زیبا کرمعلی | حواشی بازیگران

زیبا کرمعلی در مهمانی

عکسی از زیبا کرمعلی را در ادامه می بینید.

زیبا کرمعلی در مهمانی
کدخبر : 12775
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

زیبا کرمعلی بازیگر و کارگردان جوان و مستعد کشورمان 12 آذر 1375 در کرج متولد شد.زیبا کرمعلی رشته‌ی دوران دبیرستان زیبا ریاضی و فیزیک بود، اما بدلیل علاقه‌اش بـه هنر، در مقطع پیش دانشگاهی بـه هنر تغییر رشته داده اسـت. زیبا کرمعلی ادبیات و نویسندگی رابه خصوص در زمینه‌ی قطعات ادبی و رمان خیلی دوست دارد. زیبا کرمعلی یکی از بازیگران مجرد کشورمان است و اطلاعاتی درباره ازدواج و همسر او در دسترس نمی باشد.در ادامه به حواشی زندگی زیبا کرمعلی می پردازیم.

زیبا کرمعلی

زیبا کرمعلی متولد ۱۴ آذر ۱۳۷۵ کرج، بازیگر ایرانی است. زیبا کرمعلی در یک خانواده ۴ نفره زندگی میکند و دارای یک برادر کوچکتر از خود به اسم نیما است. مادر او خیلی جوان است و به گفته زیبا وی در اواسط دهه ۵۰ متولد شده است. زیبا کرمعلی و مادرش خیلی به هم شبیه هستند.

زیبا کرمعلی از نظر تحصیلات، دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی در رشته سینما است. وی در دانشگاه هنر تهران مشغول به تحصیل است. زیبا کرمعلی مطابق آنچه که خودش گفته است در کنکور سراسری دارای رتبه ۸ کشور و ۲ منطقه در رشته هنر شده است.

زیبا دوره دبیرستانش را در مدرسه شهید ثانی ناحیه 3 گذراند. وی سال اول تا سوم دبیرستان در رشته ریاضی فیزیک تحصیل نمود. ولی به یکباره ت رشته اش را تغییر داد و در هنرستان گوهر ناحیه 3 کرج در رشته هنر به ادامه تحصیل پرداخت. 

معدل دیپلم ریاضی فیزیک او ۹۵/۱۹ بوده است و معدل دیپلم هنرش هم ۷۶/۱۹ شده است. به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که وی هم به هنر و هم به تحصیل علاقه داشته است.

زیبا کرمعلی بازیگر نقش نوشین در فیلم سینمایی لاتاری  از سن ۱۲ سالگی به نوشتن و بازیگری علاقه داشت و با اسمی مستعار در وبلاگ شخصی خود داستان های کوتاه و بلند می نوشت. او جسارت کافی برای زیاد کردن خواننده های نوشته های خود را نداشت ولی در نتیجه تصمیم گرفت رشته ی سینما را به عنوان رشته ی تحصیلی خود انتخاب کند.

زیبا کرمعلی بعد از کنکور و قبولی در دانشگاه هنر تهران در محیط های هنری و ادبی فعالیت میکرد تا اینکه در سال ۱۳۹۵ عوامل فیلم ماجرای نیمروز برای همایش نقد و بررسی فیلم در دانشگاه حضور پیدا کردند و زیبا کرمعلی از این راه با آقای محمد حسین مهدویان کارگردان فیلم نیمروز آشنا شد. آقای مهدویان او را به عنوان نقش اصلی فیلم جدیدش لاتاری انتخاب کرد و زیبا کرمعلی که تا آن موقع هیچ تجربه ی بازیگری در تئاتر و تلویزیون را نداشت نقش اصلی فیلم لاتاری را اجرا نمود.

زیبا کرمعلی

مصاحبه با زیبا کرمعلی

در ادامه بخشی از یک گفت‌وگو‌ با زیبا کرمعلی را بخوانید.

خانم کرمعلی چـه شد کـه سینما را بعنوان آینده کاری خود انتخاب کردید؟

علاقه‌مند شدن مـن بـه حوزه سینما بـه سن 12 سالگی باز میگردد. در آن سالها مـن بـه صورت جدی شروع بـه نگارش برای نشریه مدرسه کردم و داستان‌های کوتاه و بلند مینوشتم و حتی وبلاگ هم داشتم.

یعنی بـه صورت جدی نویسندگی میکردید؟

برای خودم کاملاً جدی بود، اما هنوز بـه اندازه کافی جسارت و شجاعت نداشتم کـه دامنه مخاطبان نوشته هایم را گسترده‌تر کنم. حتی داخل وبلاگم با نام مستعار مطلب مینوشتم. البته در زمانی دوستی بود کـه بـه شدت مـن را برای نشر نوشته هایم تشویق کرد، اما احساس کردم هنوز زود اسـت. هنوز هم تک تک نوشته هایم را نگه داشته ام.

بیوگرافی زیبا کرمعلی و همسرش + عکس های زیبا کرمعلی + مصاحبه و اینستاگرام

بـه غیر ازآن، نوشتن از همه ی چیز تبدیل بـه عادت شده بود تا زمانی کـه دریافتم صفحه کاغذ تخیلات مرا ارضا نمیکند و لازم اسـت تمام این نوشته‌ها بصری شوند! سینما شوند! و تقریباً ۱۳ سالگی بود کـه مصمم شدم سینما را بعنوان رشته تحصیلی خود انتخاب کنم.

از ۱۲ سالگی دوست داشتید کـه در سینما کار کنید، پس چرا وارد رشته ریاضی شدید؟

دوست داشتم امکانی بود تا بتوانم رشته سینما را برای مقطع هنرستان انتخاب کنم کـه در آن زمان در شهر کرج این رشته برای دختران ارائه نمی‌شد و از آنجا کـه کیفیت تحصیل و آموزش در سایر هنرستان‌ها بـه شدت ضعیف بود، برای دستیابی بـه نتیجه بهتر در کنکور هنر تصمیم گرفتم از رشته‌های نظری یکی را انتخاب کنم.

بیوگرافی زیبا کرمعلی و همسرش + عکس های زیبا کرمعلی + مصاحبه و اینستاگرام

کـه نهایتاً انتخابم ریاضی بودو دیپلم مـن ریاضی شد و پیش دانشگاهی را در رشته هنر گذراندم. البته کـه اگر بـه عقب برمی گشتم بجای ریاضی، علوم انسانی را برای دیپلم انتخاب میکردم. چرا کـه امروز بیشتر از ریاضی بـه کارم می‌آمد.

رتبه ۸ کنکور شدید؟

بله؛ البته قرار بود بهتر بشوم، اما چون آخر کار کمی خسته شده بودم و شاید حتی بی انگیزه، از فضای درس خواندن فاصله گرفتم و نهایتا ۸ شدم. البته از این نتیجه کاملاً راضی و خوشحالم.

زیبا کرمعلی

بعد از کنکور چـه اتفاقی افتاد؟

بعد از کنکور… شاید پررنگ‌ترین خاطره برای مـن، بیماری شدید پدربزرگم اسـت کـه در روز‌هایی کـه خبر رتبه کنکورم رسید، خلاف بقیه خانواده‌ها چندان فرصت شادی پیدا نکردیم و کاممان تلخ بود. بعد هم کـه ورود بـه دانشگاه و باقی ماجراها.

از همان اول میدانستید کـه دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر تهران را انتخاب می کنید؟

بله؛ از همان اول برنامه ام ادامه تحصیل در رشته کارگردانی سینما در دانشگاه هنر بود. بـه مـن گفته بودند برای ورود بـه سینما تئاتر لازم اسـت رتبه زیر ۱۰۰ داشته باشید کـه البته بعدا فهمیدم رتبه بسیار بهتری نیاز اسـت! و طبیعتا تمام برنامه ریزی‌ها و هدفم کسب بهترین رتبه برای ورود بـه دانشگاه مورد علاقه ام بود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه