کارکنان دولت | حقوق کارمندان

سورپرایز ویژه رئیسی برای کارکنان دولت | واریز فوق العاده ویژه برای کارکنان دولت

در سال آینده پاداش پایان خدمت کارکنان ۵۲۰میلیون تومان پیش‌بینی‌شده که نسبت به امسال ۷۵میلیون تومان اضافه شده است.

سورپرایز ویژه رئیسی برای کارکنان دولت | واریز فوق العاده ویژه برای کارکنان دولت
کدخبر : 13826
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

به طور کلی به افرادی که توسط ارگان‌های دولتی استخدام می‌شوند کارکنان دولت گفته می شوند.پر‌ واضح است که کارکنان دولت از امنیت شغلی و مزایای بیشتری نسبت به باقی شاغلین در کشور برخوردار هستند.کارکنان دولت ، مطابق « قانون مدیریت خدمات کشوری » مصوب 1386 از حقوق و مزایای متعددی برخوردار می باشند.طرح ساماندهی کارکنان دولت به زودی در مجلس به اتمام می رسد.در ادمه به آخرین خبر از کارکنان دولت می پردازیم.

پاداش پایان خدمت‌ موضوع قانون پرداخت‌ پاداش پایان خدمت‌ و بخشی‌ از هزینه‌های‌ ضروری‌ به‌ کارکنان دولت‌ مصوب 1375.2.26 با اصلاحات و الحاقات بعدی‌، پاداش پایان خدمت‌ کارکنان مشمول ماده (107) قانون مدیریت‌ خدمات کشوری‌ با احتساب فوق‌العاده بند (10) ماده (68) قانون مذکور به‌ مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان کلیه‌ دستگاههای‌ اجرایی‌ موضوع ماده (29) قانون برنامه‌ پنج‌ساله‌ ششم‌ توسعه‌ اقتصادی‌، اجتماعی‌ و فرهنگی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران و همچنین‌ وزارت اطلاعات، نیروهای‌ مسلح‌ و سازمان انرژی‌ اتمی‌ به‌ازای‌ هر سال خدمت‌ حداکثر تا 30 سال و تا سقف‌ 5 میلیارد و دویست‌ میلیون (5.200.000.000) ریال خواهد بود.

پاداش پایان خدمت کارکنان نسبت به سال جاری 75 میلیون تومان افزایش یافته است.

کارکنان دولت

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری و همچنین پرداخت معوقات مهر و آبان آنها در پایان آذر ماه پرداخت می‌شود.

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره زمان اعمال افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری، گفت: لایحه دولت برای افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده و باید اجرایی شود.

وی افزود: طبق اطلاعات بنده باید افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری از پایان آذر ماه، پرداخت و در حقوق این گروه ها اعمال شود، گفت: قرار است که معوقات مهر و آبان نیز محاسبه و به همراه حقوق آذر ماه به حساب آنها واریز شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در توضیح علت تاخیر در پرداخت افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری، گفت: یک بحث تامین منابع و موضوع دیگر تغییر در احکام آنها بود و باعث تاخیر در پرداخت افزایش حقوق‌ها بود که در پیگیری‌های انجام شده این مشکلات بر طرف شده و افزایش‌حقوق‌ها و معوقات پایان آذر ماه به آنها پرداخت می‌شود.

به گزارش تسنیم، رسیدگی به جزئیات لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در دستور کار نمایندگان در روز یکشنبه (هشتم آبان ماه سال جاری) قرار داشت که با رای نمایندگان مواردی تصویب شد که براساس آن افزایش حقوق کارکنان دولت، افزایش 20 درصدی حقوق نیروهای انتظامی و مسلح، افزایش حقوق 900 هزار تومانی حقوق بازنشستگان بعلاوه 5 درصد، افزایش 100 و 50 درصدی حق اولاد و حق عائله‌مندی کارکنان و بازنشستگان و افزایش 30 درصدی مستمری مددجویان نهادهای حمایتی تصویب شد.

همچنین با مصوبه نمایندگان معلمان مهرآفرین بدون برگزاری آزمون مشمول قانون رتبه‌بندی شدند.

اخیراً رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است که بر اساس پیش‌نویس لایحه بودجه که در این سازمان آماده شده است متوسط افزایش حقوق کارمندان دولت 20 درصد لحاظ گردیده است، این درحالی است که نسخه نهایی لایحه بودجه بایستی در هیئت دولت به تصویب وزرا برسد.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد هیئت دولت در روزهای اخیر در حالی مشغول بررسی کلیات پیش‌نویس لایحه بودجه بوده است که یکی از محوری‌ترین مباحث مشخص کردن مدل افزایش حقوق‌ها و همچنین میزان رشد دریافتی کارکنان دولت نسبت به سال 1401 است.

​در همین خصوص احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به خبرنگار تسنیم، در مورد آخرین وضعیت افزایش حقوق کارمندان در سال آتی و احکام مندرج در لایحه بودجه 1402 گفت: پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه افزایش 20درصدی حقوق است، البته این پیشنهاد قطعی نیست و ممکن است  در نهایت در هیئت دولت مصوب نشود.

وی افزود، به‌طور کلی سه مدل مختلف برای افزایش حقوق‌ها برای سال آینده در دولت مطرح شده است که یکی از پیشنهادات این بود که به‌جای افزایش 20درصدی حقوق همه کارکنان، میزان افزایش دستمزد و حقوق برای دهک‌های کم‌درآمد (کارکنان دولت ) بیشتر باشد.

به‌گفته وزیر اقتصاد،‌ با وجود بررسی احکام پیش‌نویس لایحه بودجه تصمیم‌گیری در خصوص افزایش حقوق کارمندان  به جلسات روز شنبه موکول شده است.

​علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیر علنی مجلس و دولت اظهار داشت: در این جلسه آقای میرکاظمی اعلام کرد که سال آینده ۲۰ درصد به حقوق ها اضافه خواهد شد همچنین در این جلسه اعلام شد که ۸۰ درصد از درآمدهای دولت در امسال تحقق پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه صادرات صنعتی کشور نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است، افزود: ۸۷ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور توسط دولت پرداخت شده است و همچنین صادرات در دولت سیزدهم رو به افزایش بوده است به طور مثال صادرات به کشور عمان ۱۰۰ درصد محقق شده است و به کشورهای آفریقایی و شبه قاره هند نیز صادرات افزایش داشته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه سرانه بودجه فرهنگی کشور بسیار پایین است که این موضوع در این جلسه تاکید شد که سرانه بودجه فرهنگی کشور افزایش پیدا کند.

وی افزود: رئیس جمهور در این جلسه بر عدالت و پرداخت در حقوق و دستمزد تاکید داشت و تصریح کرد که دولت به صورت جدی به دنبال تحقق این موضوع است و به زودی لایحه ای در این رابطه به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه