قرعه کشی ایران خودرو | محصولات ایران خودرو

دور جدید قرعه کشی ایران خودرو با قیمت های جدید | آغاز قرعه کشی زمستانی ایران خودرو

شرکت ایران خودرو قیمت رسمی محصولات خود را ویژه دی ماه ۱۴۰۱ اطلاع رسانی کرد.

دور جدید قرعه کشی ایران خودرو با قیمت های جدید | آغاز قرعه کشی زمستانی ایران خودرو
کدخبر : 12958
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

خودروسازان بزرگ با هدف کنترل اختلاف قیمت خودرو از درب کارخانه تا بازار،  طرح قرعه کشی ایران خودرو را مطرح کرده اند. طرح قرعه کشی ایران خودرو به این صورت است که با برگزاری طرح‌های ثبت نام پیش فروش یکساله و ۹۰ روزه از طریق قرعه کشی محصولات خود برای عرضه خودروها اقدام می‌کند. گرچه پیش‌تر فروش خودرو و انجام قرعه‌کشی ایران خودرو توسط سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام می‌شد اما در حال حاضر خودروسازان به صورت مستقیم محصولات خود را به فروش می‌رسانند.​قرعه کشی ایران خودرو با حضور ناظران ویژه برگزار شد و منتخبان دور جدید قرعه کشی ایران خودرو مشخص شدند

قرعه کشی ایران خودرو

قرعه‌کشی ایران خودرو روز چهارشنبه، 30 آذرماه، برگزار و نتایج اولیه قرعه‌ کشی روز پنج‌شنبه، اول دی ماه، اعلام شد. در این مرحله متقاضیان دارنده خودروهای فرسوده شرکت کردند. اما شرکت‌کنندگان برای اطلاع از نتایج به کجا باید مراجعه کنند؟

طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو ویژه جایگزینی خودروهای فرسوده طی روزهای 26 تا 28 آذر برگزار شد. قرعه کشی ایران خودرو روز چهارشنبه انجام پذیرفت و فهرست برندگان روز پنج‌شنبه منتشر شد. شرکت‌کنندگان در این طرح می‌توانند فهرست برندگان را در سایت esale.ikco.ir مشاهده کنند.

افرادی که در این طرح ایران خودرو شرکت‌ کرده‌اند سه روز کاری فرصت دارند که وجه مورد نظر را بپردازند و ظرف 90 روز خودروی ثبت‌نامی را تحویل بگیرند. بر این اساس باید گفت نتایج قرعه کشی ایران خودرو طرح جایگزینی خودروها فرسوده به سامانه esale.ikco.ir مراجعه کنند. همچنین این افراد سه روز یعنی از سوم تا پنجم دی ماه فرصت دارند که وجه مورد نیاز را واریز کنند.

در این طرح ایران خودرو تنها دو گروه امکان شرکت داشتند. یکی مادران دارای دو فرزند و بیشتر و دیگری مالکان خودروهای فرسوده. همچنین در این طرح قرعه کشی ایران خودرو دو خودروی سورن پلاس دوگانه‌سوز و پژو پارس عرضه شد.

سود 230 میلیونی برندگان قرعه کشی ایران خودرو

مدت تحویل این خودروها سه ماهه است و این خودروهای ثبت نامی اسفند 1401 به برندگان واگذار می‌شود. نکته‌ مهمی که در طرح‌های فروش فوق العاده ایران خودرو و البته سایپا وجود دارد، سود بالای برندگان این طرح‌هاست. در این طرح ایران خودرو هم برندگان حدود 220 میلیون تومان سود کردند.

سورن پلاس دوگانه سوز یکی از خودروهای عرضه شده در این طرح بود که قیمت کارخانه آن 281 میلیون تومان اعلام شده است. اما قیمت بازار آزاد سورن پلاس، 467 میلیون تومان است. یعنی برندگان این خودرو تا امروز حداقل 186 میلیون تومان سود می‌کنند. مبلغ این سود تا روز تحویل این خودروها یعنی تا سه ماه آینده رقم بالاتری است.

برندگان پژو پارس ای ال ایکس هم حدود 230 میلیون تومان سود می‌کنند. چراکه قیمت کارخانه پژو پارس 209 میلیون تومان و قیمت بازار آزاد آن 440 میلیون تومان است. پس برندگان این خودروها هم 230 میلیون تومان سود می‌کنند.

قیمت سورن پلاس و پارس در فروش فوق‌العاده مالکان خودروهای فرسوده اعلام نشده است و ایران خودرو در اطلاعیه خود به ذکر این نکته بسنده کرده که تعیین قیمت خودروی جایگزین در زمان واریز وجه مشتری و پس از اسقاط خودروی فرسوده ومجاز شدن مشتری برای ثبت نام اعلام می‌شود. یعنی حدود سه ماه دیگر.

قرعه کشی ایران خودرو

قوانین جدید عرضه ایران خودرو در بورس کالا

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت در نامه‌ای به شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، بهمن موتور و آرین پارس موتور اعلام کرد:

نظر به عرضه محصولات آن شرکت در بورس کالا، لازم است در راستای تنظیم بازار، اقدامات ذیل برای هر گونه عرضه محصولات در بورس کالا رعایت شود:

۱. حداقل عرضه هر محصول در هر دوره به تعداد ۲ هزار دستگاه در هر محصول برای دو شرکت بزرگ خودروساز و برای سایر شرکت‌های خصوصی حداقل به میزان ۵۰۰ دستگاه است.

۲. شرکت‌های خودروساز موظفند لیست خریداران محصولات طی ۴۸ ماه گذشته را پیش از هر عرضه به بورس کالا اعلام کنند تا کلیه افراد لیست تجمیع شده مذکور و همچنین خریداران دوره‌های پیش در بورس کالا (که اطلاعات آن‌ها نزد سازمان بورس محفوظ است) از شمول خرید در هر عرضه جدید خارج شوند.

۳. خودروسازان موظفند تعهدات قانونی ابلاغی (نظیز طرح جوانی و …) را متناظر با عرضه‌ها در بورس کالا انجام دهند.

۴. خودروسازان موظفند برنامه‌ریزی لازم در خصوص عرضه در بورس را مطابق مجوز‌های فروش اعطا شده به گونه‌ای انجام دهند که خدشه‌ای در تعهدات پیشین ایشان ایجاد نشود و یا تعهدات معوق جدید ایجاد نشود.

۵. هر گونه عرضه خودرو فراتر از مجوز اخذ شده و یا مشتقات مالی وابسته به خودرو اعم از گواهی سپرده، معاملات سلف و سلف موازی استاندارد و یا هر نوع اوراق بهادار و یا پشتوانه دارایی (ABS) مبتنی بر خودرو در بورس کالا با توجه به آنکه بر تعهدات آتی هر خودروساز تأثیر می‌گذارد، مستلزم اخذ مجوز از وزارت صمت است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • اکرم هدایی انجام
    0

    سلام چراقرعه کشی بدون راانجام نمیشه

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه