خرید خودرو | ثبت نام خودرو | قرعه کشی خودرو

خرید خودرو با 100 میلیون تومان | با ۱۰۰ میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟

در این گزارش به بررسی خرید خودرو تا قیمت ۱۰۰ میلیون تومان پرداختیم.

خرید خودرو با 100 میلیون تومان | با ۱۰۰ میلیون تومان چه ماشینی بخریم؟
کدخبر : 12243
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 خرید خودرو به روش قدیمی انتقادهایی مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری را به همراه داشت.تا اینکه برای خرید خودرو سازوکار جدیدی ایجاد شد.محسن علیزاده گفت، امروزه خرید خودرو در بورس کالا آغاز می شود. خودروی شاهین اولین خودروی عرضه شده در طرح  خرید خودرو  در بورس کالا است. در ادامه به آخرین جزییات از خرید خودرو در بورس می پردازیم.

خرید خودرو

قطعاً باور این حقیقت برای همه ما سخت است که امروزه با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان نمی‌توان هیچ خودروی صفر کیلومتری خرید؛ حقیقتی که تا همین چند سال پیش حتی تصور آن غیرممکن بود، اما اکنون ما در شرایطی هستیم که خرید خودرو تا ۱۰۰ میلیون تومان سخت شده است.

ابتدا باید اشاره کرد که انتخاب‌های متعددی پیش روی شما نیست؛ خودروهای موجود زیر ۱۰۰ میلیون تومان عموماً سن زیادی دارند و کارکرد آنها نیز کم نیست. بنابراین باید در کارشناسی خودرو بسیار دقت کنید و سلامت آن را از هر نظر بررسی نمایید.

 انتخاب خود را از بین خودروهایی انجام دهید که تعمیرات و تأمین قطعات آنها سخت نباشد تا در این زمینه برایتان دردسر ایجاد نکند. همچنین، هزینه تعمیرات و قیمت قطعات آن هم کم باشد، چراکه یک خودروی کارکرده به‌ نسبت مدل خود، قطعاً بیشتر از خودروهای جوان و صفر نیاز به تعمیر و خرید قطعه پیدا می‌کند. پس این موارد را پیش از خرید خودرو تا ۱۰۰ میلیون تومان در نظر داشته باشید.

شاید شما بگویید که مجبور به خرید یک خودرو با همین مقدار پول هستید؛ بنابراین ما سعی کرده‌ایم تا با بررسی دقیق و کارشناسی در این مطلب راهنمای خرید خودرو تا ۱۰۰ میلیون تومان، به شما کمک کرده باشیم.

با وجود تمامی مطالب گفته شده، باید بگوییم بهتر است که هنگام انتخاب دقت به‌ خرج دهید و یک نسخه سالم‌تر و سرحال‌تر را در بین نسخه‌های موجود نشان کنید. 

خرید خودرو

از ابتدای راه اندازی معاملات خودرو در بورس کالا در ۲۸ اردیبهشت تا پایان آبان، در مجموع ۵ هزار و ۲۳۶ دستگاه خودرو در بورس کالا عرضه شد که با تقاضای ۱۸ هزار و ۱۶۱ دستگاه روبه‌رو و ۴ هزار و ۸۰ دستگاه آن فروخته شد.

از این میزان معامله، ۲۴۱۶ دستگاه مربوط به آبان بود که ماه مذکور با سهم ۶۰ درصدی بیشترین سهم را از کل معاملات خودرو به خود اختصاص داد. در اردیبهشت ۱۳۹ دستگاه، مرداد ۶۰۰ دستگاه، شهریور۶۷۹۷ دستگاه و مهر ۲۲۸ دستگاه خودرو در بورس کالا به فروش رسید.

بیشترین تعداد خودرو معامله شده در بورس کالا در این مدت مربوط به پژو ۲۰۷ با یک هزار دستگاه است. پس از آن، هایما S ۷ با معامله ۷۳۱ دستگاه، دیگنیتی با ۵۹۴ دستگاه، فیدلیتی ۵ نفره و ۷ نفره هر کدام با ۳۷۱ دستگاه و کارا دو کابین با ۳۱۶ دستگاه روبه‌رو بود.

در این مدت همچنین ۲۰۰ دستگاه لاماری ایما، ۱۲۱ دستگاه کامیون کشنده امپاور، ۱۴۰ دستگاه کارا تک کابین، ۶۹ دستگاه کی ام سی T ۸ و ۶۸ دستگاه جک S ۵، ۶۴ دستگاه شاهین و ۳۵ دستگاه کامیون کشنده فاو معامله شد.

ارزش معاملات خودروسازان در مدت مورد بررسی از ۳.۳ هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

برای خرید خودرو در بورس‌کالا باید یک سری اقدامات را انجام داد.

 این موشن گرافیک، مسیر آسان خرید خودرو و اقدامات لازم قبل و بعد از خرید را به ما نشان می‌دهد.

بر این اساس قرار است 1000 دستگاه پژو 207 متعلق به شرکت ایران‌خودرو با قیمت پایه 187میلیون و 400 هزار تومان در 30 آبان روی تابلوی عرضه می‌رود.

در جدیدترین نامه محمد نوروزپور، مدیر بازرسی و امور اعضای بورس‌کالای ایران درخصوص خرید محصول پژو 207 در تاریخ 30 آبان آمده است: مهلت ثبت سفارش ساعت 12 روز یکشنبه 29 آبان خواهد بود.

همچنین پیش‌دریافت خرید خودرو به میزان 100درصد است و اشخاصی که در عرضه‌های قبلی موفق به خرید خودرو سواری شده‌اند امکان ثبت سفارش نخواهند داشت.

هر کد بورسی صرفا امکان یک ثبت سفارش را دارد و ثبت سفارش برای اشخاص حقوقی مجاز نمی‌باشند.

تحویل این خودرو به‌صورت 3 ماهه بوده و در تاریخ 30 بهمن به خریداران انجام می‌شود و این خودرو دارای فرمان برقی و رنگ سفید است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه