مه لقا باقری | بیوگرافی مه لقا باقری | حواشی سلبریتی

حمله وحشتناک به مه لقا باقری در خیابان | حال بد مه لقا باقری همه رو نگران کرد

سکانسی از درگیری مه لقا باقری در فیلم شنای پروانه را در ادامه خواهید دید. در این فیلم مه لقا باقری در کنار همسرش جواد عزتی ایفای نقش کرده است.

حمله وحشتناک به مه لقا باقری در خیابان | حال بد مه لقا باقری همه رو نگران کرد
کدخبر : 12766
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

مه لقا باقری بازیگر و کارگردان سینمای ایران متولد 25 خرداد ماه سال 1360 است. مه لقا باقری فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره (۱۳۸۲–۱۳۷۸) و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس. مه لقا باقری بازیگر به نام تئاتر بوده و جوایز ارزشمندی در این زمینه دریافت کرده است. مه لقا باقریاولین بار در سال 81 با تئاتر آرش به کارگردانی روح الله صدیقی در تالار مولوی بعنوان بازیگر ایفای نقش کرد . مه لقا باقری اولین تئاتر خود را به کارگردانی روح الله صدیقی در تالار مولوی بازی کرده است.

چکیده ای از بیوگرافی مه‌لقا باقری:

نام: مه لقا

نام خانوادگی: باقری 

زمینه فعالیت: سینما و تئاتر

تولد: 24 خرداد 1360  

تهران، ایران

ملیت: ایرانی

پیشه: بازیگر تئاتر سینما کارگردان

همسر: جواد عزتی

بیوگرافی مه‌لقا باقری:

مه‌لقا باقری متولد 24 خرداد 1360 در تهران، بازیگر سینما، تلویزیون و کارگردان تئاتر اهل ایران است. وی فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی کارگردانی تئاتر از دانشگاه سوره (۱۳۸۲–۱۳۷۸) و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس ۱۳۸۵ همچنین بیش از ۱۲ سال به صورت حرفه‌ای در حوزه کارگردانی و بازیگری تئاتر فعالیت دارد و در جشنواره‌های داخلی و خارجی در کشورهایی نظیر فرانسه، روسیه، اسپانیا حضور داشته‌است. وی در زمینه طراحی حرکات موزون و دستیار کارگردانی تئاتر نیز فعالیت دارد.

اولین بار در سال 81 با تئاتر آرش به کارگردانی روح الله صدیقی در تالار مولوی بعنوان بازیگر ایفای نقش کرد و با سریال حوض فیروزه در سال 84 به کارگردانی لاله صبوری جلوی دوربین رفت و با بازی در سریال قهوه تلخ به کارگردانی مهران مدیری به شهرت رسید.

مه‌لقا باقری علاوه بر بازیگری الان استاد دانشگاه نیز میباشد.

مه لقا باقری جدایی اش را علنی کرد

مه لقا باقری

زندگی شخصی مه لقا

مه لقا باقری تئاتر را ازسال 1375 یعنی از 15 سالگی و از مدرسه آغاز نمود و در 18 سالگی و در سال 1378 به دانشگاه سوره راه یافت و به صورت جدی کار خود را در سال سوم دانشگاه با کارگردانی و بازیگری نمایش میمون شروع کرد.

مه لقا باقری در سال 1384 با سریال حوض فیروزه لاله صبوری جلوی دوربین رفت و در سال 1385 با سریال باغ مظفر مهران مدیری شناخته شد. اوج شهرت این بازیگر را می توان سریال قهوه تلخ مهران مدیری و دورهمی در نقش همسر قیمت دانست.

مه لقا باقری بازیگر جوان کشورمان بیش از 12 سال است که به‌صورت حرفه ای در حوزه کارگردانی و بازیگری تئاتر فعالیت دارد و در جشنواره های داخلی و خارجی در کشور هایی نظیر فرانسه، روسیه و اسپانیا حضور داشته است. در زمینه طراحی حرکات موزون و دستیار کارگردانی تئاتر نیز دستی بر آتش دارد و تجربه های موفق داشته است؛ همچنین دوره تخصصی تئاتر را هم در آلمان گذرانده است.

مه لقا باقری

افتخارات مه لقا باقری در تئاتر

مه لقا باقری برای نمایش ساحر سوزان در سال 81 جایزه سوم کارگردانی را به دست‌آورد و در سال 82 جایزه دومی بازیگری از جشنوار تئاتر دانشجویی از آن خود کرد.

او جایزه اول بازیگری را در سال 87 برای نمایش خواستگاری از جشنواره مسکو از روسیه دریافت نمود و بهترین بازیگر زن در سال 93 در جشنواره تئار فجر شد.

مه لقا باقری متاهل است و از سال 1384 در 24 سالگی با جواد عزتی بازیگر محبوب کشورمان ازدواج کرده است. مه باقری 6 ماه از همسرش جواد عزتی بزرگتر است.

محمدجواد عزتی متولد 20 دی 1360 در تهران، بازیگر است. او فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از هنرستان سوره است و بازیگری را با کار کودک و نمایش خیابانی آغاز کرد.

جواد عزتی نه تنها به ایفای نقش در مجموعه های طنز پرداخته است بلکه با نقش آفرینی اش در فیلم های جدی مانند تنگه ابو قریب، ماجرای نیمروز، سریال زخم کاری و... تبدیل به بازیگری شده است که شمایل شوخ و جدی اش در نقش های شیرین یا تلخ خواهان دارد.

جواد عزتی بعد از گرفتن دیپلم تئاتر از هنرستان سوره، به جای رفتن به دانشگاه ترجیح داد شبانه‌روزی تمرین کند و بیش تر خودش را محک بزند، بسیاری از دانشجویان رشته تئاتر سال های 78 تا 83 جواد را از همان روزها می شناسند یکی از پاتوق های جواد، دانشگاه سوره بود و همان جا با همسرش مه لقا باقری آشنا شد و در پایان‌نامه اش بازی کرد. آشنایی و همکاری این دو در نهایت به ازدواج ختم شد

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه