تست شخصیت | روانشناسی شخصیت

روانشناسی شخصیت | تیپ های شخصیتی زنان جذاب و ویژگی های آنها

آلفا، بتا،گاما،امگا،دلتا و سیگما نام هایی برای ۶ تیپ شخصیتی زنان است با ویژگی های خاص که با شناخت آن می توانید به تیپ شخصیتی خود پی ببرید.

 روانشناسی شخصیت | تیپ های شخصیتی زنان جذاب و ویژگی های آنها
کدخبر : 13606
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

6 تیپ شخصیتی برای زنان وجود دارد که دسته بندی کلی ررا بر اساس خصوصیات در اختیار ما قرار می دهد. البته هر شخصی دارای خصوصیات منحصر به فرد خود است اما درست مانند تیپ های شخصیتی مردانه، تیپ های شخصیتی زنانه را نیز می توان به 6 دسته کلی دسته بندی کرد: آلفا، بتا، گاما، امگا، دلتا و سیگما . هر شخصیتی در نوع خود منحصر به فرد است و دارای نقاط قوت و ضعف فردی است. 

ممکن است متوجه شوید که برخی از شخصیت‌های زنان شباهت‌هایی با شخصیت‌های دیگر دارند، درست مانند آلفا و سیگما، اما همچنان از یک جهت با یکدیگر متفاوت هستند. 

 در کدام کهن الگوی شخصیتی زن قرار می گیرید؟

در اینجا برخی از ویژگی های قابل مشاهده وجود دارد که به شما کمک می کند تا در مورد 6 کهن الگوی محبوب زنان بیشتر بدانید و در نهایت بفهمید که کدام تیپ شخصیتی زن کاملاً با شخصیت شما مطابقت دارد. 

1. زن آلفا

به عنوان یک آلفای معمولی مرد، یک شخصیت آلفای زن به عنوان "رهبر گروه" دیده می شود که ویژگی های رهبری و اعتماد به نفس و جاه طلبی های بالایی را نشان می دهد. 

آلفا ارزش خود را می داند و به آن افتخار می کند

همانطور که قبلاً گفته شد، آلفای زن با اعتماد به نفس رفتار می کند. او از آن دسته افرادی است که ارزش خود را می داند و به چیزی کمتر از لیاقتش رضایت نمی دهد. 

به همین دلیل، با خونسردی و سرشار از اطمینان رفتار می کند و مطمئن می شود که اعتماد به نفس در هر عمل او طنین انداز خواهد شد.

این احساس غرور برای خود، او را قادر می سازد تا در میان دیگر تیپ های شخصیتی زن برجسته شود. به دلیل طبیعت مطمئن خود، زن آلفا همچنین به راحتی راه خود را از طریق هر کار نامشخص و ناملایماتی پیدا کند. 

نیازی به تایید شخص دیگر ندارد

با داشتن احساس غرور در دانستن اینکه چقدر می تواند عالی باشد، یک زن آلفا برای هر موفقیتی نیازی به تایید شخص دیگری ندارد. 

این ویژگی به او این امکان را می دهد که هرگز انگیزه خود را در کاری که در نظر دارد از دست ندهد. به دلیل همین  ویژگی است که زنان آلفا رهبران بزرگی محسوب می شوند و برای مردان جذاب تر به نظر می رسند.  

می داند که چه می خواهد

اگر تا به حال در زندگی خود با یک آلفای زن روبرو شدید، می دانید که هیچ لحظه ای در تردید در مورد آنچه که باید بگوید یا انجام دهد وجود ندارد. 

شما متوجه خواهید شد که اکثر آلفاهای زن دارای شخصیت مدیر عامل هستند، زیرا معمولاً زنانی هستند که هرگز از شخص دیگری توصیه نمی پذیرند . این ویژگی ناشی از شجاعت کاذب نیست، بلکه دانستن اینکه در هر موقعیتی چه می خواهد به آنها جسارت داده است. 

دیگران را متقاعد می کند

یک آلفا زن رهبر گروه است. اعتماد به نفس و طبیعت بدون شک او اطرافیانش را متقاعد می کند که او بهترین فرد مناسب برای یک موقعیت رهبری است. 

آلفای زن به جای اینکه شخص دیگری به او دستور بدهد، با هر موقعیتی با شجاعت و اشتیاق روبرو می شود تا بر هر کار چالش برانگیزی غلبه کند. 

2. زن بتا 

زنان بتا به دلایل مختلفی در مقایسه با شخصیت زن آلفا ضعیف تر هستند. برخلاف آلفای زن، زن بتا از هدایت شدن توسط دیگران رضایت بیشتری دارد. به همین دلیل، اغلب اعتقاد بر این است که آنها عزت نفس پایینی دارند و شخصیتی آسیب پذیر . 

زنان بتا مراقبان طبیعی کسانی هستند که برایشان اهمیت دارند. آنها بیشتر با احساسات خود  ارتباط برقرار می کنند. به همین دلیل است که در مقایسه با آلفای زن دارای هوش هیجانی بالاتری هستند. 

شخصیتی مطیع دارد

ماهیت مطیع یک زن بتا از عدم واکنش او به هر موقعیتی ناشی می شود. آنها اغلب محتاط هستند و از اظهار نظر در مورد یک موضوع خاص و بحث های احتمالی اجتناب می کنند. 

متوجه خواهید شد که یک زن بتا اغلب اوقات برای جلوگیری از درگیری پاسخ یا واکنشی ندارد. آنها اغلب روی صندلی عقب می نشینند و به انجام دستورات دیگران بسنده می کنند. 

مملو از افکار داخلی اضطرابی هستند

به دلیل ماهیت منفعل خود، یک زن بتا اغلب افکار مضطرب دارد که به اندازه کافی خوب نیست. ماهیت شکننده آنها اغلب مورد بی مهری قرار می گیرد، به خصوص در مکان هایی که تسلط و قدرت بسیار ارزشمند است. 

او که طبیعت جسور و خشن یک زن آلفا را ندارد، اغلب مملو از شک و تردید و ترس از عدم تناسب با دوستان یا شریک عشقی خود است. زن بتا همچنین با وجود آگاهی از توانایی های خود نسبت به انتقاد حساس است. 

گرم و صمیمی است

یک زن بتا به خاطر ماهیت دوستانه اش شناخته شده ، به همین دلیل است که او را یک بازیکن واقعی برای تیم می دانند. متوجه خواهید شد که بیشتر تلاش او برای حفظ هماهنگی گروه است. 

اغلب تمایل به درخواست کمک دارد

طبیعت دوستانه یک زن بتا با میل شدید به دراز کردن دست کمک به سمت هر کسی که به او نیاز دارد همراه است. 

مهربانی یک زن بتا شامل افرادی که دوستان نزدیک یا اعضای خانواده اش نیستند هم می شود مانند کمک به یک فرد مسن برای عبور از خیابان یا کمک به شخصی در خانواده باشد. 

3. زن گاما

زنان گاما به خاطر طبیعت منظم، سخت کوش و با اعتماد به نفس خود شهرت دارند. در هر کاری که انجام می دهد، برای تعادل ارزش قائل است و هدف گرا . 

اگرچه گاهی اوقات اعتماد به نفس او بسیار زیاد می شود، اما می تواند مسری باشد و الهام بخش برای اطرافیان. 

مانند یک زن آلفا، او استقلال طبیعی دارد 

زنان گاما دارای اعتماد به نفس سالمی هستند. این اعتماد به استقلال ترجمه می شود. او قادر است به تنهایی تصمیمات درستی بگیرد. آزادی او در جنبه های عاطفی شخصیتش نیز مشهود است. 

یک زن گاما هم با بودن در کنار دوستان و افراد دیگر و هم با خودش راحت است. درست مانند یک زن آلفا، او به اندازه کافی اعتماد به نفس دارد و نیازی اساسی به جلب رضایت دیگران ندارد. 

منضبط است

زنان گاما با دانستن آنچه از زندگی می خواهند در دستیابی به اهداف خود منظم هستند. می توانید این را در نحوه زندگی یک زن گاما ببینید، چه در فضای کاری او باشد یا مطابق با برنامه شما. 

یک زن گاما به شیوه ای سازماندهی شده زندگی می کند، که برای سایر تیپ های شخصیتی بسیار غیر واقعی به نظر می رسد. با داشتن یک زندگی برنامه ریزی و سازماندهی شده، زن گاما بهترین احساس را دارد که چگونه می تواند بهترین زندگی خود را داشته باشد. 

نیمه پر لیوان را می بیند

یکی دیگر از ویژگی های چشمگیر زن گاما توانایی او در دیدن نیمه پر لیوان در هر موقعیتی است. ماهیت هدف محور او چیزی است که اجازه می دهد هر هدفی را که در ذهن دارد محقق کند. 

اعتماد به نفس طاقت فرسا ، اما الهام بخش برای دیگران

برای برخی از افراد، یک زن گاما بیش از حد قاطع است، به خصوص در اعتماد به نفس و دیدگاه مثبت در زندگی.  

با این حال، این سطح بالای اعتماد به نفس و مثبت بودن برای تاثیرگذار است. توانایی آنها در ایجاد انگیزه در افراد دیگر، زنان گاما را به دوستان عالی و روابط نزدیک تبدیل می کند. 

4. زن امگا

درست مانند یک زن بتا، زن امگا را می توان به عنوان یک تیپ شخصیتی درونگرا و شکننده دید. اما با وجود این ویژگی ها، یک زن امگا همچنان به خاطر ماهیت باهوش و رمانتیک خود متمایز است. 

شخصیتی محجوب دارد

یکی از ویژگی های زن امگا، شخصیت خجالتی و محجوب است. او ترجیح می دهد به جای بیرون رفتن با دوستان یا گسترش دایره اجتماعی خود در شرکت بماند. او از قرار گرفتن در مرکز توجه اجتناب می کند.  

آنها که بیشتر وقت خود را به تنهایی سپری می کنند، تمایل دارند در کتاب، فیلم و سایر فعالیت های انفرادی غرق شوند. این ویژگی  به آنها اجازه می دهد تا دوستی های معنادار بیشتری ایجاد کنند. 

زیادی حساس هستند

یکی از خصوصیات منفی زنان امگا این است که گاهی اوقات بیش از حد حساس هستند. علیرغم ذات باهوش، او به سختی می تواند احساساتش را منطقی کند. 

زن امگا به آنچه دیگران در مورد او فکر می کنند اهمیت می دهد و می تواند زمان زیادی را برای ناامید شدن از آن تلف کند.

 باهوش است

زنان امگا همچنین به دلیل هوش و ذکاوت خود معروف هستند. به همین دلیل، مورد احترام دوستان و همکاران قرار می گیرند. برخی حتی  آنها را به عنوان افرادی که در حرفه انتخابی خود موفق شده اند توصیف کنند. 

با این حال، انگیزه او برای کار سخت در زندگی ناشی از یافتن یک اشتیاق معنادار و ارزشمند است. او در هر کاری که انجام می دهد هوس چالش فکری دارد و کمتر از آن راضی نمی شود.  

می تواند یک شریک عاشقانه عالی باشد

از آنجایی که یک زن امگا طرفدار کتاب خواندن و آثار ادبی مختلف است، به طور بالقوه می توانند شرکای عاشقانه خوبی باشند. 

علیرغم طبیعت خجالتی خود، آنها امیدوارند که آن شخص خاص را در زندگی خود بیابند که اشتیاق و تعهد عاشقانه مشابهی داشته باشد. 

جدای از اشتیاق برای تحریک فکری، زنان امگا نیز مشتاق ارتباط واقعی معنادار با افراد مهم زندگی خود هستند. 

5. زن دلتا 

زنان دلتا به خاطر فروتنی، خجالتی بودن و هوش خود معروف هستند. برخلاف سایر تیپ های شخصیتی، یک زن دلتا با وجود اختلاف نظر با افراد دیگر برای حفظ صلح، حاضر به سازش است. 

مانند یک ماده آلفا، ماده های دلتا جاه طلبی های بالایی دارند، اما به ندرت می شنوید که در مورد آن صحبت کنند. آنها در برخورد با مسائل شخصی مشکل دارند اما زن دلتا همیشه مشکلات را با سرعت خودش حل می کند. 

اغلب روابط اجتماعی خود را محدود می کند

مانند سایر تیپ های شخصیتی، یک زن دلتا کاملاً در اطراف افراد محفوظ می ماند. آنها ترجیح می دهند در خانه و شرکت خود بمانند تا اینکه شب را بیرون با دوستان بگذرانند. 

یک زن دلتا طبیعت خجالتی خود را در اطراف غریبه ها حفظ می کند. اغلب، زنان دلتا در اصل زنان آلفا بودند که در نهایت تصمیم گرفتند به دلیل تجربیات بد گذشته، تعاملات اجتماعی خود را محدود کنند. 

او آرامش را در یک دایره اجتماعی کوچکتر می یابد و به راحتی با تنها بودن خود زنده می ماند. او نیازی به جستجوی تایید و پذیرش دیگران احساس نمی کند. 

به وضوح نیازهای خود را بیان می کند

زنان دلتا علیرغم محدود کردن ارتباطات اجتماعی خود، هدفشان ایجاد ارتباطات معنادار است. آنها آگاهند که باید از کلمات به خوبی استفاده کنند و برای برقراری ارتباط مؤثر با افراد دیگر باشند. 

واقع بین هستند

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه یک زن دلتا دیدگاه واقع گرایانه او نسبت به زندگی است. او چیزها را آنطور که واقعا هستند می بیند، به همین دلیل گاهی اوقات ممکن است مردم آنها را بدبین خطاب کنند.

این موضوع ثابت می کند که یک زن دلتا ترجیح می دهد واقع بینانه زندگی کند به جای آنکه رویاهای شیرین بپردازد. او به زندگی نگاه عملی دارد و همیشه برای بدترین ها آماده می شود. 

این به یک زن دلتا کمک می کند تا برای هر اتفاقی که ممکن است در زندگی رخ دهد آماده تر شود. 

 برای مقابله با ناامنی مشکل دارد

داشتن دیدگاه واقع بینانه تر از زندگی باعث شده که زن دلتا روی چیزهایی تمرکز کند که شخص دیگر فاقد آن است.در واقع، یکی از بزرگترین مبارزات در زندگی یک زن دلتا، غلبه بر ناامنی های شخصی است. 

با وجود اعتماد به سایر جنبه‌های زندگی‌، او همچنان خود را بیش از حد خودآگاه می بیند، که او را تشویق می‌کند تا کمتر در موقعیت‌های اجتماعی درگیر شود. 

در نتیجه، حس واقع‌گرایانه چیزی است که او را قادر می‌سازد تا علیرغم مدت زمانی که می‌تواند طول بکشد، خود را بهبود بخشد. در نهایت، او یاد می گیرد که عیب های خود را بپذیرد و از آنها به نفع خود استفاده کند. 

6. زن سیگما 

بهترین راه برای توصیف یک زن سیگما، کسی است درست مانند یک زن آلفا که از نظر ظاهری بسیار ترسناک است، اما احتمال بیشتری برای همدلی و ارتباط عاطفی دارد.

مانند یک زن آلفا، او دارای شخصیتی ترسناک است

سطح اعتماد به نفس آنها، که بسیار شبیه به یک زن آلفا است، به همین دلیل است که بسیاری از افراد در ابتدا می توانند ترس یک زن سیگما را بگیرند. 

همانطور که قبلا ذکر شد، زنان سیگما دارای شخصیت هایی هستند که به طور طبیعی صرفاً با صحبت کردن یا راه رفتن در اتاق توجه را می طلبند. با این حال، هنگامی که تصمیم می گیرند از کانون توجه عقب نشینی کنند، نزدیک تر به نظر می رسند. 

برخلاف زن آلفا، زنان سیگما از نظر عاطفی بیشتر به کسی وابسته شوند

در مقایسه با زنان آلفا، زنان سیگما بیشتر مستعد ایجاد ارتباط عاطفی با افراد هستند. در برخی موارد، زنان سیگما بیش از آنچه در ابتدا به نظر می رسید وابسته می شوند.

هنگامی که یک زن سیگما به کسی نزدیک شود، جدایی از این شخص برای او دشوار خواهد بود. اغلب، احساس وابستگی بیش از حد به کسی به یک آفت تبدیل می شود، زیرا ممکن است مدت زیادی طول بکشد و این احساسات را در خود نگه دارد و برطرف کند.  

فداکار و وفادار فقط برای عزیزان

زنان سیگما دوستان و شرکای عشقی خوبی پیدا می کنند زیرا می توانند وفادار و فداکار باشند. دوستی با یک زن سیگما به این معنی است که شما کسی را دارید که هر لحظه کنارتان باشد.

همیشه حاضرند به هر کسی که نیاز دارد، دست یاری دراز کنند. وفاداری آنها ناشی از قدردانی از افرادی است که با آنها نیز مهربان بوده اند. 

گاهی اوقات می تواند مرموز است

زنان سیگما گاهی مرموز است. آنها می توانند در هم آمیخته شوند و حتی زمانی که بخواهند گریزان شوند. بسیاری از مردم  این ویژگی را جذاب می دانند. 

با این حال، در برخی موارد، شخصیت گریزان یک زن سیگما او را کمتر قابل اعتماد نشان می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه