فروش فوری سایپا | خرید خودرو سایپا | ثبت نام خودرو

آغاز فروش فوری سایپا با خودرو محبوب و پرطرفدار | فروش فوری سایپا به قیمت کارخانه و تحویل یکماهه

بورس کالا در نامه ای شرایط خرید خودرو شاهین که قرار است یکشنبه ۱۸ دی عرضه شود را ابلاغ کرد.

آغاز فروش فوری سایپا با خودرو محبوب و پرطرفدار | فروش فوری سایپا به قیمت کارخانه و تحویل یکماهه
کدخبر : 13270
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 طرح فروش فوری سایپا  نیازمند مدارک تکمیل کننده جهت ثبت نام در سایت است. همیشه برای ثبت نام فروش فوری سایپا، زمان محدود و مشخصی در نظر گرفته می شود.​در طرح فروش فوری سایپا به نظر می رسد خودرو های وارداتی جدید در این طرح عرضه می شوند. در طرح فروش فوری سایپا قرعه کشی حذف شده و روند جدیدی اتخاذ شده است. افراد برای ثبت نام در طرح فروش فوری سایپا، باید واجد شرایط مورد نظر باشند.

بورس کالا در نامه ای شرایط خرید خودرو شاهین که قرار است یکشنبه هفته آینده ۱۸ دی عرضه شود را ابلاغ کرد.

 در شرایط خرید شاهین آمده است:

۱. مهلت ثبت سفارش ساعت ۱۷ روز شنبه ۱۷ دی است

۲. میزان پیش دریافت خرید به میزان ۱۰۰ درصد بوده و اشخاصی که در عرضه‌های قبلی در بورس کالا و همچنین از ابتدای سال ۱۳۹۸ از شرکت‌های خودروسازی موفق به خرید خودرو سواری شده اند امکان ثبت سفارش نخواهند داشت.

۳. هر کد بورسی صرفاً امکان ثبت سفارش بر روی یک کد عرضه از مجموع عرضه‌های روز انجام معامله را دارد.

۴. ثبت سفارش برای اشخاص حقوقی مجاز نیست.

فروش فوری سایپا

سایپا یکی از خودروسازان اصلی کشور و تولیدکننده برخی از پرتیراژترین محصولات بازار خودرو از جمله پراید است.

این شرکت چندی پیش از اطلس رونمایی کرد که به گفته علیرضا مصدقی، مدیر پروژه خودرو اطلس سایپا تولید آزمایشی‌اش برای انجام تست‌های گوناگون از جمله تست‌های تصادف و عابر پیاده آغاز شده تا مجوزهای رسمی را دریافت کند.

اطلس نیامده نگاه سایت‌ انگلیسی‌زبان خودرویی «تاپ‌اسپید» را به خود جلب کرده است. آن‌ها در مقاله‌ای به این خودرو پرداخته‌اند که بخش‌هایی از آن را مرور می‌کنیم.

سایپا به تازگی از محصول جدید ۲۰۲۳ خود رونمایی کرده که خودرویی کراس‌اوور به نام اطلس است. البته که این خودروی جدید چندان هم جدید نیست و ساختارش بر اساس پلتفرم ایکس۲۰۰ سایپا شکل گرفته که نسخه ارتقا یافته پلتفرم کیا پراید است، ماشینی که در آمریکا با نام کیا ریو فروخته می‌شد. برخی عناصر شاسی ماشین به پلتفرم اولیه پراید برمی‌گردد که سال ۱۹۸۷ طراحی و ساخته شد. پلتفرمی قدیمی که در ساخت خودروهایی چون فورد فستیوا و مزدا ۱۲۱ مورد استفاده قرار گرفته است.

با این حساب اطلس نسخه تغییر شکل یافته پراید است که سالیان سال در خط تولید سایپا بود. سایپا بارها تلاش کرده که پراید را ارتقا دهد اما کار زیادی نمی‌توان انجام داد چرا که زیربنای آن بسیار قدیمی است.

زیر کاپوت اطلس موتوری یک و نیم لیتری با قدرت ۸۹ اسب بخار و گشتاور ۱۷۵ نیوتون‌متر خوابیده است که با قدرت کمش گزینه مناسبی برای گیربکس اتوماتیک نیست و باید روی انتقال قدرت دستی برای آن حساب باز کرد.

ظاهر خودرو بخش اصلی ماجرا است که بیشترین توجه معطوف به آن بوده است. اینجا نمی‌توان شباهت طراحی ماشین به فورد فیستا را نادیده گرفت. در اطلس از رینگ‌های اسپرت ۱۴ اینچی استفاده شده است که گرچه با استانداردهای امروز شاید کمی کوچک به نظر برسد اما هر چه باشد از رینگ‌های ۱۳ اینچ پراید بزرگتر است.

بر اساس گمانه‌زنی‌ها این خودرو چیزی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان قیمت‌ خواهد داشت که حدود ۸ هزار دلار می‌شود که قیمت ارزانی است. بنابراین، بسیاری که به دنبال حمل‌ونقل ارزان هستند گزینه قابل تاملی خواهد بود.

کوروش کمان کش با بیان مطلب فوق افزود: با توجه به آمادگی شرکت چانگان در تولید دو محصول CS۳۵ پلاس وCS۵۵  پلاس، مسیر واردات این دو محصول سریعتر انجام شده و حدود دو هفته آینده، اولین محموله برای حمل به کشور آماده خواهد شد.

​معاون خرید سایپا با بیان اینکه سه محصول چانگان CS۳۵پلاس،CS۵۵ پلاس و UNI-T در دستور کار واردات گروه سایپا قرار دارد گفت: جهت واردات این سه محصول مجوزهای لازم از وزارت صمت دریافت شده و ثبت سفارش لازم برای ۲۰ هزار دستگاه خودرو انجام شده است.

او تاکید کرد: در حال حاضر جهت پرداخت مبالغ ارزی با بانک مرکزی در حال مذاکره هستیم.

 معاون خرید سایپا گفت: محموله اول از دو محصول CS۳۵ پلاس،CS۵۵  پلاس، ۱۰۰ دستگاه خودرو است که تا اواسط بهمن ماه وارد کشور خواهد شد و بعد از اینکه مسیر انتقال ارز مشخص شد به صورت ماهیانه ۴ هزار دستگاه از این دو خودرو حمل و به بازار عرضه خواهد شد. 

او تاکید کرد: برنامه ای که به شرکت چانگان اعلام شده برای مدت زمان ۳ ماه، واردات ‌۱۲ هزار دستگاه از این دو خودرو است و با توجه به سیاست های بانک مرکزی در خصوص تامین منابع ارزی و در صورت مهیا بودن شرایط، ادامه واردات این خودروها بدون محدودیت تیراژ میسر خواهد بود.

کمان کش در خصوص محصول UNI-T نیز گفت: توافقات و اقدامات مربوط به این خودرو برای ۲ هزار دستگاه انجام شده و احتمالا از اردیبهشت ماه سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

 معاون مهندسی گروه خودروسازی سایپا نیز در خصوص واردات سه محصول جدید گروه سایپا گفت: محصولات انتخابی سایپا از برند معتبر شرکت چانگان است که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در چین است چرا که این خودروساز در سال گذشته بالغ بر ۲.۵ میلیون خودرو تولید و بخش عمده ای از محصولات خود را به بازارهای سراسر دنیا صادر کرده است.

مهدی پازوکی افزود: شرکت چانگان از شرکای تجاری و قدیمی سایپا است و  در گذشته دو محصول CS۳۵ و ایدو از این شرکت توسط سایپا به بازار عرضه شده است و با بررسی هایی که مجدد انجام شده توانسته ایم دو خودرو  CS۳۵ پلاس، CS۵۵ پلاس را با قیمت های مناسبی وارد کنیم.

او با بیان اینکه خودرو CS۳۵ پلاس ورژن جدید خودرو CS۳۵ است که به سبد محصولات  گروه سایپا اضافه خواهد شد، گفت: این محصول دارای قوای محرکه ۱.۴ توربو شارژ، ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر است که خودرویی اسپرت و پرشتاب است.

معاون مهندسی گروه سایپا تصریح کرد: محصول دوم CS۵۵ پلاس است که قوای محرکه این محصول ۱۷۵ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر دارد. سایپا در مقطع زمانی، مذاکراتی در خصوص واردات این محصول داشت که به خاطر مسائل تحریم متوقف شد و در حال حاضر بر اساس توافق انجام شده این خودرو به صورت CBU به کشور وارد خواهد شد.

او افزود: محصول دیگری که سایپا در دستور کار واردات دارد، خودرو جدید و به روز UNI-T از شرکت چانگان است که این محصول جدید، سال گذشته به بازارهای جهانی عرضه شده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه