تست شخصیت | روانشناسی شخصیت | شخصیت شناسی

ببین اثر انگشتت چه شکلیه تا بگم چه شخصیتی داری | تست شخصیت

دانشمندان راهی یافته‌اند که با توجه به الگو‌های خطوط رو‌ی پوست و انگشتان می‌توان به شخصیت و الگو‌های رفتاری افراد پی‌برد.

ببین اثر انگشتت چه شکلیه تا بگم چه شخصیتی داری | تست شخصیت
کدخبر : 13770
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بسیاری از افراد به دنبال شناخت شخصیت درونی و آگاهی از درون خود هستند؛ جالب است بدانید با روش‌هایی مختلف می‌توان به این موضوع پی برد که یکی از آنها تست روانشناسی است.

می‌دانستید یک رشته علمی پر طرفدار به نام خطوط پوست شناسی وجود دارد به نام درماتو گلیفیک؛ (dermatoglyphics) درماتوگلیفیک علمی است که به مطالعه‌ صحیح و اصولی خطوط پوستی موجود در کف دست و پا و نوک انگشتان می‌پردازد؛ پیشرفت در این علم به دانشمندان کمک کرده است که بدانند الگو‌های خطوط رو‌ی پوست و انگشتان چطور به شخصیت و الگو‌های رفتاری آنها ارتباط پیدا می‌کند، ببینید این نتایج به دست آمده در مورد رفتار و اثر انگشت شما هم صادق است یا نه؟

اثر انگشت شما تقریبا شبیه کدام است؟

مدل A- حلقه وار

مدل B- چرخشی

مدل C- منحنی

مدل A- حلقه وار؛ اثر انگشت حلقه وار

این مدل اثر انگشت در بین اروپاییان معمول‌ترین الگو است؛ این اثر انگشت نشان دهنده شخصیت آرام و متعادل است، افراد با این اثر انگشت معمولا دلسوز هستند و سعی می‌کنند به بقیه کمک کنند، آنها همچنان خیلی زود دوست پیدا می‌کنند این افراد با اینکه بسیار حساس و مسئولیت پذیر هستند، ولی ابتکار و خلاقیت کمی در زندگی از خود نشان می‌دهند.

مهمترین منبع اطلاعات و احساسات مختلف برای این افراد از طریق ارتباطات با دیگران است؛ این افراد از نظر احساسی کاملا قابل پیش بینی هستند و قلب بازی دارند و آدم‌های دیگر را با آغوش باز پذیرا می‌شوند، معمولا انسان‌ها با اثر انگشت حلقه وار معمولا انسان‌های سالمی هستند و به نسبت بقیه افراد بیماری کمتری دارند معمولا این افراد در کودکی بیمار بوده‌اند.

مدل B- چرخشی؛ اثر انگشت چرخشی

انسان‌ها با اثر انگشت چرخشی کم حوصله‌اند؛  آنها افرادی هستند که ذاتا با استعدادند و خیلی زود همه چیز را یاد می‌گیرند و به راحتی همه چیز در اطرافشان را آنالیز و پردازش می‌کنند، نکته جالب درباره آنها این است که افراد با اثر انگشت چرخشی معمولا چند کار را همزمان با هم شروع می‌کنند و تا نیمه راه انجام می‌دهند و بعد خسته می‌شوند.

آدم‌ها با اثر انگشت چرخشی شخصیتی به اصطلاح قابل احتراق دارند؛ زود آتشی می‌شوند و شخصیتشان تعادل ندارد، این افراد اصلا قابل پیش بینی نیستند همیشه احساس واقعی خود را پنهان می‌کنند، آنها معمولا دنبال تسکین می‌گردند و آن را هم در خود به خوبی نمی‌یابند، این افراد هیچوقت از خود راضی نیستند و به همه چیز بدبین‌اند، منبع احساسات آنها در درون خودشان است در حالیکه اطلاعات دیگر را خودشان به راحتی به دست می‌آورند.

ویژگی اصلی شخصیت آنها در یک کلمه بلغمی مزاج است، طرز حرف زدن این افراد معمولا نامفهوم، آرام و معمولا با صدای پایین است، اگر شخصی هر دو انگشت سبابه‌اش دارای الگوی چرخشی باشد، به عنوان یک متفکر به دنیا آمده است، آنها معمولا به خواندن حقوق، تحقیقات و برنامه نویسی و کلا درس و تحقیق اشتیاق دارند.

مدل C- منحنی؛ اثر انگشت منحنی

افراد با اثر انگشت منحنی بسیار پر انرژی و با اعتماد به نفس هستند؛  شما می‌توانید اعتماد به نفس آنها را در همه چیز ببینید، در ژستشان، طرز حرف زدنشان، حرکاتشان و حتی صدایشان؛ گاهی بسیار متعصب رفتار می‌کنند، شما هیچ وقت نمی‌توانید طرز فکر آنها را تغییر دهید، آنها هیچ وقت سفسطه خود را قبول نمی‌کنند و هر تصمیمی که بگیرند آخرین تصمیم برای خودشان است و تحت تاثیر کسی آن را رد نخواهند کرد.

شاخصه اصلی این افراد سفت و سخت بودن و تغییرناپذیری است. افراد با اثر انگشت منحنی معمولا تغییرات در محیط و اطراف را نمی‌توانند تحمل کنند و گوش کردن به نظر دیگران برایشان خیلی سخت و عذاب آور است. انسان‌ها با این الگوی خطوط در انگشتان معمولا از کار‌های یدی لذت می‌برند و سعی می‌کنند از دیگران برای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند.

ویژگی محسوس شخصیتی این افراد بداخلاقی است. آنها برای هنر و موسیقی ارزش قائل هستند و زبان بدن گویا و متمایزی دارند. این افراد باید همیشه سرشان گرم باشد؛ هیچ نوع نرمی و انعطاف نباید از این افراد انتظار داشت، اما باید بدانید این افراد به شدت و بسیار وفادار و با معرفت هستند و به هیچ وجه حتی تا پای جانشان دوستان خود را لو یا از دست نمی‌دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه