خرید خودرو | ثبت نام خودرو | قرعه کشی خودرو

خبر مهم برای خریداران خودرو ثبت نامی | اطلاعیه مهم برای خرید خودرو به این روش

متقاضیان خرید خودرو از بورس کالای ایران باید توجه داشته باشند که کلیه مراحل اخذ کد معاملاتی، ثبت درخواست خرید و شرکت در فرآیند حراج، کاملا رایگان بوده و صرفا از طریق کارگزار خریدار انجام می شود.

خبر مهم برای خریداران خودرو ثبت نامی | اطلاعیه مهم برای خرید خودرو به این روش
کدخبر : 13160
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

متقاضیان خرید خودرو از بورس کالای ایران باید توجه داشته باشند که کلیه مراحل اخذ کد معاملاتی، ثبت درخواست خرید خودرو و شرکت در فرآیند حراج، کاملا رایگان بوده و صرفا از طریق کارگزار خریدار انجام می شود.  خرید خودرو با روش جدید به این شکل است که همه خریداران با علم و آگاهی کامل نسبت به سایر قیمت‌ها، اقدام به رقابت می‌کنند.در طرح  خرید خودرو  در بورس کالا است. در ادامه به آخرین جزییات از خرید خودرو در بورس می پردازیم.

بورس کالای ایران بستری شفاف است که در این بورس، همه خریداران شرایط برابری دارند و به عبارتی هیچ خریداری برتری نسبت به خریدار دیگر ندارد. از این رو همه مصرف کنندگان خودرو در سراسر کشور که دارای شرایط خرید خودروی صفر از کارخانه خودروسازی طبق اطلاعیه های بورس کالا هستند امکان خرید خودرو از بورس را دارند. فقط کافیست با حدود ۱۰ دقیقه زمان، در سامانه صدور کد آنلاین بورس کالای یکی از شرکت های کارگزاری ثبت نام کرده و در پایان یک حساب وکالتی بورس کالا در یکی از بانک های عامل باز کنند. البته برخی بانک ها امکان گشایش حساب وکالتی بورس کالا را به صورت الکترونیکی فراهم کرده اند و در برخی بانک ها نیز خریدار باید یک بار به صورت حضوری مراجعه کند.

متقاضی باید پس از وارد کردن حساب وکالتی خود در سامانه مذکور و واریز مبلغ پیش پرداخت خرید خودرو در این حساب، اقدام به ثبت سفارش خودروی مورد علاقه خود کند. در این بخش نیز خریدار باید مبلغی که حاضر است تا آن سقف برای خرید خودرو رقابت کند را در سامانه ثبت کرده و در انتظار روز معامله باشد. کل فرآیند خرید همین است و هر فردی با یک بار اخذ کد معاملاتی و گشایش حساب وکالتی، اگر موفق به خرید خودرو طبق رقم پیشنهادی خود نشد، تنها ظرف چند دقیقه باید برای عرضه بعدی حساب وکالتی خود را شارژ کرده و ثبت سفارش را انجام دهد.

به این ترتیب کلیه این مراحل کاملا رایگان بوده و تنها بخشی که خریدار باید مبلغی را آن هم در حساب خود واریز کند، مربوط به واریز مبلغ پیش پرداخت خرید خودروی مورد نظر در حساب وکالتی است تا در صورت نهایی شدن خرید، اقدام به تکمیل مابقی مبلغ خودرو در حسابش کند. برای آنکه مراحل ساده خرید را یکبار دیگر مرور کنیم در فایل های زیر به طور کامل با این فرآیند آشنا می شویم.

خرید خودرو

​به تازگی تصاویری از شاسی بلند هایما P۶ در خیابان‌های کشور منتشر شده که نشان می‌دهد ایران خودرو آن را برای انجام تست‌های فنی به ایران آورده است. شاسی بلند جدید ایران خودرو پس از انجام تست‌های فنی وارد مرحله تولید خواهد شد. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و امکانات هایما P۶ آشنا خواهیم شد.

هایما P۶ در واقع بر اساس نسل دوم هایما اس ۵ توسعه پیدا کرده و به نوعی می‌توان آن را نسخه هیبرید همین نسل دانست. این خودرو اکنون از خطوط طراحی مدرن‌تر و جذاب‌تری نسبت به نسل قبل بهره می‌ربرد. طراحان با استفاده از چراغ‌های کشیده در جلو و چراغ‌هایی با طرح L در عقب توانستند نمای جذابی را در هر دو نما به وجود آورند.

همچنین در نمای جلو نیز ترکیب چراغ‌های دو تکه و جلوپنجره با طرح مشبک جدید توانسته این بخش را بیش از پیش جذاب کند. گفتنی است رنگ آبی که در اطراف جلوپنجره استفاده شده از هیبریدی بودن این خودرو حکایت دارد.

هایما P۶ در نسخه فول به امکاناتی چون سقف پانورامیک، سنسور نور و باران، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز پارک برقی، سامانه پایش فشار باد تایرها، دوربین عقب، سنسور پارک، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای و تهویه اتوماتیک مجهز شده که احتمالا با همین نسخه فول وارد بازار خواهد شد.

هایما P۶ از یک موتور ۱.۲ لیتری توربوشارژ ۳ سیلندر بهره می‌برد که به همراه موتور برقی می‌تواند قدرتی برابر با ۱۴۱ اسب بخار و گشتاور ۲۴۴ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر به چرخ‌ها انتقال پیدا خواهد کرد.

این خودرو به واسطه موتور برقی و سیستم هیبرید می‌تواند ظرف مدت ۷ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد که برای یک شاسی بلند جمع‌وجور شتاب مناسبی محسوب می‌شود. این خودرو به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر نیز مصرف سوخت ۱.۴ لیتری را به همراه دارد که مصرف سوخت آن نیز بسیار مناسب است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه