کتایون ریاحی | حواشی بازیگران

کتایون ریاحی در مهانی

عکسی از کتایون ریاحی را می بنید.

 کتایون ریاحی در مهانی
کدخبر : 12993
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

کتایون ریاحی زاده ۱۰ دی ۱۳۴۰، تهران بازیگر سینما و تلویزیون است. کتایون ریاحی در خرداد ۱۳۸۸ طی یاداشتی به سایت سیمافیلم، کناره‌گیری خود از دنیای بازیگری را اعلام کرد. کتایون ریاحی در سریال پدر سالار نقشی به یادماندنی از خود به جای گذاشت. کتایون ریاحی در سریال یوسف پیامبر در نقش زلیخا بازی می کرد که محبوبیت او در این سریال دو چندان شد.  کتایون ریاحی در حال حاضر مدیرعامل موسسه کیش مهر کتایون است.

کتایون ریاحی

این بانوی هنرمند فارغ‌التحصیل کارشناسی ادبیات و انسان شناسی است، پدر او اردشیر روحانی پزشک ارتوپد و اهل شیراز و مادرش گیتی ریاحی گیلانی تبار هستند. برادر خانم ریاحی به نام علیرضا نیز در عرصه بازیگری فعالیت می کند.

فارغ التحصیل لیسانس رشته ادبیات و مردم شناسی می باشد که در 24 سالگی با سریال «زیر سایه همسایه» بازیگری را شروع کرد

آخرین تجربه بازیگری ایشان در 47 سالگی با نقش «زلیخا» در سریال یوسف پیامبر بود و حالا مدیر بنیاد نیکوکاری «کمک» می باشد و تجربه دو زندگی ناموفق را هم دارد

کتایون ریاحی سالها قبل ازدواج کرده و حاصل ازدواجش پسری به نام پوریا است که در بیشتر مراسم های هنری در کنار مادر هنرمندش حضور دارد.

کتایون ریاحی در سال 1391  موسسه خیریه ای با هدف کمک به کودکان ناشنوای مادرزادی که نیازمند جراحی کاشت حلزونی گوش بودند تاسیس کرده است که تا به امروز بخش قابل توجهی از هزینه‌های درمان این کودکان را می‌پردازد.

کتایون ریاحی

 کتایون ریاحی فعالیت هنری خود را با نویسندگی برای کودکان آغاز و با فیلم «خبرچین» به سینما آمد که ساخت این فیلم در نیمه راه ناتمام ماند و او برای بازی در فیلم «پاییزان» انتخاب شد.

این بانوی هنرمند کشورمان با بازی در سریال پدر سالار شناخته شده و بعد از آن با بازی در مجموعه روزهای زندگی، سپس با بازی در سریال پس از باران و شب دهم به شهرت زیادی دست یافت.

کتایون ریاحی با بازی در فیلم شام آخر، یکی از مهمترین بازی های دوران کاری خود در عرصه سینما را رقم زد و برای حضور در این فیلم نیز نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر از جشنواره فجر شد.

او با ایفای نقش زلیخا در سریال یوسف پیامبر به اوج شهرت خود رسید و از آن پس سالها با این نقش در میان مردم نام برده می شد.

آخرین بازی او در سریال یوسف پیامبر در نقش زلیخا بود. کتایون ریاحی در خرداد ۱۳۸۸ طی یادداشتی به سایت سیمافیلم، کناره‌گیری خود از دنیای بازیگری را اعلام کرد.

فرج‌الله سلحشور کارگردان سریال یوسف پیامبر در گفتگویی در این مورد گفت: خانم ریاحی پس از سریال یوسف پیامبر گفت دیگر نمی‌توانم فضاهای موجود سینما را تحمل کنم و از حرفه بازیگری کناره‌گیری کرد. چون در فیلم حضرت یوسف مسائل معنوی، آرامش، احترام، حیا و حجاب مطرح بود و وی نمی‌توانست صحنه‌های دیگر را تحمل کند، گفت: دیگر نمی‌خواهم کار کنم و می‌خواهم شیرینی سریال یوسف پیامبر در ذائقه من بماند. 

کتایون ریاحی پس از مدت‌ها در سه شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۵، با برنامه خندوانه رامبد جوان به تلویزیون برمی گردد و اعلام می‌کند که می‌تواند کار خود را مجدداً، ادامه دهد.

بنیاد خیریه کمک کتایون ریاحی

کتایون ریاحی همواره به انجام فعالیت های انسان دوستانه در جهت تعالی اهداف بشری توجه ویژه ای داشته است تا اینکه صبح روز پنج شنبه سوم اسفندماه 1391 طی مراسمی رسمی نخستین بنیاد نیکوکاری در جزیره کیش آغاز به کار کرد بنیادی که کیش مهر کتایون نامیده شد و به اختصار کمک نام گرفت.

این بنیاد مختص کودکان ناشنواست فعالیت اصلی این بنیاد برای بچه های ناشنوای مادرزادی است که با یک عمل جراحی کاشت حلزونی، شنوایی خود را به دست می آورند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه