بیمه تامین اجتماعی | سوابق بیمه تامین اجتماعی

خبر مهم برای بیمه شدگان تامین اجتماعی | چگونگی احتساب سوابق خدمت سربازی به بیمه تامین اجتماعی

​مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی ضمن تشریح جزئیات شرایط احتساب سوابق خدمت سربازی بیمه‌شدگان گفت: امکان تقسیط حق بیمه مربوطه حداکثر تا ۱۲ قسط فراهم شده است.

خبر مهم برای بیمه شدگان تامین اجتماعی | چگونگی احتساب سوابق خدمت سربازی به بیمه تامین اجتماعی
کدخبر : 13081
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 مهدی شکوری درباره جزئیات سوابق خدمت سربازی اظهار داشت: همه بیمه‌شدگان اجباری، گروه‌های خاص بیمه‌ای با ماهیت اختیاری، دریافت‌کنندگان مقرری بیمه بیکاری که حق‌بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند و نیز همه مستمری‌بگیران بیمه تامین اجتماعی اعم از بازنشسته، ازکارافتاده و بازماندگان بیمه‌شده متوفی که قبل از ارائه درخواست مزبور حداقل ۲ سال سابقه بیمه‌پردازی (برای محاسبه حق‌بیمه مربوطه نزد سازمان تأمین‌اجتماعی) داشته باشند، در صورت تمایل می‌توانند در اجرای قانون اصلاح تبصره ماده ۱۴ قانون کار و الحاق یک تبصره به آن و با پرداخت حق بیمه متعلقه نسبت به احتساب سوابق خدمت سربازی اقدام کنند.

شکوری در پاسخ به این پرسش که «آیا امکان تقسیط حق بیمه متعلقه سوابق خدمت سربازی وجود دارد» گفت: برای همکاری با بیمه‌شدگان متقاضی، امکان تقسیط حق بیمه حداکثر تا ۱۲ قسط فراهم شده است.

وی در مورد مزایای قانونی ناشی از احتساب سوابق خدمت سربازی در قانون تامین اجتماعی یادآور شد: در صورت پرداخت حق بیمه در مهلت تعیین شده از طرف متقاضی، امکان برخورداری از حمایت‌های مقرر در قانون تامین اجتماعی از جمله بازنشستگی فراهم می‌شود.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی اضافه کرد: حق بیمه براساس ۳۰ درصد میانگین حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه آخرین ۲ سال فرد متقاضی ضرب در مدت خدمت انجام شده محاسبه می‌شودحق بیمه نیز براساس ۳۰ درصد میانگین حقوق و مزایای مشمول کسر حق بیمه آخرین ۲ سال فرد متقاضی ضرب در مدت خدمت انجام شده محاسبه می‌شود؛ هفت درصد از این مبلغ توسط متقاضی پرداخت شده و ۲۳ درصد نیز سهم دولت است.

بیمه تامین اجتماعی

شکوری گفت: متقاضیان برای ارائه درخواست احتساب سوابق خدمت سربازی می‌توانند به صورت غیرحضوری و با ورود به سامانه خدمات الکترونیکی سازمان تامین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir نسبت به ارائه این درخواست اقدام کنند.

وی ادامه داد: اطلاعات کارت پایان خدمت نظام وظیفه از پایگاه اطلاعاتی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا فراخوان شده و براین اساس، حق بیمه دوره خدمت انجام ‌شده به صورت برخط محاسبه می‌شود. متقاضی می‌تواند مبلغ حق بیمه را به صورت یک‌جا یا حداکثر در ۱۲ قسط ماهانه از طریق سامانه نام‌برده پرداخت کند.

چنانچه اطلاعات کارت پایان خدمت سربازی در پایگاه اطلاعاتی سازمان نظام وظیفه موجود نباشد، متقاضی می‌تواند با در دست داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه خود به آخرین شعبه محل بیمه‌پردازی مراجعه و موضوع را بررسی کند

شکوری تاکید کرد: چنانچه اطلاعات کارت پایان خدمت سربازی در پایگاه اطلاعاتی سازمان نظام وظیفه موجود نباشد، متقاضی می‌تواند با در دست داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه خود به آخرین شعبه محل بیمه‌پردازی مراجعه و موضوع را بررسی کند.

سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند.

با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه