همسان سازی حقوق بازنشستگان | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

سورپرایز ویژه مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان | واریز باقی مانده همسان سازی حقوق بازنشستگان در این ماه

رییس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه با وجود تحقق بیش از ۱۰۰درصدی منابع، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام نشده است،گفت: سهام عدالت جاماندگان شامل سه دهک پایینی جامعه و افراد تحت پوشش با وجود مصوبه مجلس عملیاتی نشده است.

سورپرایز ویژه مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان | واریز باقی مانده همسان سازی حقوق بازنشستگان در این ماه
کدخبر : 13815
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین از وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواست زمان اجرای ۲۵ درصد باقیمانده‌ی همسان سازی حقوق بازنشستگان کارگری را مشخص کنند.او با بیان اینکه چرا باید بازنشستگان کارگری باید برای وصول تک تک مطالباتشان مطالبه‌گری کنند، افزود: در حالی  بازنشستگان کارگری از دو سال پیش در انتظار پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده همسان سازی حقوق بازنشستگان خود هستند که همسان سازی حقوق بازنشستگان دولتی از ابتدای هر سال برای جبران تورم و گرانی‌ها اجرایی می‌شود.کریمی با بیان اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان هر زمان اجرا شود، باید مابه‌التفاوت آن از ابتدای سال پرداخت شود، گفت: بنابراین ما بازنشستگان کارگری منتظر اجرای قانون هستیم تا جوابگوی بازنشستگانی باشیم که پیگیر باقیمانده متناسب‌سازی خود هستند. درخواست آنها مشخص شدن زمان دقیق اجرای باقیمانده‌ی متناسب‌سازی است.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

حمیدرضا حاجی بابایی رییس کمیسیون برنامه و بودجه با تشکر از دولت برای تحقق بودجه عمومی در سال ۱۴۰۱ گفت: کمیسیون برنامه و بودجه قرار است که سه گزارش را به مجلس ارائه کند. یکی واگذاری دارایی های مالی است که امروز تقدیم شد. موارد دیگر نیز شامل واگذاری دارایی‌های سرمایه و درآمدهای دولت به ویژه مالیات و گمرک است.

وی در مورد گزارش دارایی‌های مالی گفت: دولت در سال ۱۴۰۱، ۱۷۶ همت واگذاری دارایی مالی داشته است. از این رقم ۱۰۳ همت مربوط به اوراق و مابقی مربوط به واگذاری شرکت های دولتی است. به اضافه بند ی تبصره ۲ که ۱۳۰ همت برای تهاتر بدهی های دولت در نظر گرفته است.

در سال ۱۴۰۲، ۱۷۶ همت واگذاری در سال جاری به ۲۹۴ همت افزایش پیدا کرده است. در کمیسیون تلفیق باید بتوانیم بودجه سال ۱۴۰۲ را یک بودجه قابل قبول‌تر کنیم. اگر چه کسری‌های دولت از این طریق جبران می‌شود اما فروش اوراق و شرکت‌ها به عنوان استقراض در نظر گرفته می‌شود و باید بودجه را به نحوی در نظر بگیریم که منابع را از محل درآمدهای واقعی تامین کنیم.

حاجی بابایی ادامه داد: در بند ی تبصره ۲، ۱۳۰ همت برای فروش سهام شرکت‌ها در نظر گرفتیم. وزیر اقتصاد گفتند که این یک نکته مثبت است و ۱۱۹ همت از این رقم تحقق پیدا کرده است. این به این معنا است که در ۱۰ ماهه بیش از ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرده است. سوال این است که با وجود تعیین ۱۴ همت برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چرا این مصارف تحقق پیدا نکرده است. از این رقم ۹ همت مربوط به بازنشستگان کشوری و مابقی لشگری است.

وی با بیان اینکه در رابطه با مسائل عشایری و روستایی نیز ۶ همت منابع در نظر گرفته شده بود که باید محقق شود، گفت: باید بتوانیم این موارد را به مردم گزارش کنیم. گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در اختیار کلیه نمایندگان قرار خواهد گرفت. قسمت عمده‌ای از مصوبات مجلس در دولت پیگیری و عملیاتی شده است اما برخی از موارد متاسفانه عملیاتی نشده است.

در بحث سهام عدالت مجلس مصوبه داشته است اما هنوز عملیاتی نشده است. در خصوص ۲۰ شرکت که قرار بوده که کار واگذاری آنها براساس اصل ۴۴ انجام شود، تنها یک شرکت که آن هم هلدینگ خلیج فارس (با سهم ۱۲ درصدی دولت) واگذار کنیم. این شرکت نیز در واقع سکه بهار آزادی است که ما توانستیم این سهم را با ۱۴۲ همت واگذار کنیم. دولت محترم باید با همانگی مجلس قوانین را به خوبی اجرا کند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

علی کریمی با ابراز تأسف از تبعیض‌هایی که بین بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان سایر صندوق‌ها صورت می‌گیرد، گفت: از آقایان وزیر کار و مدیرعامل تامین اجتماعی درخواست می‌کنیم هر چه سریعتر باقیمانده متاسب‌سازی بازنشستگان کارگری را اجرایی کنند.

این فعال کارگری با بیان اینکه اجرای کامل متناسب‌سازی و پرداخت معوقات آن، حق قانونی بازنشستگان است، گفت: این ۲۵درصد جدا از حقوق کارگران است و سازمان نباید با این تحلیل که یکبار حقوق‌ها افزایش پیدا کرده، از قید ۲۵درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی بگذرد.

به گفته وی؛ با تورم امروز، حقوق‌های دریافتی کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد. اکثر کالاهای اساسی افزایش چند برابری داشته‌اند. در چنین وضعیتی انصاف نیست که بازنشستگان کارگری به دنبال افزایش حداقلی حقوق خود باشند.

کریمی تاکید کرد: مهمترین خواسته فعلی بازنشستگان درآمدن از بلاتکلیفی است چراکه اعمال ۲۵ درصد باقیمانده همسان‌سازی، حق مسلم بازنشستگان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    باتشکر ازکسانی که درحل مشکل طبقه پایین حقوق بگیر جامعه کارگری قدمی برمیدارند

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه