سردار آزمون | حاشیه سردار آزمون

سردار آزمون دست به افشاگری زد | سردار آزمون سکوت خود را شکست

سردار آزمون پس از بازی تیم فوتبال ایران با ولز در رقابت‌های جام جهانی قطر با شبکه تی‌آرتی ترکیه به زبان ترکی مصاحبه کرد و گفت: فنرباغچه را دوست دارم، امیدوارم در آینده در این تیم بازی کنم .

سردار آزمون دست به افشاگری زد | سردار آزمون سکوت خود را شکست
کدخبر : 12289
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سردار آزمون بازیکن فوتبال معروف تیم ملی است. سردار آزمون اصالتا ترکمن است. مدت ها پیش خبر ازدواج سردار آزمون و ترلان پروانه، در اینستاگرام جنجال به پا کرد. سردار آزمون این روز ها در تیم بایرن لورکوزن آلمان بازی می کند. سردار آزمون پیش از این ها در تیم پرسپولیس هم بازی می کرد.

بیوگرافی سردار آزمون

سردار آزمون (زادهٔ ۱۱ دی ۱۳۷۳) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست مهاجم برای بایر لورکوزن و تیم ملی ایران بازی می‌کند. او در عرصه ملی در تمامی رده‌های سنی تیم ملی به میدان رفته‌است و اکنون بهترین گلزن در ترکیب تیم ملی ایران است. آزمون سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی ایران است.

از باشگاه‌هایی که سردار آزمون در آن‌ها حضور داشته‌است، می‌توان به باشگاه سپاهان، روستوف، روبین کازان، زنیت سن پترزبورگ و بایر لورکوزن اشاره کرد. او همچنین در لیگ قهرمانان اروپا ۸ گل به ثمر رسانده‌است و بهترین گلزن ایرانی لیگ قهرمانان اروپا است.

سردار آزمون در ۱۱ دی ۱۳۷۳ در گنبد کاووس به دنیا آمد. وی فرزند خلیل آزمون بازیکن سابق والیبال است. آزمون از ترکمن‌های ایران و سنی مذهب می‌باشد.

پس از جام جهانی ۲۰۱۸ آزمون که با انتقادات شدید هواداران تیم ملی ایران مواجه شده بود با ابراز نارضایتی و اعلام تشدید بیماری مادرش از تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کرد اما پس از گذشت مدتی با دعوت کارلوس کی‌روش به تیم ملی بازگشت و در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ برای تیم ملی ایران به میدان رفت.

به گفتهٔ خود آزمون وی هوادار باشگاه رئال مادرید است. وی همچنین از علاقه‌مندان رشته سوارکاری بوده و خودش نیز تعدادی اسب دارد.

سردار آزمون

شروع بازی فوتبال سردار آزمون

به گفتهٔ آزمون، آغاز فوتبال وی در سن ۹ سالگی طی سفری خانوادگی در ترکمنستان صورت گرفت. اولین باشگاه فوتبال آزمون تیم عقاب گنبد بود. همچنین او در نوجوانی بازیکن والیبال بود و به تیم والیبال زیر ۱۵ سال ایران نیز دعوت شده بود. پس از چند سال بازی برای عقاب، او به تیم شموشک گرگان پیوست و پس از آن به تیم اتکا گرگان در لیگ فوتبال دسته یک ایران پیوست.

سردار آزمون سپس به تیم جوانان سپاهان پیوست و پس از درخشش در تیم ملی جوانان ایران در مهر ۱۳۹۱ در سن ۱۷ سالگی از باشگاه سپاهان به روبین کازان روسیه پیوست و لقب جوان‌ترین لژیونر فوتبال ایران را به‌دست آورد. او اولین گل خود در تیم بزرگسالان روبین کازان را در دیدار برگشت لیگ اروپا برابر تیم مولده به ثمر رساند. سردار آزمون همچنین در مسابقات مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا در بازی با لبنان به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و دو گل به ثمر رساند.

سردار آزمون

حضور مفید سردار آزمون در تیم ملی ایران

وی در مسابقات فوتبال جام دوستی روسیه ۲۰۱۲ در ترکیب تیم ملی جوانان با به ثمر رساندن ۷ گل در ۶ بازی، به مقام آقای گلی این رقابت دست یافت. آزمون که یکی از امیدهای ایران برای بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود، نتوانست در لیست نهایی کارلوس کی‌روش حضور یابد و از حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ بازماند.

او در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ در میان ملی‌پوشان ایران حضور داشت و موفق شد ۲ گل به ثمر برساند و یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی به‌شمار می‌آمد. وی در اسفند ۱۳۹۳ به صورت قرضی به روستوف پیوست.

در ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ تیم ملی فوتبال ایران با گل سردار آزمون در مقابل ازبکستان بعد از برزیل و روسیه به‌عنوان سومین تیم جهان به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه پیوست. همچنین آزمون در تیم روستوف موفق به گلزنی در برابر دو تیم بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اروپا شده‌است.

در سال ۱۳۹۶ سردار آزمون به روبین کازان پیوست و موفق شد در ۴۰ بازی ۹ گل به ثمر برساند.

سردار آزمون

اولین حضور سردار آزمون در تیم خارجی

او در زمستان ۹۷ پس از نمایش درخشان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ با قراردادی ۱۲ میلیون یورویی به زنیت سن پترزبورگ، یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال روسیه، پیوست. با این انتقال، او به‌عنوان دومین بازیکن گران‌قیمت تاریخ فوتبال ایران پس از علیرضا جهانبخش شناخته می‌شود.

وی در ۲ اسفند ۱۳۹۷ در لیگ اروپا با زدن ۲ گل برای تیم زنیت مقابل فنرباغچه، به بهترین گلزن تاریخ ایران در رقابت‌های اروپایی تبدیل شد. علی دایی با ۶ گل در این زمینه رکورددار بود ولی آزمون با زدن ۲ گل به فنرباغچه این رکورد را شکست و با ۸ گل در صدر قرار قرار گرفت. همچنین او جوان‌ترین بازیکن ایرانی است که در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شده‌است.

وی در اولین فصل حضورش در زنیت موفق شد با این تیم در لیگ به مقام قهرمانی برسد. همچنین در دومین فصل خود موفق شد به قهرمانی در لیگ برتر روسیه، جام حذفی روسیه و نایب قهرمانی سوپرجام روسیه دست یابد و با زدن ۱۷ گل به‌عنوان آقای گل لیگ روسیه انتخاب شد.

وی در لیگ قهرمانان اروپا ۲۰–۲۰۱۹ نیز مقابل دو تیم لیون و بنفیکا موفق شد گلزنی کند.

سردار آزمون

حضور سردار آزمون در تیم بایر لورکوزن

در ۲۲ ژانویه ۲۰۲۲، باشگاه بایر لورکوزن اعلام کرد که آزمون، یک پیش‌قرارداد برای پیوستن به این باشگاه به‌صورت انتقال رایگان در ۱ ژوئیه ۲۰۲۲ امضا کرده است. در ۳۰ ژانویه، زنیت اعلام کرد که دو باشگاه‌، بر سر انتقال زمستانی او به توافق رسیده‌اند و آزمون فوراً به بایر لورکوزن منتقل می‌شود. این قرارداد، ۵ ساله است. در ۲۳ آوریل ۲۰۲۲، سردار نخستین گل خود برای لورکوزن را در مقابل گروتر فور به ثمر رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه