بهترین مواد خانگی برای سفید کرن دندان ها | با این روش دندون هاتون و مثل برف کنید

​روش خانگی سفید کردن دندان به یکی از ترندهای روز دنیا تبدیل شده است . دندان‌های زرد کابوس تمام افرادی هستند که به‌سلامت دهان و دندان‌های خود اهمیت می‌دهند. آیا به‌تازگی متوجه شده‌اید که لبخندتان مانند قبل سفید نیست؟ خوشبختانه، درمان‌هایی وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند تا این وضعیت را تغییر دهید که ما در این مطلب برایتان آورده ایم.

بهترین مواد خانگی برای سفید کرن دندان ها | با این روش دندون هاتون و مثل برف کنید
کدخبر : 13398
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قبل از اینکه به روش‌های سفید کردن دندان بپردازیم، باید با دلایل زرد شدن آنها آشنا شویم؛ دلایل مختلفی برای زرد شدن دندانها وجود دارد، که می‌توان آنها را به دو دلیل عمده تقسیم کرد؛ که هر دو علت با افزایش سن تشدید پیدا می کنند و سفیدی دندان را از بین می‌برند.

از بین رفتن سفیدی دندان با لکه های خوراکی

غذاها و نوشیدنی‌های خاص مانند قهوه، می توانند دندان ها را لکه دار کنند. بعضی از این غذاها و نوشیدنی ها مینای دندان را هم پوشانده و باعث افزایش زردی آن می‌شود.

از دیگر مواردی که میتوانند باعث ایجاد لکه بر روی دندان ها شوند سیگار کشیدن، مصرف مواد مخدر و یا حتی مصرف انواع خاصی از آنتی بیوتیک است.

فرسودگی و نازک شدن مینای دندان

لایه بیرونی دندان‌ها از مینای دندان تشکیل شده است. مینا لایه ای تقریباً سفید رنگ است و از ساختار عمیق‌تر دندان محافظت می‌کند. در واقع سفیدی دندان به دلیل همین مینای دندان است.

در زیر مینای دندان، لایه‌ای دیگر به نام عاج قرار دارد که به رنگ زرد مایل به قهوه ای است، هنگامی که لایه مینای دندان نازک یا از بین می‌رود، دندان های شما زرد به نظر می‌رسند و همین جاست که شما نیاز به سفید کردن دندان خود دارید. البته شناخت انواع روکش دندان  در این زمینه مهم است.

مصرف غذاهای اسیدی، خوراکی‌های نامناسب و نوشیدنی‌های گازدار و رنگی، بیماری لثه و روند پیری می‌توانند در گذر زمان، مینای دندان را خراب و سفیدی دندان را از بین ببرند.

بعضی از عوامل زرد شدن دندانها، اکتسابی هستند و بر اثر عوامل خارجی، مثل ضربه خوردن به دندان و از بین رفتن مینای دندان یا مصرف بعضی از داروها در طولانی مدت بوجود می‌آیند و به مرور زمان به دلیل تغییر رنگ، نیاز به سفید کردن دندان دارید.

ترفند

روش خانگی سفید کردن دندان با کمک نمک

نمک طعام به دعنوان ۱ عامل سفید کننده خوب شناخته شده و از اینرو می تواند در سفیدکردن دندانها به شما کمک کند.همه شماها باید انجام بدهید این کارو به کمک نمک طعام و مالش ان بر روی دندانهای خود در برخی از زمانها .شستشو هنگامی که انجام دهید شاهد این تفاوت خواهید بود . انجام این کار بطور منظم قطعا به شما برای ربدست اوردن دندانهای سفید تر کمک خواهد کرد.

سفید کردن دندان با جوش شیرین

هیچ چاره دیگری بهتر از درمان خانگی مانند جوش شیرین وجود ندارد .می تونید برای چند هفته این کار رو انجام بدید و نتایج خوبی رو بدست بیارید .و یا با خمیر دندان بدون فلو راید خود مخلوط و بکار ببندید.

روش خانگی سفید کردن دندان با هویج خام

مهم نیست که تا چه اندازه عجیب و غریب به نظر بیاد . اما هویج خام درمان خانگی خوبی برای سفید کردن دندانهامیباشد. برای این کار هویج خام رو حتی میتونید رنده کنید و یا خود هویج بخورید و یا بر روی دندانهای خود بمالید و دنتیجه فوری رو ببینید . یکی از ساده ترین داروی خانگی برای سفید کردن دنادنهای خود.

سفید کردن دندان با ابلیمو

یکی از بهترین راههای دندان سفید به دندان کشیدن اب لیمو ترش یا شیرین که پرزهای ان همانند نخ دندان عمل میکند . لیمو عامل سفید کننده خوبی است .و نسبت به قبل دندانهای سفیدتری داشته باشید. اینطوری دیگر حتی به خمیر دندان زغالی هم نیاز نیست.

استفاده از فراورده های لبنی سالم و طبیعی

شما می توانید دندانهای خود را با اضافه کردن محصولات لبنی سالم و طبیعی در رژیم غذایی سفید نگه دارید. فراورده های لبنی از قبیل پنیر. ماست و شیر البته لبنیات روستایی گرم می باشند ولی شهری حتما با مصلحات مصرف شود .

لبنیات حاوی اسید لاکتیک است که می تواند دندانهای شما رو سفید و از بیماریهای لثه جلوگیری به عمل اورد. اگر شما به این غذاها حساسیت دارید بهتر است از خوردن این غذاها اجتناب کنید تا به مشکلات غیر ضروری بنا به طبع دچار نشوید.

روش خانگی سفید کردن دندان با خاکستر چوب

خاکستر چوب سخت واقعا می توانددر خانه درمان موثری برای سفید کردن دندانها بکار رود. این عمدتا به دلیل هیدروکسیدپتاسیم است که عمل سفید کننده خوب دندان می باشد. شما می توانید خاکستر چوب به خمیر دندانهای بدون فلوراید خود اضافه و یا بدون خمیر بر روی دندان مالش دهید. با این حال اگر حساسیت یا مشکل لثه داشتید از مصرف ان خودداری کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه