رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

رتبه بندی معلمان به آخر رسید | خبر مهم درباره رتبه بندی معلمان

زیرساخت‌های فنی و اداری و مالی اجرای قانون نظام رتبه‌بندی معلمان طی چندماه اخیر فراهم شده و عملا وارد فاز عملیاتی شده است؛ سرعت دهی در صدور احکام جدید معلمان بر اساس قانون رتبه بندی یکی از اقدامات مثبت در همین حوزه است.

رتبه بندی معلمان به آخر رسید | خبر مهم درباره رتبه بندی معلمان
کدخبر : 12983
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

 زیرساخت‌های فنی و اداری و مالی اجرای قانون نظام رتبه‌بندی معلمان طی چندماه اخیر فراهم شده و حتی بخشی از مطالبات مالی فرهنگیان در همین راستا به صورت علی الحساب به حساب های آنان واریز شد.

بارگذاری مستندات از سوی‌ معلمان و تایید مدارک توسط مدیران مدارس هم انجام شده و عملا رتبه بندی معلمان وارد فاز عملیاتی شده است.

با آنکه زمان اجرای قانون نظام رتبه‌بندی معلمان از مهر سال ۱۴۰۰ درنظر گرفته شده و تاخیر بیش از یک ساله در اجرای این قانون داشته اما در چند ماه اخیر سرعت خوبی در مرحله اجرا پیدا کرده است.

اواخر آبان سالجاری بود که جلسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش در این باره برگزار شد و مقرر شد که همه معلمان مهرآفرین هم مشمول رتبه‌بندی شوند.

وزیر آموزش و پرورش در ابتدای دی ماه با بیان اینکه درحال رتبه‌بندی ۹۰۰ هزار معلم سراسر کشور در یک بازه زمانی چند ماهه هستیم که کار خیلی زمان‌بری است، از فرهنگیان خواست برای اجرای کامل رتبه‌بندی، صبوری کنند.

محسن زارع رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درباره اینکه چرا احکام نهایی رتبه‌بندی معلمان صادر نمی‌شود، اظهار کرد: نیاز است اعضای هیئت‌های ممیزه، رتبه افراد را تعیین کنند و پس از آن احکام صادر شود.

وی افزود: برای تعیین رتبه افراد باید هیئت‌های ممیزه تشکیل شود که البته این هیئت‌ها در برخی از مناطق تشکیل شده است اما اینکه چرا به‌شکل کشوری انجام نشده است در جلسات مربوطه این موضوع بررسی و مقرر شد سریعتر هیئت‌های ممیزه کشوری تشکیل و کار  تعیین رتبه‌ها انجام شود.

با این حال وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه درحال رتبه‌بندی ۹۰۰ هزار معلم سراسر کشور در یک بازه زمانی چند ماهه هستیم که کار خیلی زمان‌بری است، از فرهنگیان خواست برای اجرای کامل رتبه‌بندی، صبوری کنند.

اواخر آذرماه هم صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه احکام رتبه‌بندی ۸۰۲ هزار معلم صادر شده است، اظهار کرد: ماه گذشته، احکام ۸۰ درصد مشمولان صادر شده بود و این ماه، احکام ۲۰ درصد باقیمانده صادر شده است و مزایای رتبه «آموزشیار معلم» وایز می‌شود همچنین ترمیم حقوق برای افراد جامانده انجام شده است.

سرعت دهی در صدور احکام یکی از مطالبات معلمان برای اجرای قانون رتبه بندی بود که به همین دلیل وزارت آموزش و پرورش در نشست های متعدد این مهم را در دستور کار دارند.

اخیرا هم سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت وگویی اعلام کرده که مزایای رتبه یک (آموزشیار معلم) را تقریبا برای همه مشمولان پرداخت کرده‌ایم. ۷۴۰ هزار معلم از مزایای این رتبه برخوردار شده‌اند.

وی افزود: فرایند تعیین رتبه نهایی معلمان از مدتی پیش آغاز و تاکنون ۵۰ هزار نفر از همکاران توسط هیئت‌های ممیزه مناطق تعیین رتبه‌ شده‌اند و در ادامه از این ماه این فرآیند را به صورت جدی برای تعیین رتبه قطعی و نهایی معلمان ادامه می دهیم.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کار طی این ۲ ماه به خوبی پیش رفته است گفت: گروه‌های ارزیاب اعم از مدیران مدارس، ارزیابان حرفه‌ای و سایر عوامل درگیر در حوزه‌های ارزیابی، کار را در مرحله اول به سرانجام رساندند و اکنون طی ادامه مراحل به هیئت‌های ممیزه نواحی، مناطق و استان‌ها سپرده شده است.

ستاری فرد درباره روال کار هیئت‌های ممیزه مناطق و استان‌ها توضیح کوتاهی ارائه کرد و گفت: دو رتبه «آموزشیار معلم» و «مربی معلم» در هیئت ممیزه مناطق، رتبه «استادیار» در هیئت ممیزه استانی و دو رتبه «دانشیار معلم» و «استاد معلم» در هیئت ممیزه ستاد مرکزی وزارتخانه تعیین می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه