فرصت و فضایی برای سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی و کلاهبرداری از آنان استفاده می‌کنند، یکی از این فرصت‌ها هم که شهروندان باید با هوشیاری خود از سودجویان بگیرند، فرصت پیش‌فروش اینترنتی خودرو است. در همین راستا لازم است که متقاضیان ثبت نام و خرید خودرو یکسری موارد را رعایت کنند.  

وی با بیان اینکه افراد سودجو اقدام به انتشار تبلیغات دروغین در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند، گفت: این افراد در ادامه کاربران را به سایت‌ها و درگاه‌های پرداخت جعلی هدایت کرده و از این طریق از اطلاعات آنان سوءاستفاده کرده یا اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان می‌کنند.

معظمی گودرزی با اشاره به درخواست وجه نقد و تضمین ثبت نام اینترنتی توسط کلاهبرداران در فضای مجازی ادامه داد: ارسال لینک‌های جعلی از طریق پیامک برای ثبت نام خودرو صرفا برای هدایت افراد به لینک‌های جعلی و غیرواقعی است و ثبت نام اینترنتی خودرو صرفا از طریق رسانه های معتبر و اطلاعیه‌های مربوط به نحوه و شرایط فروش خودرو از طریق پایگاه رسمی اینترنتی شرکت های خودروساز انجام خواهد شد.  

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به اینکه برخی از مردم برای ثبت نام خودرو مبالغ هنگفتی به حساب افراد ناشناس واریز می‌کنند افزود: ثبت نام و واریز وجه خودرو باید به نام شرکت خودرو ساز صورت پذیرد و هموطنان باید از واریز وجه به هر گونه حساب دیگر پرهیز کنند.

وی با اشاره به فرصت طلبی کلاهبرداران اینترنتی در زمان ثبت نام خودرو ادامه داد: برخی آگهی‌های فروش با قیمت‌های اغواکننده و دروغین و یا زمان تحویل فوری چند روزه، کلاهبرداری بوده و قصد فریب شهروندان را دارد. همچنین برخی از افراد سودجو نیز خود را فردی دارای ارتباط با واحد فروش شرکت‌های خودروساز معرفی کرده و از ان طریق ادعا می‌کنند که می‌توانند با دریافت مبلغی خودرو را خارج از نوبت برای متقاضیان تهیه کنند که شهروندان باید نسبت به این موارد نیز هوشیار باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه