خرید خودرو | ثبت نام خودرو | قرعه کشی خودرو

خرید خودرو با روش جدید و تحویل فوری | لینک ثبت نام خرید خودرو به قیمت کارخانه

شرایط خرید ۴ مدل خودرو عرضه شده در هفته جاری ابلاغ شد.

خرید خودرو با روش جدید و تحویل فوری | لینک ثبت نام خرید خودرو به قیمت کارخانه
کدخبر : 12300
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 خرید خودرو به روش قدیمی انتقادهایی مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری را به همراه داشت.تا اینکه برای خرید خودرو سازوکار جدیدی ایجاد شد.محسن علیزاده گفت، امروزه خرید خودرو در بورس کالا آغاز می شود. خودروی شاهین اولین خودروی عرضه شده در طرح  خرید خودرو  در بورس کالا است. در ادامه به آخرین جزییات از خرید خودرو در بورس می پردازیم.

خرید خودرو

بورس کالا در نامه های جداگانه شرایط خرید خودروهای عرضه شده در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (هفتم تا نهم آذر) را ابلاغ کرد.

 در نامه های مدیر بازرسی و امور اعضا بورس کالای ایران آمده است: مهلت ثبت سفارش برای خودروهای عرضه شده در تاریخ هفتم آذر ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۶ آذر بوده و میزان پیش دریافت خرید ۲۵ درصد است.

مهلت ثبت سفارش برای خودروهای عرضه شده در تاریخ هشتم آذر نیز ساعت ۱۵ روز دوشنبه ۷ آذر بوده و میزان پیش دریافت خرید ۱۰۰ درصد تعیین شده است.

همچنین مهلت ثبت سفارش برای خودروهای عرضه شده در تاریخ ۹ آذر هم ساعت ۱۷ روز سه شنبه ۸ آذر و میزان پیش دریافت خرید ۲۵ درصد است.

برای تمامی خودروهای عرضه شده محدودیت های زیر الزامی است:

    اشخاصی که در عرضه های قبلی موفق به خرید خودرو سواری شده اند امکان ثبت سفارش نخواهند داشت.

    هر کد بورسی صرفا امکان ثبت سفارش روی یک کد عرضه از مجموع عرضه های روز انجام معامله را دارد.

    ثبت سفارش برای اشخاص حقوقی مجاز نیست.

در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری، در مجموع ۲۱۷۴ ذستگاه خودرو شامل ۹۰۰ دستگاه هایما S۷ و S۵ و ۱۱۰۰ دستگاه تارا دستی و اتوماتیک و پژو ۲۰۷ اتوماتیک و ۱۷۴ دستگاه لاماری ایما روی تابلو معاملات می رود.

این خودروها متعلق به دو خودروساز ایران خودرو و مجتمع صنعتی آرین پارس موتور بوده و اطلاعات تکمیلی آن در این لینک قابل دسترسی است.

برای خرید خودرو در بورس‌کالا باید یک سری اقدامات را انجام داد.

 این موشن گرافیک، مسیر آسان خرید خودرو و اقدامات لازم قبل و بعد از خرید را به ما نشان می‌دهد.

بر این اساس قرار است 1000 دستگاه پژو 207 متعلق به شرکت ایران‌خودرو با قیمت پایه 187میلیون و 400 هزار تومان در 30 آبان روی تابلوی عرضه می‌رود.

در جدیدترین نامه محمد نوروزپور، مدیر بازرسی و امور اعضای بورس‌کالای ایران درخصوص خرید محصول پژو 207 در تاریخ 30 آبان آمده است: مهلت ثبت سفارش ساعت 12 روز یکشنبه 29 آبان خواهد بود.

همچنین پیش‌دریافت خرید خودرو به میزان 100درصد است و اشخاصی که در عرضه‌های قبلی موفق به خرید خودرو سواری شده‌اند امکان ثبت سفارش نخواهند داشت.

هر کد بورسی صرفا امکان یک ثبت سفارش را دارد و ثبت سفارش برای اشخاص حقوقی مجاز نمی‌باشند.

تحویل این خودرو به‌صورت 3 ماهه بوده و در تاریخ 30 بهمن به خریداران انجام می‌شود و این خودرو دارای فرمان برقی و رنگ سفید است.

خریداران جهت ادامه مراحل خرید باید هم‌زمان با تسویه مبلغ معامله در بورس (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس) با مراجعه به سایت به آدرس وبسایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو اقدام به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی کرده و در زمان مقرر که طی پیامک (تکمیل وجه هزینه‌های متعلقات قانونی) اطلاع‌رسانی می‌شود علاوه بر انتخاب یکی از نمایندگی‌های مجاز، بیمه‌گر موردنظر خود را در سایت انتخاب و نسبت به واریز وجه هزینه‌های زیر اقدام کنند.

هزینه‌ها شامل بیمه و شماره‌گذاری و هزینه ثابت جمعا به مبلغ 43 میلیون و 713هزار و 100ریال به علاوه 13درصد بابت مالیات و عوارض قانونی که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود.

بدیهی است در صورت عدم واریز هزینه‌های فوق حداکثر تا 5 روز تقویمی پس از ارسال پیامک (تکمیل وجه متعلقات قانونی) به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد.

عرضه سه محصول کرمان موتور در بورس‌کالا

این شرکت در نظر دارد ۱۰۰ دستگاه خودرو کی ام سی T۸و ۱۰۰ دستگاه خودرو جک S۵ و ۱۰۰ دستگاه خودرو جک J۴ خود را در بورس عرضه کند؛ مبلغ پیش پرداخت ثبت سفارش خرید ۲۵ درصد قیمت پایه در نظر گرفته شده است.

براساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالای ایران کرمان موتور هر دستگاه خودرو کی ام اس T۸ خود را که ۵۰ دستگاه آن سفید و ۵۰ دستگاه مشکی خواهد بود به قیمت پایه ۸۶۰ میلیون تومان عرضه خواهد کرد.

قیمت پایه خودرو جک S۵ این شرکت نیز ۸۸۳ میلیون تومان تعیین شده است که ۵۰ دستگاه از آن مشکی و ۵۰ دستگاه سفید است.

کرمان موتور ۱۰۰ دستگاه جک J۴ خود را که ۵۰ دستگاه آن مشکی و مابقی سفید است به قیمت پایه ۴۷۲ میلیون تومان عرضه خواهد کرد.

در مشخصات عرضه تمامی خودروهای عرضه شده کرمان موتور آمده است: هر کد ملی صرفا مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفا برای یک دستگاه خودرو است و صدور سند و شماره گذاری خودرو فقط به اسم شخص خریدار خواهد بود. همچنین مبلغ پیش پرداخت ثبت سفارش خرید ۲۵ درصد قیمت پایه در نظر گرفته شده است.

خریداران جهت تحویل خودرو باید همزمان با تسویه اصل مبلغ معامله شده در بورس کالا با مراجعه به سایت فروش اینترنتی کرمان موتور اقدام به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی کرده و ضمن انتخاب یکی از نمایندگی‌های مجاز کرمان موتور، نسبت به واریز وجه هزینه‌های ذیل اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه