رتبه بندی فرهنگیان | رتبه بندی معلمان

فرهنگیان بخوانند | خبر جدیداز رتبه بندی فرهنگیان

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی حدود یک میلیون ‌معلم کار سختی است اما با جدیت و حرکت جهادی و انقلابی وزیر آموزش و پرورش در حال عملیاتی شدن است.

فرهنگیان بخوانند | خبر جدیداز رتبه بندی فرهنگیان
کدخبر : 12123
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 ​طرح رتبه بندی فرهنگیان از سال 90 و در پی تصویب سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد. طرح رتبه‌بندی فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید.  گام نخست تدوین اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی، آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد.

رتبه بندی فرهنگیان

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در همایش روسای ادارات حقوقی آموزش و پرورش استان‌های کشور با بیان اینکه اولین ماموریت کارکنان ادارات حقوقی ابتکار عمل در شناسایی ارتباطات تقنینی است که باید منعکس کننده نیازهای سیستم برای قانون گذاری باشد، اظهار داشت: واحدهای حقوقی باید نقش پیشینی و فعال داشته باشند و باید در واحدهای حقوقی از حوزه انفعالی به سمت فعالیت صرف اثر بخش حرکت کنیم.

وی، آموزش و توانمندسازی مدیران اجرایی و کارشناسان حقوقی در راستای مستندسازی املاک آموزش و پرورش را به عنوان یک اصل در حوزه حقوقی برشمرد و گفت: تحقق این مهم را یکی مهمترین اهداف این همایش دانست.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش احصا مسائل اولویت‌دار آموزش و پرورش با دانش حقوقی را ضروری دانست و تاکید کرد: مسائل اولویت‌دار آموزش و پرورش باید توسط مسئولان حقوقی به مدیران ارائه شود.

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان بعد از ۱۰ سال در حال اجراست، گفت: رتبه‌بندی حدود یک میلیون ‌معلم کار سختی است اما با جدیت و حرکت جهادی و انقلابی وزیر آموزش و پرورش در حال عملیاتی شدن است.

احمدی‌لاشکی بر شناسایی و مدیریت تعارض منافع و بستن گلوگاه‌های فساد اداری تاکید کرد و افزود: معلمان بالاترین اعتماد اجتماعی را در جامعه دارند و این سند افتخار معلمان است که در بین مردم پاک‌ترین، معتمدترین و تلاشگرترین هستند.

وی با اشاره وجود ۱۰۲ هزار ملک در آموزش و پرورش کشور گفت: بارزترین وجه این اجلاس حفظ حقوقی اموال و دارایی آموزش و پرورش کشور است؛ مدارس هدیه مردم است و باید امانت داری کنیم پس تثبیت مالکیت دولت در آموزش و پرورش را باید با جدیت دنبال کنیم.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه استان کرمان ۶ هزار و ۲۰ کد مدرسه دارد که از این تعداد ۵ هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی فعال هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به وجود ۶۷۰ هزار دانش‌آموز در سطح استان کرمان، گفت: ۴۷ هزار معلم در حال خدمترسانی به این دانش آموزان هستند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: وظیفه داریم برای تمامی املاک مربوط به آموزش و پرورش سند ثبتی در ثبت اسناد کشور صادر و به مسؤولان آموزش و پرورش تقدیم کنیم.

اکبر نیکزاد امروز در همایش روسای ادارات حقوقی، املاک و حمایت قضایی آموزش و پرورش سراسر کشور که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: امروز تفاهم‌نامه سه‌جانبه مابین آموزش و پرورش، بنیاد مسکن کشور و سازمان ثبت و املاک کشور امضا می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: وظیفه داریم برای تمامی املاک مربوط به آموزش و پرورش سند ثبتی در ثبت اسناد کشور صادر و به مسؤولان آموزش و پرورش تقدیم کنیم و این کار ارزشمندی است.

نیکزاد بیان داشت: با این کار املاک و ساختمان‌های وزارتخانه آموزش و پرورش سنددار می‌شود و برنامه‌ریزی‌ها برای مسؤولان راحت‌تر است.

رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: مجلس شورای اسلام ظرفیت قانونی مانند تهاتر را مطرح کرده که با سنددار شدن املاک، آموزش و پرورش می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه