یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید

ثبت نام متقاضیان یارانه جدید + لینک | یارانه جدید 1 میلیون و 400 هزار تومانی برای این دهک ها

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه گفت: تاکنون مصوبه ای مبنی بر قطع یارانه نقدی به ما ابلاغ نشده است و پرداخت یارانه کماکان ادامه دارد.

ثبت نام متقاضیان یارانه جدید + لینک | یارانه جدید 1 میلیون و 400 هزار تومانی برای این دهک ها
کدخبر : 14015
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق پیش بینی ها قرار است رقم یارانه جدید در سال آینده افزایش داشته باشد.یارانه جدید قرار است هم به صورت نقدی هم به صورت کالابرگ توزیع شود.افزایش یارانه جدید در سال آینده 10 درصد است.یارانه جدید به11 کالا اختصاص داده خواهد شد. در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

طیبه حسینی افزود: طبق تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱، دولت مکلف به اجرای طرح آزمایشی کالابرگ در استان هرمزگان است و استان‌های دیگری قرار نیست به صورت پایلوت اضافه شوند.

به گفته او، برای سال آینده اگر قرار باشد توزیع کالابرگ در استانی دیگر اجرا شود، در قوانین بودجه سال آینده مجلس به دولت تکلیف خواهد کرد.

حسینی درباره اینکه آیا طرح توزیع کالابرگ در سه استان قزوین، گیلان و مرکزی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: تاکنون به سازمان هدفمندی ابلاغی در این خصوص نداشتیم.

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه ادامه داد: کالابرگ کاملا اختیاری است و افرادی که تمایل به دریافت کالابرگ ندارند، کماکان پرداخت یارانه نقدی برای آنها ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی کماکان ادامه دارد، بیان کرد:  سایت ثبت نام همچنان فعال است و افرادی که متقاضی درخواست بازبینی دهک بندی هستند، وزارت رفاه کماکان در حال بازبینی است. چنانچه درخواست آنها قبول شود، یارانه نقدی واریز خواهد شد.

حسینی گفت: تاکنون مصوبه ای مبنی بر قطع یارانه نقدی به ما ابلاغ نشده و پرداخت یارانه کماکان ادامه دارد.

آنگونه که سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرده است پیشنهاد شده که مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی در سال آینده 40 درصد افزایش پیدا کند.

به گفته حسن لطفی این تصمیم در جلسه‌ای با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی، بنیاد شهید، کمیته امداد و سازمان بهزیستی گرفته شده اما هنوز نهایی نیست و جزئیات آن باید بررسی شود.

اما در صورت موافقت با افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، یارانه ماهانه این گروه چقدر می‌شود؟

در سال 1401 یارانه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بین 400 هزار تومان تا یک میلیون و 300 هزار تومان بوده است. به این ترتیب که خانوار یک نفره ماهانه 420 هزار تومان، خانوار دو نفره ماهی 600 هزار تومان و خانوار سه نفره ماهانه 840 هزار تومان یارانه و مستمری نقدی دریافت می‌کردند.

این مبلغ برای خانوارهای چهار نفره معادل یک میلیون و 80 هزار تومان و برای خانواره‌های5 نفره و بیشتر یک میلیون و 320 هزار تومان بوده است.

حالا با احتساب افزایش 40 درصدی یارانه ماهانه این گروه، کف مستمری ماهانه این گروه 588 هزار تومان و سقف آن احتمالا یک میلیون و 848 هزار تومان است.

این دریافتی جدای از یارانه نقدی 300 و 400 هزار تومانی است که این خانوارها دریافت می‌کنند.

یارانه نقدی

چرا یارانه من قطع شد؟

از اصلی‌ترین دلایل قطع یارانه، دهک دهم بودن درامد خانوار است. البته این اتفاق ممکن است گاهی به اشتباه رخ دهد . به همین علت، سرپرست خانوار می‌تواند به سایت hemayatmcls.gove.ir مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کند. ستاد هدفمندی یارانه نیز موظف است دوباره به بررسی منابع درآمدی خانواده پرداخته و در صورت رخ دادن اشتباه، دهک جدید خانوار را اعلام کند.

گروه دیگری نیز در دوره‌های قبل به هر دلیلی یارانه دریافت نمی‌کردند یا به طور خودخواسته یارانه خود را قطع کرده‌اند. این افراد نیز به قطع یارانه معیشتی اعتراض داشتند و درحال حاضر خواستار دریافت یارانه هستند. این افراد که جاماندگان از یارانه محسوب می‎شوند ، برای ثبت نام یارانه لازم است به سایت my.gov.ir مراجعه کنند.

نحوه اعتراض به یارانه:

افراد معترض به یارانه معیشتی خود می‌توانند بر اساس گفته رییس ستاد هدفمندی یارانه‌ها به سایت وزارت کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند و اعتراض خود را ثبت کنند.

این سامانه در بستر درگاه ملی خدمات دولت قرار داد و افراد می‌توانند با ثبت شماره تلفن، کدملی و شماره شبا، ثبت نام خود را کامل کنند.

همانطور که گفته شد، اصلی‌ترین علت قطع یارانه معیشتی، قرار گرفتن فرد در دهک دهم درامدی است. پس اگر بعد از گذشت 10 روز از ثبت اعتراض، افراد همچنان پاسخی مبنی بر خارج شدن آن‌ها از دهک دهم دریافت نکردند، می‌توانند دوباره وارد سایت شده و اطلاعات لازم را برای بررسی مجدد وارد کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناصری
    0

    سلام چرا یارانه ی بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی قطع شود مگر حقوق بگیر دولت نیستند خواهشمندم بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی را جزو یارانه بگیران بدون هیچ گونه بازبینی قرار دهید ممنون

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه