میترا رفیع | حواشی بازیگران

بیوگرافی میترا رفیع

سکانسی از سریال گیلدخت را در ادامه می بینید.

بیوگرافی میترا رفیع
کدخبر : 13088
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

میترا رفیع میترا رفیع متولد دوازدهم آذرماه سال یک هزار و سیصد و هفتاد و سه در تهران است.میترا رفیع از جمله سلبریتی هایی است که توی فضای مجازی فعالیت چشمگیری دارد و کلی عکس از خودش و پروژه هایی که مشغولش است منتشر میکند. میترا رفیع با سریال بی همگان به شهرت رسید. میترا رفیع دارای مدرک کارشناسی ارشد بازیگری است .آخرین حواشی میترا رفیع را در ادامی می خوانید.

همون طور که قبل تر هم اشاره کردیم میترا رفیع از جمله افرادی است که فعالیت زیادی در صفحه مجازی داره و هزار و یک مدل عکس از خودش با گریم و بدون گریم منتشر میکنه اما یکی از محبوب ترین وضعیت هایی که خانوم خانوما دوست داره از خودش عکس بگیره سلفی تو ماشینه که از این تریپ عکس هم زیاد تو پیجش داره و خدایی هم خوب میشینه روش.

جوایز و افتخارات میترا رفیع

دریافت جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره مونولوگ دانشگاهی

دریافت جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره مونولوگ دانشگاهی

دریافت جایزه بازیگر زن نمایشِ خیابانی از جشنواره فجر سال ٨۶

 دریافت جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره تئاتر دانشگاهی سال ۹۱

دریافت جایزه بهترین بازیگری زن از جشنواره تئاتر تک نفره نیاوران

تقدیر بازیگری زن از جشنواره تئاتر تک نفره نیاوران

دریافت جایزه بهترین بازیگری زن از جشنواره کانون ها و مساجد

 کاندید بهترین بازیگری زن از جشنواره تئاتر دانشگاهی ۹۲

فیلم و سریال های میترا رفیع

فیلم 

فیلم من میترسم (1387)

فیلم کلمبوس (1396)

سریال 

سریال از سرنوشت (1398)

 سریال آخرین پناه (1398)

فیلم کوتاه

مجدلیه مقدس (1397)

نمایش و تئاتر

دوزخ (1396)

نقطه چین ها (1387)

خانه ی برنارد آلبا

اسب های پشت پنجره

مونولوگ کافه پولشری

باغ آلبالو

میترا رفیع

این پرسش در ذهن شما درباره‌ی نحوه‌ی مواجهه‌ی من با یک نقش مشخص؛ یعنی (الناز یوسفیان) بوجود آمده. اما در حقیقت پرسشی کلّی‌ است و اگر بخواهم به آن پاسخ بدهم بهتر است درباره‌ی شیوه‌ی بازیگری‌ام بگویم. یافتن و تحلیل ما به ازای یک شخصیت نمایشی در جهان واقعی گاهی کمک کردن به هنرپیشه‌ است و گاهی آسیب زدن به کار اوست. چرا که در بعضی از کارها صرفا باید جهان عاطفی و خاستگاه فرهنگی و طبقه‌ی اجتماعی آن نقش مورد مطالعه قرار بگیرد و هنرپیشه با اندوخته‌ی اطلاعاتی‌اش درباره نقش و بهره‌گیری از تجربه‌ی زیستی خودش به شخصیت جان بدهد.

البته بعضاً تصور می‌شود که هرچه شخصیت به جهان هنرپیشه نزدیک‌تر باشد؛ آفرینش آن نقش سهل‌تر خواهد بود، شاید در نگاه اول به دلیل نزدیک بودن سن و ظاهر الناز به خودم یا شباهت‌های دیگر، اینگونه به نظر برسد که بازی در نقش این دختر کار آسانی بوده اما در واقع کشف پیچیدگی‌های عاطفی این نقش و همزمان به کارگیری تجربه‌ی زیستی خودم به ظرافت بسیاری احتیاج داشت و از طرفی خیلی از خُلقیات، امکانات و شرایط خانوادگی (الناز) از من دور بود پس تلاش کردم با شبیه‌سازی عاطفی و گاهی بهره‌گیری از «تخیلِ فعّال» و تخیل کردن فضایی که باید در آن قرار می‌گرفتم سراغ این نقش بروم. از سویی دیگر هم کمک‌ها و راهنمایی‌های کارگردان و گروه برایم مایه‌ی دلگرمی بود.

میترا رفیع برای اولین بار در سن شش سالگی پا به عرصه هنر گذاشت و بعد از ورود به کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان با تشویق خانواده توانست خیلی زود و پس از 6 سال یعنی در سن دوازده سالگی موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره تئاتر تک نفر نیاوران گردد.

میترا رفیع اولین تجربه بازیگری خود در جشنواره فجر را در 14 سالگی (سال 1387 ) با نمایشی به نام نقطه چین ها به کارگردانی امیرحسین شفیعی به دست‌آورد و در سال 1391 موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن تئاتر دانشگاهی و یک سال بعد جایزه بهترین بازیگر و کارگردان زن جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر را از آن خود نمود.

میترا رفیع بازیگری در تئاتر را با نمایش نامه های باغ آلبالو، مونولوگ کافه پولشری، اسب های پشت پنجره، دوزخ و نقطه چین ها تجربه کرده است.

میترا رفیع، علاوه بر بازیگری در تئاتر، تاکنون کارگردانی نمایش نامه های بکی شارپ، از این تاریکی، یه جوری مثل… را انجام داده است که نمایش یک جوری مثلِ … برای جشنواره پاکستان نیز دعوت شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه