مه لقا باقری | بیوگرافی مه لقا باقری | حواشی سلبریتی

حرف های جنجالی مه لقا باقری درباره همسرش | افشاگری باورنکردنی مه لقا باقری از راز زندگی‌ خصوصی اش

فیلمی قدیمی از مصاحبه با مه لقا باقری در فضای مجازی منتشر شده که شایعه های زیادی برای این بازیگر داشته است.

حرف های جنجالی مه لقا باقری درباره همسرش | افشاگری باورنکردنی  مه لقا باقری از راز زندگی‌ خصوصی اش
کدخبر : 13226
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

مه‌لقا باقری بازیگر و کارگردان ایرانی است. مه‌لقا باقری همسر جواد عزتی از بازیگران معروف است. مه لقا باقری با بازی در سریال قهوه تلخ به شهرت رسید. مه لقا باقری کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره تهران؛ فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس است.در ادامه با بیوگرافی مه‌لقا باقری بیشتر آشنا خواهید شد.

نام :مه لقا

نام خانوادگی :باقری

تاریخ تولد :1360/3/25

محل تولد :تهران

تحصیلات:کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره تهران؛ فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس، تخصص تئاتر از آلمان

وضعیت تاهل :متاهل

همسر :جواد عزتی

زمینه فعالیت :بازیگر و کارگردان

مه‌لقا باقری متولد 24 خرداد 1360 در تهران، بازیگر سینما، تلویزیون و کارگردان تئاتر اهل ایران است. وی فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره (۱۳۸۲–۱۳۷۸) و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس ۱۳۸۵ همچنین بیش از ۱۲ سال به صورت حرفه‌ای در حوزه کارگردانی و بازیگری تئاتر فعالیت دارد و در جشنواره‌های داخلی و خارجی در کشورهایی نظیر فرانسه، روسیه، اسپانیا حضور داشته‌است. وی در زمینه طراحی حرکات موزون و دستیار کارگردانی تئاتر نیز فعالیت دارد.

اولین بار در سال 81 با تئاتر آرش به کارگردانی روح الله صدیقی در تالار مولوی بعنوان بازیگر ایفای نقش کرد و با سریال حوض فیروزه در سال 84 به کارگردانی لاله صبوری جلوی دوربین رفت و با بازی در سریال قهوه تلخ به کارگردانی مهران مدیری به شهرت رسید.

مه لقا باقری

ماجرای آشنایی و ازدواج جواد عزتی با مه لقا باقری

جواد عزتی بعد از گرفتن دیپلم تئاتر از هنرستان سوره، به جای رفتن به دانشگاه ترجیح داد شبانه‌روزی تمرین کند و بیش تر خودش را محک بزند، بسیاری از دانشجویان رشته تئاتر سال های 78 تا 83 جواد را از همان روزها می شناسند یکی از پاتوق های جواد، دانشگاه سوره بود و همان جا با همسرش مه لقا باقری آشنا شد و در پایان‌نامه اش بازی کرد. آشنایی و همکاری این دو در نهایت به ازدواج ختم شد.

مه لقا باقری و جواد عزتی در حال حاضر فرزندی ندارند.

مه لقا باقری تئاتر را ازسال 1375 یعنی از 15 سالگی و از مدرسه آغاز نمود و در 18 سالگی و در سال 1378 به دانشگاه سوره راه یافت و به صورت جدی کار خود را در سال سوم دانشگاه با کارگردانی و بازیگری نمایش میمون شروع کرد.

کارگردانی و حرکات موزون مه لقا باقری در تئاتر

مه لقا باقری بازیگر جوان کشورمان بیش از 12 سال است که به‌صورت حرفه ای در حوزه کارگردانی و بازیگری تئاتر فعالیت دارد و در جشنواره های داخلی و خارجی در کشور هایی نظیر فرانسه، روسیه و اسپانیا حضور داشته است. در زمینه طراحی حرکات موزون و دستیار کارگردانی تئاتر نیز دستی بر آتش دارد و تجربه های موفق داشته است؛ همچنین دوره تخصصی تئاتر را هم در آلمان گذرانده است.

 

مه لقا باقری برای نمایش ساحر سوزان در سال 81 جایزه سوم کارگردانی را به دست‌آورد و در سال 82 جایزه دومی بازیگری از جشنوار تئاتر دانشجویی از آن خود کرد.

او جایزه اول بازیگری را در سال 87 برای نمایش خواستگاری از جشنواره مسکو از روسیه دریافت نمود و بهترین بازیگر زن در سال 93 در جشنواره تئار فجر شد.

مه لقا باقری بازیگری گزیده کار است که سابقه تئاتری اش بسیار بیشتر از حضور در سینما و تلویزیون می باشد. او دوست دارد همیشه نقشی را بازی کند که جای کار داشته باشد.

خانم باقری در مورد بازیگری در کنار همسرش می گوید:

بازی در کنار همسرم یکی از علاقه‌ های همیشگی‌ ام بود در کارهای که خودم کارگردانی می کنم نیز تمایل دارم همیشه این فرصت بازی برای جفتمان را ایجاد کنم.

مه لقا باقری و همسرش جواد عزتی در سریال هایی مانند باغ مظفر، قهوه تلخ، دردسرهای عظیم 2 و زخم کاری و همچنین فیلم سینمایی آینه بغل و شنای پروانه، هم بازی بوده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه